• Äppeljuicen

    Silverfiskar i sovrum. Tips?

    Hej!

    Det har uppdagats att en vägg i vårt sovrum innehåller fukt. Lägenheten ovanför och de rakt nedan oss har dessutom mögel.

    Hyresvärden har länge varit medveten om eventuell fuktskada men av påtryckningar och vetskapen om att högre instanser kommer vara på dem så har de inte börjat undersöka/åtgärda felet hos grannen ovanför förrän i början av veckan.

    Vi har bara bott här i några månader och hittat en silverfisk när vi flyttade in och en i förra veckan. Båda i sovrummet.

    Idag hittade jag flertalet i sovrummet och undrar väl egentligen om det kan vara så att de flyr hit nu med tanke på att de börjat öppna väggen i lägenheten ovanför oss?

    Vi har inga silverfiskar i de andra rummen så det känns redigt äckligt att det kommit så många i sovrummet. Vi har beställt hem fällor och medel men vi vet inte riktigt _varifrån_ de smiter in från väggen heller. Några tips på vad vi kan göra åt detta utom att hålla rent och kalt på golv?

  • Svar på tråden Silverfiskar i sovrum. Tips?
  • KCL

    Röd cederträ påstås skrämma bort silverfisk. Googla så hittar du flertalet sidor som säljer. Jag funderar på att köpa själv. 

  • Äppeljuicen
    Alana skrev 2018-04-19 11:53:23 följande:

    Spraya med radar runt alla golvlister och andra springor. I hela lägenheten.


    Har beställt en annan sort men ja jag ska nog testa det. Inte sett några fler ännu men får se när vi lagt ut fällorna.
    KCL skrev 2018-04-19 11:55:55 följande:

    Röd cederträ påstås skrämma bort silverfisk. Googla så hittar du flertalet sidor som säljer. Jag funderar på att köpa själv. 


    Det här jag beställt! :) en stor flaska så jag kan säkra klädskåp och så också. Med tanke på att det kan finnas andra kryp och det är på väg att bli sommar. Vet inte hur den förra hyresgästen haft det.
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-19 16:21:08 följande:

    Kräv att hyresvärden tar dit Anticimex.


    Borde jag göra det nu eller efter att de ordnar med fuktskadan i väggen?
  • Anonym (Anonym)
    Äppeljuicen skrev 2018-04-23 10:08:27 följande:
    Har beställt en annan sort men ja jag ska nog testa det. Inte sett några fler ännu men får se när vi lagt ut fällorna.
    KCL skrev 2018-04-19 11:55:55 följande:

    Röd cederträ påstås skrämma bort silverfisk. Googla så hittar du flertalet sidor som säljer. Jag funderar på att köpa själv. 


    Det här jag beställt! :) en stor flaska så jag kan säkra klädskåp och så också. Med tanke på att det kan finnas andra kryp och det är på väg att bli sommar. Vet inte hur den förra hyresgästen haft det.Borde jag göra det nu eller efter att de ordnar med fuktskadan i väggen?
    Prata med dem nu direkt! Djuren förökar sig och man vet ju inte hur många veckor det tar att ordna fuktskadorna.
Svar på tråden Silverfiskar i sovrum. Tips?