• Äldre 20 Apr 01:17
    5301 visningar
    2 svar
    2
    5301

    Vågar vi?

    This is the thing..

    Jag har tidigare som ensamstående med 3 barn varit familjehem. Hade två placeringar under ett par år, valde sedan när jag träffade ny Man att inte ta emot fler, just då,

    Tiden gick och vi har nu en bebis på 3 månader tillsammans. En Sk modern och stor familj med förutom bebisen, stora barn i tonåren.

    Jag har ett bra och välbetalt jobb att gå tillbaka till med tanken till hösten o pappa ska vara hemma.

    Nu hörde en tidigare uppdragsgivare av sig till mig och frågade om vi kunde tänka oss att ta emot en kommande placering.

    Då är vår bebis 4 månader gammal och placeringsbarnet 5-6 år.

    Hur ska jag tänka?? Är så orolig om jag ska vara ärlig att det kommer kännas i efterhand som att vi går miste om bebisens första tid då fokus kommer läggas på barnet som faktiskt är ett uppdrag, om än ett barn såklart. Det är ju ett arbete.

    Jag brinner för socialt arbete o tar mig an allt med hela hjärtat och detta ger mig också möjligheten att isåfall vara hemma länge med min biologiska bebis.

    Hjälp!

  • Svar på tråden Vågar vi?
  • Fri 18 Feb 2022 12:10
    #1

    Oj, spännande.

    Hur känner din man? Hade han barn sen tidigare? Och hur tror du tonåringarna känner?

    Jag kan spontant tycka att det låter rätt så trevligt med en 6-åring och en bebis. Det blir inte konkurrens på samma sätt som med barn som har färre år emellan sig, men sen hänger det förstås på personkemi, placeringshorisont osv.

    Jag drömmer om att vara familjehem utifrån starkt engagemang för utsatta barn, men vi bor inte tillräckligt stort i dagsläget.

  • Fri 18 Feb 2022 12:11
    #2

    Såg nu att tråden var väldigt gammal. Hur har det gått?

Svar på tråden Vågar vi?