• Äldre 20 Apr 13:30
    1581 visningar
    13 svar
    13
    1581

    Hjälp mig med min enkät! <3

    Hej, jag och en klasskompis sitter för tillfället och skriver vår kandidatupsatts. Vi har en enkät som vi behöver sprida och vi skulle vara extremt tacksamma och ni kan tänka er spendera 4 minuter med att svara på den och kanske till och med sprida den till era nära och kära!

    Alla är välkomna att svara på den och känn inte att ni lämnar "dåliga" svar.

    Tack på förhand Hjärta

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScEkP636WQWo6cZxDlN1aRZQOpQHsuOgggRs1mtwxlqy8Wexg/viewform

  • Svar på tråden Hjälp mig med min enkät! <3
  • Äldre 20 Apr 13:33
    #1
    +1

    En kanditatuppsats och ni blir godkänd om ni har en enkät på familjeliv???

    Vilket universitet är det?

  • Anonym (undra­nde)
    Äldre 20 Apr 13:38
    #2

    Borde det inte framgå vilka ni är, vid vilken institution uppsatsen skrivs, och hur man kommer att få ta del av resultatet? 

  • Äldre 20 Apr 13:39
    #3

    Högskolan väst, jodå de är helt godkänd empiri. Sålänge vi har ett kritiskt öga och backar upp med relevant forskning så funkar de fin fint!

  • Äldre 20 Apr 13:44
    #4
    Anonym (undrande) skrev 2018-04-20 13:38:45 följande:

    Borde det inte framgå vilka ni är, vid vilken institution uppsatsen skrivs, och hur man kommer att få ta del av resultatet? 


    Vi är två studenter från institutionen för ekonomi och it på Högskolan Väst i Trollhättan! Tyvärr tror jag inte resultatet kommer bli tillgängligt för allmänheten, men om de blir de delar jag gärna med mig av slutresultatet i denna tård :)
  • Anonym (Q)
    Äldre 20 Apr 13:50
    #5

    Jag tittar på film i perioder. I november och december tittade jag på minst två om dagen. Nu har jag inte sett någon sen i februari. 
    Kryssar i "fler i månaden"

  • Anonym (Q)
    Äldre 20 Apr 13:50
    #6
    simonbengt skrev 2018-04-20 13:44:01 följande:
    Vi är två studenter från institutionen för ekonomi och it på Högskolan Väst i Trollhättan! Tyvärr tror jag inte resultatet kommer bli tillgängligt för allmänheten, men om de blir de delar jag gärna med mig av slutresultatet i denna tård :)
    Kandidatuppsatse kan alla ladda hem
  • Äldre 20 Apr 13:52
    #7
    Anonym (Q) skrev 2018-04-20 13:50:11 följande:

    Jag tittar på film i perioder. I november och december tittade jag på minst två om dagen. Nu har jag inte sett någon sen i februari. 
    Kryssar i "fler i månaden"


    Är precis likadan, de är ett rimligt svar! Tack för att du tog dig tiden!
  • Äldre 20 Apr 13:54
    #8
    Anonym (Q) skrev 2018-04-20 13:50:30 följande:
    Kandidatuppsatse kan alla ladda hem
    Jo de ska ju vara en offentlig handling, kan minnas fel men vår examinator pratade något om att vi var tvungna att godkänna de för att den skulle bli offentlig och att tidigare studenter ofta inte gjorde de. Men kan följa absolut se till att du får läsa den om du är intresserad :)
  • Anonym (Eh)
    Äldre 20 Apr 14:11
    #9
    Salmiakk skrev 2018-04-20 13:33:58 följande:

    En kanditatuppsats och ni blir godkänd om ni har en enkät på familjeliv???

    Vilket universitet är det?


    Det ligger något i att högskolan blir mer och mer gymnasifierad. På min tid skulle man ha en genomtänkt urvalsmodell. Det enda man kan få ut av denna enkät är vad personer på Familjeliv tycker och hur representativt är det?
  • Anonym (Eh)
    Äldre 20 Apr 14:13
    #10
    +1
    simonbengt skrev 2018-04-20 13:39:29 följande:

    Högskolan väst, jodå de är helt godkänd empiri. Sålänge vi har ett kritiskt öga och backar upp med relevant forskning så funkar de fin fint!


    "Finfint" menar du väl, och "så länge".
  • Anonym (Eh)
    Äldre 20 Apr 14:14
    #11
    simonbengt skrev 2018-04-20 13:44:01 följande:
    Vi är två studenter från institutionen för ekonomi och it på Högskolan Väst i Trollhättan! Tyvärr tror jag inte resultatet kommer bli tillgängligt för allmänheten, men om de blir de delar jag gärna med mig av slutresultatet i denna tård :)
    Är inte alla uppsatser offentlige i den meningen att de arkiveras på universiteten och är sök-/ beställninsbara?
  • Anonym (Eh)
    Äldre 20 Apr 14:15
    #12
    simonbengt skrev 2018-04-20 13:54:24 följande:
    Jo de ska ju vara en offentlig handling, kan minnas fel men vår examinator pratade något om att vi var tvungna att godkänna de för att den skulle bli offentlig och att tidigare studenter ofta inte gjorde de. Men kan följa absolut se till att du får läsa den om du är intresserad :)
    "godkänna det"
  • Anonym (Q)
    Äldre 20 Apr 14:18
    #13
    Anonym (Eh) skrev 2018-04-20 14:11:50 följande:
    Det ligger något i att högskolan blir mer och mer gymnasifierad. På min tid skulle man ha en genomtänkt urvalsmodell. Det enda man kan få ut av denna enkät är vad personer på Familjeliv tycker och hur representativt är det?
    Inte bara personer på familjeliv. Utan personer på familjeliv som väljer att ta sig tiden att svara på enkäten.
    Blir väldigt mycket bortfall här. 

    Fast vi vet ju iofs inte om eleverna valt att dela länken på annat ställe. Facebook, andra forum, mailutskick osv. Familjeliv är inte enda plattformen man kan dela länkar liksom
    Dock blir det ju ett stort bortfall vilket som.
Svar på tråden Hjälp mig med min enkät! <3