• Anonym (Kluven)

    Pojkvän som sover över med "tjejkompisar"

    Hej på er alla, vet hur de flestas åsikter är kring att söka sig hos anonyma på näten när det gäller relationsråd. Ni som tycker detta är patetiskt, save your comments. Men till er som kanske varit med om liknande eller har nåt bra råd, help me! 


    Nu är det så att jag och en kille då, är väldigt seriösa med varandra och har väl träffats i ca 5 månader. Vi har inte gått ut offentligt med att vi är tillsammans men vi har båda sett oss som pojk- och flickvän. 


    För bara nån vecka sedan fick jag reda på att han hade låtit en tjejkompis sova över hos honom, anledningen var att denne tjejen inte kunde ta sig hem och ville ha ett lyssnande öra då hon hamnat i bråk med någon kompis. Notera att detta även är hans gamla knull.. Detta var jag verkligen inte glad över och vi bråkade en del. Då han visste att jag var nojjig över henne då dem skrivit en del fram och tillbaka utan att jag vet vad dem skriver till varandra, alltså fine! Jag vill ändå inte lägga mig i vad han skriver till sina vänner. Men sen fick jag då reda på detta trots att han dagen innan berättat för mig att jag inte behöva vara orolig för henne då jag var den enda han ville ha. Dagen efter då jag fick reda på att hon sovit hos honom så fick jag dessutom reda på det från ett annat håll och inte ens från honom själv. 


    Sen hade han även sovit över med en annan tjejkompis som han också LOVAR att det inte är något med, känns övertygande när han tom säger att hon ser bra ut. Denne har jag också varit nojig över då jag hört från flera olika munnar att dem varit på varandra som satan förut. Även hört att den här tjejkompisen velat ligga med honom och att han, enligt henne, vill ligga med henne också. (sorry om jag är otydlig) 


    Nu till min fråga, alla säger att jag ska skita i honom då det är ett väldigt oärligt beteende. Jag vill inte vara flickvännen som sätter gränser eller försöker ändra på honom, men jag gillar verkligen inte att han umgås på det sättet med en "tjejkompis", vilket jag även sagt till honom men han ser verkligen inte problemet i det. Med tanke på att han kunde stå och ljuga mig rätt upp i ansiktet om den första tjejen han sov över med så vet jag inte riktigt vad jag ska lita på. Tänker fortfarande väldigt mycket på det och självklart är det jobbigt, men det som är jobbigast är tanken av att han kanske fortfarande ljuger för mig och sen längre fram får jag reda på att han varit otrogen under tiden jag trott allt är bra. 


    Inte heller svårt för mig att förstå att så som jag känner nu inte är hälsosamt i ett förhållande.. men kort och gott, ska jag bara strunta i allt och lita på vad han säger eller är det inget å ha? 

  • Svar på tråden Pojkvän som sover över med "tjejkompisar"
  • Anonym (kl)

    Jag hade dumpat killen. Han ljuger för dig, och självklart säger han att det inte är några problem, det är dig han vill ha. Klart det inte är några problem för honom.

    Innan du dumpar kan du ju själv göra samma sak, dvs låta en killkompis sova över. Bara för att se hans reaktion.

  • Anonym (Man)

    Brukar han låta manliga kompisar sova över?

    Sen är det inte "tjejkompisar" utan snarare gamla ex/kk/strul.

    Dumpa.

  • Anonym (mia)
    Anonym (kl) skrev 2018-04-19 15:01:52 följande:

    Jag hade dumpat killen. Han ljuger för dig, och självklart säger han att det inte är några problem, det är dig han vill ha. Klart det inte är några problem för honom.

    Innan du dumpar kan du ju själv göra samma sak, dvs låta en killkompis sova över. Bara för att se hans reaktion.


