• SweetJune

    Bästa framåtvända bältesstolen?

    Hej

    Sonen ska snart vändas framåt och vilken framåtvända bältesstolen tycker ni är den bästa?

    Tack för tips

  • Svar på tråden Bästa framåtvända bältesstolen?
  • nnnnnnnn

    Tycker att de som är smalast är smidigast. VI har inte så breda säten och får leta efter fastsättningen hela tiden, mycket irriterande!
    Hade en smalare förr, som blivit för gammal och när vi köpte ny till minsta barnet tänkte vi inte på bredden, vilket vi ångrar nu...

  • SweetJune

    Står mellan dessa:

    -Maxi cosi rodifix airprotect

    - Cybex solution m-fix

    - Besafe izi up X3

    Vilken hade ni valt?

  • Guldbarb
    SweetJune skrev 2018-04-21 21:30:56 följande:

    Står mellan dessa:

    -Maxi cosi rodifix airprotect

    - Cybex solution m-fix

    - Besafe izi up X3

    Vilken hade ni valt?


    Har ni provat stolarna i bilen med barnet? Det kan vara skillnad på hur bältet hamnar.
  • SweetJune
    Guldbarb skrev 2018-04-21 21:41:29 följande:

    Har ni provat stolarna i bilen med barnet? Det kan vara skillnad på hur bältet hamnar.


    Tack, nej det har vi inte.. Har en Volvo V70. Ska kanske se om de finns i en butik nära. Men brukar dem låta en prova dem i sin bil?
  • Guldbarb
    SweetJune skrev 2018-04-22 06:42:34 följande:

    Tack, nej det har vi inte.. Har en Volvo V70. Ska kanske se om de finns i en butik nära. Men brukar dem låta en prova dem i sin bil?


    Det brukar inte vara några problem om man frågar :)
  • Ruter

    Jag killar cybexen för att de dels har det utökade krockskyddet men främst för den lilla flärpen man kan luta back uppe vid huvudet vilket gör att huvudet inte ramlar framåt när han somnar.

    Sen skulle jag inte rekommendera att ta den smalaste om man får plats med en bredare då en small kan bli förliten tidigare än man behöver pga att barnet är för stort alt på vintern när de tex har en jacka på sig.

  • nnnnnnnn
    Ruter skrev 2018-04-22 08:03:52 följande:
    Jag killar cybexen för att de dels har det utökade krockskyddet men främst för den lilla flärpen man kan luta back uppe vid huvudet vilket gör att huvudet inte ramlar framåt när han somnar.

    Sen skulle jag inte rekommendera att ta den smalaste om man får plats med en bredare då en small kan bli förliten tidigare än man behöver pga att barnet är för stort alt på vintern när de tex har en jacka på sig.
    Nej inte om de får plats!

    Prova i bilen, istället för att bara ta en som är bra - men inte bra i bilen... som vi gjorde... dumt...

    Lika irriterande med för smal och för bred.
  • Guldbarb
    Ruter skrev 2018-04-22 08:03:52 följande:

    Jag killar cybexen för att de dels har det utökade krockskyddet men främst för den lilla flärpen man kan luta back uppe vid huvudet vilket gör att huvudet inte ramlar framåt när han somnar.

    Sen skulle jag inte rekommendera att ta den smalaste om man får plats med en bredare då en small kan bli förliten tidigare än man behöver pga att barnet är för stort alt på vintern när de tex har en jacka på sig.


    Man bör dock inte ha jacka i bilen eftersom bältet riskerar att hamna fel och för långt ifrån
  • Ruter
    Guldbarb skrev 2018-04-22 17:27:23 följande:

    Man bör dock inte ha jacka i bilen eftersom bältet riskerar att hamna fel och för långt ifrån


    Ja det vet jag men det är ingen som tar av jackan på barnen när man sätter sig i en kall bil och det ör 20 minus utan. Då är det bättre med en stol som barnet faktist får plats i för annars kommer bältet gå ännu sämre
Svar på tråden Bästa framåtvända bältesstolen?