• Jonte1367

    Syrran kan inte kontrollera sig

    Hej, jag och min syrra har en tråkig relation jag är 17 och hon är 24. Hon blir alltid sur när jag har rätt. När hon blir sur på mig för ingenting, så skall hon alltid slåss vilket jag tycker är väldigt onödigt. Jag tycker att det är mycket bättre att sätta sig ner och prata om sakerna. När jag frågar henne varför hon skall börja slåss så säger hon alltid;

    -man måste ju det, annars fattar väl inte du att du är dum. 

    Jag är alltid lung när jag pratar och jag höjer rösten oerhört sällan.

    I bäst fall så ber hon om ursäkt efteråt (sker nästan aldrig). Hon tycker att bara för att jag är större än henne skall jag "ändå tåla det"ja e 190 och hon är typ 150.

    Jag tycker det är väldigt irriterande efter som att min mamma inte tar det på allvar eftersom att ingen blir skadad och är heller aldrig där när det sker. Det handlar inte om att det gör ont för det gör det inte men det är förnedrande att bli slagen.
    Enda gången min mamma reagerade var när jag slog ETT slag tillbaka, OCH DÅ VAR DET HON SOM SPELADE OFFER OCH LÅTSASGRÅTER ??????

    Våld löser ingenting så därför undrar jag vad man skall göra.

    killer 17   

  • Svar på tråden Syrran kan inte kontrollera sig
  • äldreochklokare

    Bor syrran hemma? Jag tänker om hon är 24 och har flyttat behöver ni inte ses så ofta.
    Bor hon hemma och mamma inte bryr sig, kan du ringa Soc och be om hjälp. Det räcker säkert med det lilla för att mamma ska förstå att hon måste agera som förälder. 

  • Mortiscia

    Du får under inga som helst omständigheter slå din syster, precis som vilken annan kvinna som helst!!

    Däremot ska du också markera att det inte är ok att hon slår dig, prata med dina föräldrar, vägra umgås med henne, det där är inte ett moget beteende!

    Även män blir misshandlade och det är inte heller ok! Du kan ju fråga din mamma om hon skulle tycka att våld är ok, t ex om du vore tjej på 17 och hon en 24-årig kille? Eller ännu heller, skulle hon acceptera att din pappa slog henne på samma sätt som din syster slår dig? Skulle inte tro det!

    Våld är våld!

Svar på tråden Syrran kan inte kontrollera sig