• Anonym (Vad göra)
    Äldre 19 Apr 09:22
    2243 visningar
    11 svar
    11
    2243

    Medlem i Vänsterpartiet sen många år, fått fördjupat förtroende, vad göra?

    Hej!

    Jag har sen många år varit aktiv i Vänsterpartiet, började att en tjej lockade dit mig i unga år. Det har sen bara rullat vidare och jag har fått flera förtroendeuppdrag och har mycket bra insyn i partiet.

    Problemet är att jag hatar Vänsterpartiet, efter många år i partiet har jag sett hur falska många är, alltså extremt falska. Utåt gillar de mångkultur, men att sätta sina barn i en "mångkulturell" skola finns inte i deras värld m.m. De klagar på de som inte betalar skatt men har inga problem att betala ut svart när det ska renoveras mm. Konstigt nog är vänsterpartister förmodligen värre än genomsnittssvensken.

    Jag har ändå en del vänner inom partiet och då man varit medlem och aktiv så länge har det blivit som en naturlig del i ens liv, som i en sekt. 

    Funderar nästan på att vara kvar, försöka ta mig upp ännu mer i hierarkin och sen skriva en bok om falska vänsterpartister.

    Någon som varit med och suttit i liknade sits, funderingar?

  • Svar på tråden Medlem i Vänsterpartiet sen många år, fått fördjupat förtroende, vad göra?
  • Anonym (Vad göra) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 09:32
    #2
    Anonym (Fjgjg) skrev 2018-04-19 09:29:16 följande:

    Om du har vänner i partiet lär de väl inte bli så glada när din bok kommer ut. Så vill du vara kvar för att det känns bekvämt och trevligt eller för att avslöja dem? Du verkar lite osäker på den punkten.

    Tänk på att ha belägg om du ska skriva nåt.


    Precis, jag funderar mer på vad göra. Och belägg är något jag självklar måste ha, mycket är ganska simpelt att ta fram som tur är. 

    Det är väl inte förbjudet att spela in samtal i smyg? Det är ju ändå i "journalistiskt" syfte.
  • Anonym (Vad göra) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 09:44
    #5
    zdudmwml skrev 2018-04-19 09:36:32 följande:
    Förmodligen inte.

    Politiker är om möjligt ärligare än andra människor eftersom de riskerar att bli granskade vilket vanliga människor inte gör. Alla vet att det ändå förekommer  fifflande politiker men det är oberoende av partipolitik. Vem som ertappas handlar snarare om vilka som sitter i regeringen, man granskar styrande mer ingående än oppositionen. Precis så det ska vara.

    Ska du skriva en bok ska du se till att ha ordentligt på fötterna. Om du inte har annat än vad du tror och förmodar kommer du att bli utskrattad, hånad och framstå som en psykotisk virrpanna.
    Det märkliga är det du skriver gällande många vänsterpartister, de lever som om ingen granska de. Vet inte om det är övermod eller blindhet för vad man gör. Skulle någon gräva lite i vänsterpartiet skulle de hitta extremt mycket skit och idiotiska företrädare.
  • Anonym (Vad göra) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 09:48
    #8
    Anonym (plie) skrev 2018-04-19 09:42:50 följande:
    Oj, det är inte alls min upplevelse av vänsterpartister. Men så har jag inte varit medlem de senaste 10 åren heller, så det kanske har ändrats. Jag tyckte de flesta var sin ideologi väldigt trogen även i hur de agerade i sin vardag. Är själv allt annat än vänsterpartist idag, men måste ändå vara ärlig och säga att jag inte träffat många vänsterpartister som man kunnat beskylla för hyckleri på det sättet. Annat är det med socialdemokrater. De verkar oftast lägga gränsen för hur mycket pengar det är okej att tjäna precis ovanför sin egen inkomst, de förespråkar solidaritet i alla situationer utom då de själva måste offra något, och så vidare.  
    Mycket kan ju bero vart i landet man är. Men de som röstar på vänsterpartiet stämmer mer in på din bild, jag vet många väljare som är väldigt ideologiska och "ärliga". Men det jag har sett inom partiet, de politiskt aktiva är en annan bild, något många inte vet och en bok om detta skulle öppna mångas ögon.

    Sen talar jag självklart inte om alla inom vänsterpartiet, men det är väl självklart.
Svar på tråden Medlem i Vänsterpartiet sen många år, fått fördjupat förtroende, vad göra?