• Anonym (Hjälp)

    Hjälp mig, abort??!

    Hej!

    Fick denna vecka veta att jag är gravid i vecka 7-8 och känner mig helt lost. Jag är bara 22 år, har inte jobb eller utbildning men har kommit in på skola nu för att fixa mina betyg. Min man (26 år) har inte heller bra utbildning men han har iallafall ett stabilt heltidsjobb.

    En sida av mig vill så gärna behålla barnet då jag alltid velat bli en ung mamma och jag är övertygad om att vi kan ge barnet en fin, bra och kärleksfull uppväxt. Men samtidigt år jag rädd. Jag ville ha en större lägenhet, stabilt jobb/utbildning och kunna resa.

    Jag könner mig så förrvirad. Logiskt så tänker jag att abort kanske kan vara de bästa men innerst inne så vill jag ändå behålla. Min man vill förresten inte behålla då han inte känner sig redo och påpekar även dessa praktiska sakerna i vårt liv.

    Mitt mående är inte heller så stabilt men det år då jag varit sjukskriven så vår relation har varit lite spänd men de är bättre nu och vi älskar verkligen varandra och vill ha en fin framtid tillsammans.

    Hur hade ni gjort? Någon som varit i liknande situation?

  • Svar på tråden Hjälp mig, abort??!
  • Anonym (Mamma)

    Jag har varit i liknande situation fast vi hade ingen stabil relation. Jag var 21 år och hade visserligen bra betyg från gymnasiet men inget mer än flera extrajobb. Jag behöll (har varit ensam hela tiden med dottern) jobbade ett tag när hon började förskolan och har sedan dess gått en högskoleutbildning. Nu har jag bra jobb, fin lägenhet och vi reser både inom Sverige och utomlands tillsammans.

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-04-20 14:49:40 följande:

    Jag har varit i liknande situation fast vi hade ingen stabil relation. Jag var 21 år och hade visserligen bra betyg från gymnasiet men inget mer än flera extrajobb. Jag behöll (har varit ensam hela tiden med dottern) jobbade ett tag när hon började förskolan och har sedan dess gått en högskoleutbildning. Nu har jag bra jobb, fin lägenhet och vi reser både inom Sverige och utomlands tillsammans.


    Va skönt att höra! Jag tvekar mycket pga min man då jag inte heller vill gå emot hans vilja. Han vill ha barn med mig men känner sig inte redo :(
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-04-20 17:08:17 följande:

    Va skönt att höra! Jag tvekar mycket pga min man då jag inte heller vill gå emot hans vilja. Han vill ha barn med mig men känner sig inte redo :(


    Skulle du vara redo att bli ensamstående?
Svar på tråden Hjälp mig, abort??!