    Håller med, låt en killkompis sova över och se hur han reagerar. 
  • Anonym (Summan av kardemumman)

    Brud 1. Föredetta knull, tigger om att få sova över pga "ursäkter, ursäkter, ursäkter". Han låter henne. 


    Brud 2. Han säger att hon ser bra ut. Rykten om att de varit på varandra innan, rykten om att de vill/velat ligga med varandra. Sover över. 

    Även om han inte är otrogen så är han troligtvis medveten om ryktena och hur du känner med detta = han är redo att riskera ert förhållande. Är du villig att låta honom? Är du OK med risken att han eventuellt krossar ditt hjärta bakom ryggen på dig? 

    Jag är all in för att inte ändra på min partner. Jag kräver inte att han följer med på släktmiddagar, att han klär sig på något annat sätt än han gjorde när vi först träffades, att han följer med till stan och tar en drink med mina väninnor, att han kan åka iväg och träffa vänner i några timmar om helgerna.
    Men att sova över med en kvinna som han kanske eller kanske inte är intresserad av, att sova över med en kvinna han tidigare haft sex med? Nope. Där går gränsen. Att han inte ser problemet i det gör det problemet än värre. 

    Som du säger själv: 
    längre fram får jag reda på att han varit otrogen under tiden jag trott allt är bra. 
    Lyssna på dig själv. Du vill inte sitta där och få höra att han varit otrogen. Han lyssnar inte på dig, så stannar du med honom så kommer detta att fortsätta och varje gång låter du honom riskera ert förhållande. 
    Jag hade gått därifrån, för i slutändan så handlar det om vad jag är villig att gå igenom och riskera. Ni är bara 5 månader in, att han redan ljuger är inget bra tecken. För din egen skull, snälla, gå. 

  • isolande

    Svårt... Beror ju på hur han är som person i övrigt. Litar du på honom? Har han alltid haft en massa tjejkompisar (som han inte legat med)?

    Jag, som är kvinna, har haft ett väldigt stort umgänge av killkompisar sedan 20-årsåldern. Vi har sovit över hos varandra (i samma säng, utan att ha knullat eller hånglat), rest, festat och haft så sjukt kul genom åren. När jag blev tillsammans med min förra sambo blev detta ett enormt problem eftersom det visade sig att när det väl kom till kritan så var han otroligt svartsjuk.

    Detta trots att jag redan när vi blev ihop berättade om mina "bros" och att de varit en del av mitt liv jättelänge och att jag absolut inte tänkte säga upp kontakten med dem bara för att vi blev tillsammans. Det skulle liksom vara som att säga upp halva mitt liv och personer jag ser som familj, bara för att jag skaffat pojkvän.

    Så, som sagt, prata med honom och känn av om han bara slingrar sig eller om han faktiskt verkligen bryr sig om de här kompisarna som riktiga vänner.

  • viseversa

    Ts ha lite självrespekt. Du är värd bättre. Han ligger med dessa "tjejkompisar" och han verkar inte skämmas över det heller. Vill du verkligen vara med en kille som ligger med andra bakom din rygg?

  • Anonym (Hila)

    [quote=78647328][quote-nick]Anonym (Kluven) skrev 2018-04-19 14:57:46 följande:[/quote-nick]

    Nu är det så att jag och en kille då, är väldigt seriösa med varandra och har väl träffats i ca 5 månader. Vi har inte gått ut offentligt med att vi är tillsammans men vi har båda sett oss som pojk- och flickvän.

    Redan här verkar ni ha lite olika syn på er relation?

    Han låter inte jätteseriös med dig om han ljuger om gamla kk?s som sover.

    Eller så ljuger han för han vet att du är galet svartsjuk och skulle ställa till med drama och 1000 frågor för ingenting? Det kanske var som han sa, inget hände med tjejen, men han visste att du ändå aldrig skulle tro honom?

    Om ni är så seriösa med varandra som du skriver, varför är ni inte offentliga då?

    Ett gemensamt beslut? Eller är det han som vill vänta av någon anledning?

