• Knoxis

    Supit på Neuroleptika

    Jag drack för mycket alkohol under 1 års tid och åkte på en konstig yrsel när jag var på Zyprexa/Zyphadera och höll på att tuppa av några gånger.
    Yrseln har inte gått över ännu och det är 1 år och sex månader sen jag slutade dricka alkohol.
    När går det över är det någon som vet??
    (Orolig kille)

  • Svar på tråden Supit på Neuroleptika
  • Anonym (Anonym)

    Jodå, läkarkåren brukar vara fenomenala på sådana där frågor. Dock är det mycket tveksamt att du skulle ha yrsel i ett helt år efteråt.....

  • Knoxis
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-19 20:28:49 följande:

    Jodå, läkarkåren brukar vara fenomenala på sådana där frågor. Dock är det mycket tveksamt att du skulle ha yrsel i ett helt år efteråt.....


    Sanningen är att dem inte har kunnat svara på ett dugg vad det beror på -.-!
  • Anonym (Anonym)
    Knoxis skrev 2018-04-19 20:33:29 följande:
    Sanningen är att dem inte har kunnat svara på ett dugg vad det beror på -.-!
    Det är möjligt men det beror iaf inte på att du supit ihop med medicin, det har gått ur kroppen för länge sen. Har de verkligen kollat precis allt? Blodtryck, stress, blodvärden osv osv?
  • Knoxis

    Jag har helt okej värden och lever nyttigt idag har till och med börjat med vegetarisk diet men jag är känslig för alkohol och snus och mår mycket dåligt när jag intar dem!

    Jag dricker 3 folköl ibland!! men sällan!!

  • Anonym (Anonym)
    Knoxis skrev 2018-04-19 20:41:53 följande:

    Jag har helt okej värden och lever nyttigt idag har till och med börjat med vegetarisk diet men jag är känslig för alkohol och snus och mår mycket dåligt när jag intar dem!

    Jag dricker 3 folköl ibland!! men sällan!!


    Kul att höra att du försöker leva så mycket sundare numera! :) Det kan tyvärr vara så enkelt som att du inte får i dig som du behöver iom din vegetariska diet, snacka gärna med dietist, finns att få kontakt med via VC.
  • Knoxis
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-19 20:49:49 följande:
    Kul att höra att du försöker leva så mycket sundare numera! :) Det kan tyvärr vara så enkelt som att du inte får i dig som du behöver iom din vegetariska diet, snacka gärna med dietist, finns att få kontakt med via VC.
    Skulle inte tro det handlar om det! Jag var yr innan okså när jag levde på en annan kost!
    Ja jag har slutat med Zyprexan/Zyphaderan för länge sedan och är nu på haldol och paroxetin!!
    Yrslen är bestående!
  • Anonym (Anonym)
    Knoxis skrev 2018-04-19 21:06:34 följande:
    Skulle inte tro det handlar om det! Jag var yr innan okså när jag levde på en annan kost!
    Ja jag har slutat med Zyprexan/Zyphaderan för länge sedan och är nu på haldol och paroxetin!!
    Yrslen är bestående!
    Jaja du kan ju tagga ner med alla utropstecken iaf. Om du ska vara så där otrevlig kan du ju hitta en lösning på egen hand! Fundera på om det är alla jävla piller du stoppar i dig kanske!
  • Knoxis
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-19 21:08:29 följande:
    Jaja du kan ju tagga ner med alla utropstecken iaf. Om du ska vara så där otrevlig kan du ju hitta en lösning på egen hand! Fundera på om det är alla jävla piller du stoppar i dig kanske!
    Vadå otrevlig??
  • Knoxis
    Knoxis skrev 2018-04-19 21:11:10 följande:
    Vadå otrevlig??
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-19 21:08:29 följande:
    Jaja du kan ju tagga ner med alla utropstecken iaf. Om du ska vara så där otrevlig kan du ju hitta en lösning på egen hand! Fundera på om det är alla jävla piller du stoppar i dig kanske!
    Jag är Schizofren och tar mediciner pga jag tror saker annars att det har hänt.
    Det har verkligen inget med otrevlighet att göra!!

  • Knoxis

    Seriöst finns det ingen som vet jag har letat svar hur länge som helst men inte 1 enda person vet något om detta ämnet!!

  • tobbe01
    Knoxis skrev 2018-04-19 21:13:14 följande:
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-19 21:08:29 följande:
    Jaja du kan ju tagga ner med alla utropstecken iaf. Om du ska vara så där otrevlig kan du ju hitta en lösning på egen hand! Fundera på om det är alla jävla piller du stoppar i dig kanske!
    Jag är Schizofren och tar mediciner pga jag tror saker annars att det har hänt.
    Det har verkligen inget med otrevlighet att göra!!

    Men ändå är det yrseln som besvärar dig mest?
  • Pope Joan II
    Knoxis skrev 2018-04-19 21:06:34 följande:
    Skulle inte tro det handlar om det! Jag var yr innan okså när jag levde på en annan kost!
    Ja jag har slutat med Zyprexan/Zyphaderan för länge sedan och är nu på haldol och paroxetin!!
    Yrslen är bestående!
    Det kan ju handla om en läkemedelsbiverkan - yrsel är en vanlig biverkan - men också om din psykossjukdom. Tala med din behandlande läkare om saken, tycker jag. Kanske behöver du byta neuroleptika. Haldol är ett äldre preparat som har en hel del oönskade bieffekter (även om det förstås också kan fungera mycket bra). 
  • Knoxis
    tobbe01 skrev 2018-04-21 06:08:29 följande:
    Men ändå är det yrseln som besvärar dig mest?
    Ja faktiskt!!
Svar på tråden Supit på Neuroleptika