• Klagomur2

    Allt som rör familj..

    Jag har då gift mig rätt nyligt med en kvinna som kom som flykting hit.
    Träffades på internet men för att göra historien kort så gör vi en timeskip.
    numera är man slagpåse, verbalt alltså.- reparera bilen kan ta några timmar ibland beroende på problem, de uppskattas inte av frun som tycker 15 minuter räcker för att bli klar, jag gömmer en massa pengar på annat bankkonto tydligen, gör ingenting uppenbarligen visst jag spelar ofta datorspel, men mindre och mindre, fast 5 minuter spelande blir för hon flera timmar.
    för att inte tala om när hon är arg på nånting går de ut över mig, intima stunder är i princip slut, kan dröja månader innan man får något, resultatet är ofta man smiter in på toaletten och lättar på trycket själv.
    Hotas hela tiden när de är nå hon är arg på att hon ska prata med olika personer och ta ett beslut om skilsmässa.

  • Svar på tråden Allt som rör familj..
  • Anonym (M)
    Klagomur2 skrev 2018-04-17 18:31:48 följande:

    Jag har då gift mig rätt nyligt med en kvinna som kom som flykting hit.
    Träffades på internet men för att göra historien kort så gör vi en timeskip.
    numera är man slagpåse, verbalt alltså.- reparera bilen kan ta några timmar ibland beroende på problem, de uppskattas inte av frun som tycker 15 minuter räcker för att bli klar, jag gömmer en massa pengar på annat bankkonto tydligen, gör ingenting uppenbarligen visst jag spelar ofta datorspel, men mindre och mindre, fast 5 minuter spelande blir för hon flera timmar.
    för att inte tala om när hon är arg på nånting går de ut över mig, intima stunder är i princip slut, kan dröja månader innan man får något, resultatet är ofta man smiter in på toaletten och lättar på trycket själv.
    Hotas hela tiden när de är nå hon är arg på att hon ska prata med olika personer och ta ett beslut om skilsmässa.


    Är väl knappast relevant att hon kom hit som flykting. Blir man inte väl behandlad av sin partner och/eller mår dåligt i sin relation så lämnar man, oavsett vem ens partner är. Inte svårare än så. Eller, om du vill fortsätta försöka så får ni kanske prova på parterapi.
  • Klagomur2

    Klarar inte en skilsmässa nu då grabben bara är 1 år och 4 månader, hon skulle nog klara en lägenhet men den vi bor i nu kan jag inte behålla vid eventuell skilsmässa då hyran är nästan 4500:- bara hyra sen tillkommer ju el också, så ca 5600:- beroende månads strömförbrukning och med min a-kassa så är de bara glömma

  • Anonym (M)
    Klagomur2 skrev 2018-04-17 20:56:11 följande:

    Klarar inte en skilsmässa nu då grabben bara är 1 år och 4 månader, hon skulle nog klara en lägenhet men den vi bor i nu kan jag inte behålla vid eventuell skilsmässa då hyran är nästan 4500:- bara hyra sen tillkommer ju el också, så ca 5600:- beroende månads strömförbrukning och med min a-kassa så är de bara glömma


    Leta jobb som en galning så du kan flytta. Betalar ni 5600:- per månad i el? Det är ju vad folk betalar per år
  • Anonym (mmmm)
    Klagomur2 skrev 2018-04-17 18:31:48 följande:

    Jag har då gift mig rätt nyligt med en kvinna som kom som flykting hit.
    Träffades på internet men för att göra historien kort så gör vi en timeskip.
    numera är man slagpåse, verbalt alltså.- reparera bilen kan ta några timmar ibland beroende på problem, de uppskattas inte av frun som tycker 15 minuter räcker för att bli klar, jag gömmer en massa pengar på annat bankkonto tydligen, gör ingenting uppenbarligen visst jag spelar ofta datorspel, men mindre och mindre, fast 5 minuter spelande blir för hon flera timmar.
    för att inte tala om när hon är arg på nånting går de ut över mig, intima stunder är i princip slut, kan dröja månader innan man får något, resultatet är ofta man smiter in på toaletten och lättar på trycket själv.
    Hotas hela tiden när de är nå hon är arg på att hon ska prata med olika personer och ta ett beslut om skilsmässa.


    låt henne skilja sig då. Tycker det låter som ett lätt beslut
  • Anonym (mmmm)
    Klagomur2 skrev 2018-04-17 20:56:11 följande:

    Klarar inte en skilsmässa nu då grabben bara är 1 år och 4 månader, hon skulle nog klara en lägenhet men den vi bor i nu kan jag inte behålla vid eventuell skilsmässa då hyran är nästan 4500:- bara hyra sen tillkommer ju el också, så ca 5600:- beroende månads strömförbrukning och med min a-kassa så är de bara glömma


    det är rätt vanligt är att man byter den lgh man har mot två mindre. Då har du kanske råd. 
  • Anonym (mmmm)
    Klagomur2 skrev 2018-04-17 20:56:11 följande:

    Klarar inte en skilsmässa nu då grabben bara är 1 år och 4 månader, hon skulle nog klara en lägenhet men den vi bor i nu kan jag inte behålla vid eventuell skilsmässa då hyran är nästan 4500:- bara hyra sen tillkommer ju el också, så ca 5600:- beroende månads strömförbrukning och med min a-kassa så är de bara glömma


    och du tror det blir lättare när barnet är 3 -5 -10- 15? 
  • Klagomur2

    mina föräldrar har precis skilt sig, men som vänner.
    jag har inget jobb än söker och söker t om hos min före detta arbetsgivare "trots att han är ett svin" och hör hemma en meter under jorden.
    nämner inget namn eller företag.
    har alldeles för låga poäng inom bostadsköer, alternativet vore nog isf tält
    och nä betalar inte 5600 i bara el totala räkningarna ligger väl på 6500:-, får inget försörjningsstöd heller , samt ca 1 1/2 år kvar på min skuldsanering som är nollad tills jag får ett jobb skulle annars betalat sista månaden nu i april *suck*
    men man blev  ju kickad från jobbet pga "arbetsbrist", en månad senare hade han 3 nya chaufförer på timlön å nya bilar.
    jag gissar mest troligt att jag "sluta väl slicka röven hans" så ja fick gå

  • Klagomur2

    Jaha.. Då vart de hela ännu mer komplicerat å luften är tung.

    Jag satt och åt frukost och kom på jag skulle göra räkningarna. Tittar in på kontot har inte fått försörjningsstöd , kollar min fru konto och där var felet vi hade fått för mycket så stödet uteblev.

    Jaja, men klarar inte räkningarna så jag tar de på fruns konto, så använder jag mitt konto till diverse senaste var ett galonset till pojken.

    Ilskan som kom idag när frun titta på sitt konto, då talar vi gränsfall till tugga fragma- utskällning deluxe. Hon gnällde på varför skulle hon betala räkningar OCH mat? Försökte förklara, men hade lika gärna kunnat försöka återuppliva albert einstein, går inte.. Helt wack

Svar på tråden Allt som rör familj..