• Anonym (Ledsen)

    Trivs inte som skild

    Det var flera år sedan jag skilde mig och det var på mitt initiativ. Men jag längtar tillbaka till att ha en kärnfamilj så otroligt mycket. Identifierar mig inte alls som singel med letande efter ny partner eller den gruppering som har blivit där singelvänner umgås med andra singlar. Jag gillar att umgås blandat och gärna med barnen.

    Kan inte heller tänka mig en ny partner som inte är pappa till barnen. Andra får göra som de vill förstås men det är så jag känner. Vill att min man ska älska mina barn lika mycket som jag gör. Vad vill jag säga med detta egentligen? Jo, att det minuset som blev med att inte ha en kärnfamilj är större än minuset att leva i en relation som funkar sådär.

    Saknar också känslan av att helt kunna vara sig själv tillsammans med någon annan vuxen. Anledningen till separationen var att han jobbade så mycket under flera år och jag kände mig ensam. Men lika ensam nu...

    Är det någon mer som känner så här?

  • Svar på tråden Trivs inte som skild
  • Meriall

    Jag förstår dina känslor. Hur gamla är barnen? När de är stora kanske du känner annorlunda om en parrelation när inte barnen längre är det centrala och ev om du är ung kan du få fler barn med en ny när den första "kullen" är stora.

  • Anonym (Ledsen)
    Meriall skrev 2018-04-20 17:32:55 följande:

    Jag förstår dina känslor. Hur gamla är barnen? När de är stora kanske du känner annorlunda om en parrelation när inte barnen längre är det centrala och ev om du är ung kan du få fler barn med en ny när den första "kullen" är stora.


    Både vuxna barn och ett barn som går i mellanstadiet. Känns inte som att det kommer att ändras men visst, det kan jag inte säkert veta.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Cyb) skrev 2018-04-20 18:11:34 följande:

    Hur är det med ditt ex? Har han någon ny?


    Ja, det har han.
  • Anonym (Cyb)

    Var vad anledningen till att du valde att skiljas? Du behöver inte svara om du inte vill.

  • Loigios
    Anonym (Cyb) skrev 2018-04-20 18:32:30 följande:

    Var vad anledningen till att du valde att skiljas? Du behöver inte svara om du inte vill.


    Står i trådstarten... maken jobbade väldigt mkt
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Cyb) skrev 2018-04-20 18:32:30 följande:

    Var vad anledningen till att du valde att skiljas? Du behöver inte svara om du inte vill.


    Jag kände att han inte investerade lika mycket i vår relation som jag gjorde. Han jobbade jämt. Ett av barnen har också svårigheter som gjorde att belastningen på relationen blev stor.
  • Gryntroll

    Tråkigt!

    Är det er gamla kärnfamilj du saknar, ångrar du skilsmässan? Annars tror jag att en ny man kan älska dina barn och fina relationer, så klart inte kärnfamilj men en härlig bonusfamilj. Jag är inte alls i din sits, men kan ändå förstå att det känns som en märklig sits och svårt stt hitta ett umgänge som det ni antagligen hade innan ?familjer emellan?.

  • Anonym (Ledsen)
    Gryntroll skrev 2018-04-20 19:07:36 följande:

    Tråkigt!

    Är det er gamla kärnfamilj du saknar, ångrar du skilsmässan? Annars tror jag att en ny man kan älska dina barn och fina relationer, så klart inte kärnfamilj men en härlig bonusfamilj. Jag är inte alls i din sits, men kan ändå förstå att det känns som en märklig sits och svårt stt hitta ett umgänge som det ni antagligen hade innan ?familjer emellan?.


    Ja, vår kärnfamilj jag saknar. Ångrar skilsmässan väldigt mycket. Saknar mitt ex och kan inte heller falla för någon annan vilket jag på sätt och vis hade önskat att jag kunnat. Men på de här åren har ingen annan man ens varit lite intressant.

    Jobbigast är att veta att mitt ex ville fortsätta så jag hade kunnat ha kvar min kärnfamilj. Men nu har han gått vidare så klart.
  • Gryntroll

    Usch, det måste kännas ledsamt och kanske rent av bittert, det förstår jag.

    Hur länge sedan är det ni separerade? Har du haft någon ny relation efter, fungerade just den inget bra, är det det som gör att du väljer att inte inleda något nytt?

    Kändes det bra med separationen till en början eller har känslan kommit nu på senare tid? Kanske när det framgått att ditt ex har en ny etablerad relation?

Svar på tråden Trivs inte som skild