• Anonym (Katt)
    Äldre 19 Apr 22:26
    8110 visningar
    32 svar
    32
    8110

    En bekant har tagit hand om min katt.

    Hon är väldigt rik och frågade om hon fick ta hand om min katt när jag skulle bort 1,5 månad. Detta skulle inte kosta mig något utan hon är gammal, ensam och ville ha sällskap.

    Jag tänkte köpa en blomma och en flaska vin som tack iaf.

    Men nu fick jag plötsligt sms om att hon köpt svindyr mat och sand samt en ny DYR kattlåda, klösbräda, svindyr sand m.m.

    Inget av detta är något katten är i behov av.

    Jag skulle ALDRIG köpa så dyr mat och sand och han har en helt ny låda + massor av nya leksaker trots alla som jag tog med.

    Är inte detta jäkligt fräckt när hon VET att jag har dåligt med pengar?!

  • Svar på tråden En bekant har tagit hand om min katt.
  • Äldre 19 Apr 22:42
    #1
    +1

    Tacka för hjälpen och ge en flaska vin..


    Liksom skit i det...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 19 Apr 22:43
    #2
    +1

    Tycker det var väldigt snällt av henne. Tacka och ta emot. Och ge henne vin pch blomma som tack for omsorgen om katten.

  • Anonym (?)
    Äldre 19 Apr 23:11
    #3

    Har hon bett att få betalt för det hon köpt eller har hon köpt det för skojs skull, och tänker ge det till dig i present?
    Vad är problemet?

  • Anonym (Katt) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 23:20
    #4
    Anonym (?) skrev 2018-04-19 23:11:52 följande:

    Har hon bett att få betalt för det hon köpt eller har hon köpt det för skojs skull, och tänker ge det till dig i present?

    Vad är problemet?


    Hon har sagt att hon står för mat och sand. Sedan har hon skrutit om vilken dyr mat och sand hon har skämt bort min katt med.

    Nu plötsligt KRÄVER hon pengar för allt hon har lagt ut.

    Jag hade med mig massor med mat och sand när jag lämnade katten. Detta slängde hon direkt och köpte nytt dyrare!
  • Anonym (l)
    Äldre 19 Apr 23:34
    #5

    Du kan helt ignorera hennes krav.

  • Anonym (Sofie­)
    Äldre 19 Apr 23:56
    #6

    Med tanke på att hon slängt det du tagit med var det ju hennes val att köpa dyrare grejer. Du har ju redan betalat för mat och sand, som hon sen kastade bort.

    Var glad att kisse fick en lyx-semester och sen låter du inte henne vara kattvakt igen

  • Äldre 20 Apr 00:52
    #7

    Kanske du misstolkade hennes SMS? Hon kanske som sagt bara ville skryta med vad hon hade köpt? Hon hade inte behövt köpa det. Hon kan inte kräva några pengar av dig.

    Lite konstigt av henne att inte använda maten och sanden du hade med dig.

  • Äldre 20 Apr 01:12
    #8
    +1

    Är du säker på att det inte skett ett missförstånd?

    Jag tycker att det verkar ganska skruvat att få med mat och sand osv till katten och sedan slänga detta för att köpa annat själv, och sedan kräva ersättning för det.

    Om jag sätter mig i kattvaktens skor så hade jag säkert köpt någon leksak, godis, sand jag gillar bättre, osv, för att jag tycker det är kul eller det passar mig bättre (jag tål t. ex. inte sand med lavendel-doft), inte för att djuret behöver något nytt/annat eller för att ägaren ska betala för det.


    Prata med kattvakten, och om hon står på sig och säger att du ska betala så påpeka att er överenskommelse var att hon skulle använda den mat och sand du tog med och allt annat är hennes personliga utgifter, inte dina.


     

  • Äldre 20 Apr 05:38
    #9

    Har du hämtat hem katten?

    Om jag vore du skulle jag först se till att hämta katten, innan jag startar diskussionen om pengar.

    Och om han börjar diskussionen innan du hämtat katten, så skulle jag göra allt för att förhala den. Bara så du inte får massa problem att få hem katten igen.

    Sen när kissen väl är hemma, så kan ni börja den konflikten.

    Om hon inte släpper sakerna hon köpt till kissen, så säg bara:

    Behåll dem, och så fixar du nya billigare saker. Sen skulle jag skicka en räkning till henne för vad det kostade dig. Om hon kastat dina andra saker vill säga.

  • Äldre 20 Apr 09:21
    #10
    Anonym (Katt) skrev 2018-04-19 23:20:28 följande:
    Hon har sagt att hon står för mat och sand. Sedan har hon skrutit om vilken dyr mat och sand hon har skämt bort min katt med.
    Nu plötsligt KRÄVER hon pengar för allt hon har lagt ut.
    Jag hade med mig massor med mat och sand när jag lämnade katten. Detta slängde hon direkt och köpte nytt dyrare!
    Fast säg nej Du behöver inte stå för skit hon köpt. Jävligt konstigt beteende av henne.
Svar på tråden En bekant har tagit hand om min katt.