• gbgumman

    Tips på kreditkort

    Måste byta kreditkort vilket tipsar ni om

    Krav:

    Gratis eller billigt

    Måste kunna ha två kort

    Måste enkelt kunna se saldo på internet

    Måste ha reseförsäkring

  • Svar på tråden Tips på kreditkort
  • Nalliwer
    gbgumman skrev 2018-04-21 07:02:55 följande:

    Måste byta kreditkort vilket tipsar ni om
    Krav:
    Gratis eller billigt
    Måste kunna ha två kort
    Måste enkelt kunna se saldo på internet
    Måste ha reseförsäkring


    OkQ8. Gratis och ger pengar tillbaka på alla köpa med undantag för drivmedel hos andra bensinbolag. Ingår en hyfsad reseförsäkring och du kan se saldo och köp på weben eller i deras app.
  • FareSweden

    Remember absolut bästa kreditkortet på marknaden kostar inget finns app du ser allt i realtid kan även betala räkningar med det.

  • gbgumman
    Nalliwer skrev 2018-04-21 10:05:43 följande:
    OkQ8. Gratis och ger pengar tillbaka på alla köpa med undantag för drivmedel hos andra bensinbolag. Ingår en hyfsad reseförsäkring och du kan se saldo och köp på weben eller i deras app.
    Två kort? Viktigaste kravet.
  • FareSweden
    gbgumman skrev 2018-04-21 13:14:52 följande:
    Två kort? Viktigaste kravet.
    Remember kan du även ha 2 kort glömde skriva det.
  • Nalliwer
    gbgumman skrev 2018-04-21 13:14:52 följande:
    Två kort? Viktigaste kravet.
    Japp, går bra att ha fler kort kopplat till huvudkortet. Bonusen (0,3-2%) sammlas då gemensamt.
  • GGN
    Nalliwer skrev 2018-04-21 10:05:43 följande:

    OkQ8. Gratis och ger pengar tillbaka på alla köpa med undantag för drivmedel hos andra bensinbolag. Ingår en hyfsad reseförsäkring och du kan se saldo och köp på weben eller i deras app.


    Också bra.
  • gbgumman
    GGN skrev 2018-04-21 13:29:58 följande:

    Norwegian!


    Tyvärr bara ett kort
  • FareSweden

    Remember har allt förutom återbäring sen beror det på givetvis vad man är ute efter har provat alla kort 2 bland dom bästa är coop medmera och remember flex dock så kostar coop kortet och har ej e-faktura

  • Aktieviking

    Jag är mycket nöjd med mitt Mastercard från Circle K. Ingen årsavgift, både jag och frun har eget kort till samma kreditkonto, upp till 60 dagars räntefri kredit. Tankar man över 1000l drivmedel per år hos Circle K så får man 1% i bonus som kan betala för drivmedel, biltvättar, fika mm. Annars gäller 0,5% i bonus. Kan starkt rekommendera kortet om du har bil. 


    Besök gärna min blogg: www.aktieviking.se
  • Deacon

    Kommer du att använda korten mycket i utlandet eller för köp online från utlandet så kan Coop Mer rekommenderas. De har ingen valutapåslagsavgift som hos flertalet kortutgivare är 2 % av transaktionsbeloppet. Kortet är gratis första året och kostar därefter 400. För egen del handlar jag utomlands för ca 50 000 om året och sparar därför 2% av 50 000 kontra det jag skulle ha betalat med ett annat kort. 

Svar på tråden Tips på kreditkort