    Ni kanske har olika syn på det här med pojk- och flickvän?

    Du är seriös och ser er som par, men inte han som vill hålla öppet för annat?

  • Anonym (Kluven)

    Nu skriver jag ett svar till er alla, tack för ni tar er tiden och tro mig, jag tar åt mig. Alltså som ni alla säger.. exakt så går mina tankar också. 


    Men killkompisar sover han aldrig över med, sker ALDRIG. Därför jag dessutom är nojjig. Vi har pratat om allt och han säger att han ångrar det så mycket och att han inte vetat hur han ska säga det till mig därför han inte sa det till en början, samtidigt säger han att det är mig han vill vara med varje dag och att han inte klarar sig utan mig. Jag vill inte vara så dum och tro allt är bra medan han gör samma sak om och om igen, och som sagt, att han inte ens ser det som ett problem gör det till ett större problem. 


    När jag frågat honom hur han hade reagerat ifall jag gjorde en sån sak säger han att han verkligen inte hade tyckt om det. Men tanken av att göra samma sak lockar... verkligen... Skäms 


    Vi har inte gått ut offentligt för att vi båda typ unvikt ämnet för det typ är, genant? Jag vet inte.. Anledningen är väl mest att jag sagt att jag ville ta det lungt då jag nästan precis kommit från ett förhållande och ett dåligt sådant. Att vi skulle ta det långsamt var ett gemensamt beslut. 


    Jag har fått hans hemnyckel, han vill att jag ska flytta in hos honom, han säger så fina saker. Men varför sover han då med dessa tjejer? 


    Tack för ni gör mig lite klokare i detta beslut, även fast jag inte vill då jag tycker om honom väldigt mycket så vet jag nog själv vad som är rätt. 

  • Anonym (Kluven)
    Anonym (Summan av kardemumman) skrev 2018-04-19 15:32:33 följande:

    Brud 1. Föredetta knull, tigger om att få sova över pga "ursäkter, ursäkter, ursäkter". Han låter henne. 


    Brud 2. Han säger att hon ser bra ut. Rykten om att de varit på varandra innan, rykten om att de vill/velat ligga med varandra. Sover över. 

    Även om han inte är otrogen så är han troligtvis medveten om ryktena och hur du känner med detta = han är redo att riskera ert förhållande. Är du villig att låta honom? Är du OK med risken att han eventuellt krossar ditt hjärta bakom ryggen på dig? 

    Jag är all in för att inte ändra på min partner. Jag kräver inte att han följer med på släktmiddagar, att han klär sig på något annat sätt än han gjorde när vi först träffades, att han följer med till stan och tar en drink med mina väninnor, att han kan åka iväg och träffa vänner i några timmar om helgerna.
    Men att sova över med en kvinna som han kanske eller kanske inte är intresserad av, att sova över med en kvinna han tidigare haft sex med? Nope. Där går gränsen. Att han inte ser problemet i det gör det problemet än värre. 

    Som du säger själv: 
    längre fram får jag reda på att han varit otrogen under tiden jag trott allt är bra. 
    Lyssna på dig själv. Du vill inte sitta där och få höra att han varit otrogen. Han lyssnar inte på dig, så stannar du med honom så kommer detta att fortsätta och varje gång låter du honom riskera ert förhållande. 
    Jag hade gått därifrån, för i slutändan så handlar det om vad jag är villig att gå igenom och riskera. Ni är bara 5 månader in, att han redan ljuger är inget bra tecken. För din egen skull, snälla, gå. 


    Nej det är ju det.. efter bara fem månader kommer detta. Dessutom, skulle jag kanske också nämnt. Den tjejkompisen han sov över med kysste han dessutom på nyår... fick jag reda på i samma veva. Men det var ju bara en kompis"kyss" såklart... 
Svar på tråden Pojkvän som sover över med "tjejkompisar"