• neaaaak

    Hjälp mig med tips på baby monitor :)

    Eftersom det är en djungel med alla dessa baby monitor så behöver jag lite hjälp och jag hoppas någon kan dela med sig av vad just ni har det jag är ute efter.

    -Lång och bra räckvidd . Jag vill gärna att hon ska kunna sova i sin säng samtidigt som jag ska kunna gå ut på altanen och vi ska kunna sitta ute på sommarkvällarna osv. Vore ett STORT extra plus om den klarar av att man är nere i källaren då våran tvättstuga är där nere och garage där sambon spenderar mycket tid.

    - Så lätthanterlig som möjligt då sambon lär slita håret av sig om det är för många knappar.

    Extra finesser så som kamera osv är inte alls ett måste.

    Gärna så billigt som möjligt men har ingen specifik budget så alla tips välkomnas :)

    Så vad har ni för några? :D

  • Svar på tråden Hjälp mig med tips på baby monitor :)
  • Anonym (T)

    Har dennna klassikern och är jättenöjda.

    www.babyland.se/philips-avent-babyvakt-eco-scd506

    Räckte gott och väl från sovrummet ner till bryggan (typ 80m kanske).

    Går att ställa in känsligheten, dvs hur pass tysta ljud den ska uppfatta tex om man vill höra minsta lilla suck eller sug på nappen eller bara starkare ljud som när dom pratar, går upp ur sängen eller skriker.

    Riktigt prisvärd!

  • neaaaak
    Anonym (T) skrev 2018-04-18 09:18:15 följande:

    Har dennna klassikern och är jättenöjda.

    www.babyland.se/philips-avent-babyvakt-eco-scd506

    Räckte gott och väl från sovrummet ner till bryggan (typ 80m kanske).

    Går att ställa in känsligheten, dvs hur pass tysta ljud den ska uppfatta tex om man vill höra minsta lilla suck eller sug på nappen eller bara starkare ljud som när dom pratar, går upp ur sängen eller skriker.

    Riktigt prisvärd!


    Ja okej ja det står ju bara att den här 50m räckvidd tyvärr så det känns lite väl för lite även om den räcker lite längre :)
  • Anonym (T)
    neaaaak skrev 2018-04-18 10:15:15 följande:

    Ja okej ja det står ju bara att den här 50m räckvidd tyvärr så det känns lite väl för lite även om den räcker lite längre :)


    50 inne, 300 ute
  • Anonym (Anna)
    neaaaak skrev 2018-04-18 08:32:07 följande:

    Eftersom det är en djungel med alla dessa baby monitor så behöver jag lite hjälp och jag hoppas någon kan dela med sig av vad just ni har det jag är ute efter.

    -Lång och bra räckvidd . Jag vill gärna att hon ska kunna sova i sin säng samtidigt som jag ska kunna gå ut på altanen och vi ska kunna sitta ute på sommarkvällarna osv. Vore ett STORT extra plus om den klarar av att man är nere i källaren då våran tvättstuga är där nere och garage där sambon spenderar mycket tid.

    - Så lätthanterlig som möjligt då sambon lär slita håret av sig om det är för många knappar.

    Extra finesser så som kamera osv är inte alls ett måste.

    Gärna så billigt som möjligt men har ingen specifik budget så alla tips välkomnas :)

    Så vad har ni för några? :D


    Ladda ner gratis appar.

    Enkelt. Billigt. Funkar via internet.
  • Fru Ve

    Capidi har vi och är nöjda. Bra räckvidd (flera hundra meter) och funkar i hus med källare. Bra batteritid också.

  • Anonym (Padwico)

    Vi har en Padwico 835 som funkar jättebra!

  • Anonym (Ikea)
    Anonym (T) skrev 2018-04-18 09:18:15 följande:

    Har dennna klassikern och är jättenöjda.

    www.babyland.se/philips-avent-babyvakt-eco-scd506

    Räckte gott och väl från sovrummet ner till bryggan (typ 80m kanske).

    Går att ställa in känsligheten, dvs hur pass tysta ljud den ska uppfatta tex om man vill höra minsta lilla suck eller sug på nappen eller bara starkare ljud som när dom pratar, går upp ur sängen eller skriker.

    Riktigt prisvärd!


    Den här har vi också och är sjukt nöjda! Vi har den i bebisens sovrum som vetter mot gatan och kan vara ute i trädgården utan problem. Har även varit ut en bit ner längs gatan och inte förlorat kontakt. Vi använder också speldosan och nattlampan som är inbyggda i den, jättebra! Speldosan spelar ca 15 minuter så den spelar en stund efter att barnet somnat också, så sömnen blir lite djupare innan den tystnar. Den är väldigt prisvärd! Vi hade först den äldre modellen (505 tror jag det var) och när föräldraenheten pajade fick vi denna nya modell som ersättning helt gratis direkt från Philips på två dagar, så MASSA tummar upp för deras kundservice!

    Tror att det är en populär modell så kolla om du inte kan hitta den begagnat!
  • Holleysmamma

    Vi har en Philips Avent SCD506/01, tror den ligger på typ 350-400 i räckvidd. Bor i lägenhet (betong) med stundtals usel mobiltäckning, men kan gå ut till parken bredvid huset med hunden utan problem. Är så himla nöjd, massa vaggvisor, talk-back funktion, nattlampa och grym batteritid på föräldrarenheten. Rekommenderar alla dagar i veckan. Lycka till med att hitta rätt monitor för dig!

Svar på tråden Hjälp mig med tips på baby monitor :)