• Äldre 18 Apr 10:56
    7871 visningar
    7 svar
    7
    7871

    Putsa fönster på inglasad balkong

    Hej! 

    Är det någon som har ett bra tips på hur man kan putsa fönsterna på en inglasad balkong utan att riskera livet?
    Vi bor på tredje våningen och det går inte att lyfta ner rutorna från skenorna så hur gör man ? Spöke

  • Svar på tråden Putsa fönster på inglasad balkong
  • Äldre 18 Apr 11:24
    #1

    Hej. Om den är inglasad, har du inte så här öppning då?

  • Äldre 18 Apr 22:57
    #2





    Detta är de enda som finns vid skenorna. Men inget man kan låsa upp eller så vad jag kan se..

  • Äldre 18 Apr 23:57
    #3

    Vet du va, de lättaste är faktiskt om du frågar nån granne. Kanske finns det nån mekanism som gör att du kan öppna inåt.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 19 Apr 02:39
    #4
    Nusse91 skrev 2018-04-18 10:56:00 följande:

    Hej! 

    Är det någon som har ett bra tips på hur man kan putsa fönsterna på en inglasad balkong utan att riskera livet?

    Vi bor på tredje våningen och det går inte att lyfta ner rutorna från skenorna så hur gör man ? 


    Vi bor på sjunde våningen.

    Min man står på en träpall från Ikea.den med ett trappsteg. Sen sträcker han sig. Då brukar jag gå in och andas djupt men han bara skrattar.

    Jag hade köpt en skrapa med skaft.Finns enmeters som man ledigt når med.
  • Anonym (Anna)
    Äldre 19 Apr 02:42
    #5
  • Anonym (Anna)
    Äldre 19 Apr 02:44
    #6
    Nusse91 skrev 2018-04-18 10:56:00 följande:

    Hej! 

    Är det någon som har ett bra tips på hur man kan putsa fönsterna på en inglasad balkong utan att riskera livet?

    Vi bor på tredje våningen och det går inte att lyfta ner rutorna från skenorna så hur gör man ? 


    Vi bor på sjunde våningen.

    Min man står på en träpall från Ikea.den med ett trappsteg. Sen sträcker han sig. Då brukar jag gå in och andas djupt men han bara skrattar.

    Jag hade köpt en skrapa med skaft.Finns enmeters som man ledigt når med.
    Deceree1 skrev 2018-04-18 11:24:47 följande:

    Hej. Om den är inglasad, har du inte så här öppning då?


    Vad konstigt fönster. Är det nyligen inglasat? Eller kanske nyligen byggt?
  • Äldre 19 Apr 03:06
    #7

    Va? Näe, inte är det nytt inte.

Svar på tråden Putsa fönster på inglasad balkong