• Anonym (Op)

    Sambo beter sig skumt

    Så nu behöver jag lite seriös input.

    Vi har varit tillsammans 4 år, alltid varit ?öppen? om allt och inte haft något emot att veta varandras lösenord, konton m.m. (Aldrig loggat in på hans konton tidigare förrän en gång för någon dag sedan). Aldrig funnits någon svartsjuka från min sida och har alltid låtit han umgås och prata med vem han vill när han vill. Ni vet det simpla ?ett förhållande ska inte vara ett fängelse?- så har JAG försökt få vårt förhållande att vara iaf.

    -Senaste veckorna har han börjat med att ?åka ut med bilen? och ?måste köra den varm? i 2timmar på kvällen, det är fan sommar och jag vet mycket väl att biljäveln inte behöver köras varm 2 timmar per kväll.

    -Han har alltid talat om för mig att ?man ska kunna visa sin partner ens telefon/dator/liknande om en känner sig osäker över något. Jag som går efter MAGkänslan och inte efter någon liten Random osäker känsla har aldrig känt att jag behöver kolla hans saker förrän för någon dag sedan.

    Jag skulle visa han en rolig grej på hans telefon och när jag sätter mig bredvid han för att visa så börjar han med ursäkter som ?nej du kan visa på din,min funkar inte så bra? osv osv. Då skämtar jag till det typ ?döljer du ngt eller haha jag vill ju bara visa en snabb sak, du behöver inte oroa dig att ja ska kolla igenom telefonen?

    Då blir han skogstokig och börjar skrika och säga att jag inbillar mig saker??? Och att jag förstör allting och en massa jävla skit som jag inte vet ens varför han sa.

    Jaja, jag som alltid känner igen när någon döljer/ljuger om något hör direkt varningssignaler pga hans reagerande över att jag skulle visa en ynka grej på snapchat så jag frågar lugnt bara om han döljer något och ifall han gör det får han gärna berätta istället för att ?dölja? det. Bättre att vara ärlig och reda ut det liksom tänker jag.

    Nej då blir han ännu mer galen och skriker att jag är dum i huvudet och att det är jag som döljer något ???? sen springer han ut i sin bil och drar.

    Det är här jag för första gången går in på hans konto då och ser att han snackar med sitt ex I guess??

    Det där exet har varit besatt av han i flera år och gjort många inviter men jag har inte brytt mig sålänge han inte besvarar dem och han ändå sade upp kontakten (hans egna intiativ)

    Iallafall, jag såg det och han börja skrika och få utbrott och säga att JAG gjort fel som blir sårad över att han börjar dra in lögner och döljer saker som ALDRIG NÅGONSIN varit ett problem för oss innan. Men klart som fan jag blir sårad om vi levt med att alltid kunna vara ärlig och berätta för varandra saker och inte förbjuda varandra från att prata med andra vänskapligt osv.??????? Vad i hela helvete är det här.

    Sen har jag sett att han byter sina lösenord väldigt ofta nu och tar med sin telefon överallt, lämnar den aldrig nära mig och vänder alltid bort skärmen.

    Kan någon som varit med om liknande berätta lite?? Vad fan håller han på med? Varför gör han såhär när vi hade det så jävla bra? Alltså har fan aldrig förbjudit han från att prata eller umgås med någon eller varit svartsjuk och nu börjar han hålla på såhär ändå? Det måste ju vara något på gång? Han påstår att man ska ?kompromissa i ett förhållande? genom att han Inte ska behöva visa något om han inte vill det. Men förfan jag skiter väl i om han pratar med sitt jävla ex, det har inte varit något han behövt dölja tidigare så varför gör han det nu? :s

    Tl;dr pojkvän har gått från att vara ärlig och öppen till att dölja saker som aldrig varit ett problem för oss tidigare.

    Seriösa svar tack, helst från människor som varit med om liknande.

  • Svar på tråden Sambo beter sig skumt
  • Anonym (Anna)

    Jag har varit med om det.

    Tyvärr flera gånger.

    Han är otrogen. 100 %

  • lövet2

    Tja, han är otrogen. Det förstår du kanske redan? Har alltid varit öppen med mobilen och datorn, och så plötsligt vaktar han den och lämnar den inte ur sikte. Varmkör bilen 2 timmar varje kväll? Det låter också välbekant. Jag trodde det bara var jag som råkade ut för det, men efter skilsmässan har jag hört massor av liknande historier från andra som blivit bedragna.

  • Anonym (Bizz)

    När jag var otrogen hittade jag på att jag börjat motionscykla.
    Så jag trampade iväg var och varannan kväll, var borta i minst en timme... cyklade hem till objektet för otroheten och hade sex och cyklade sedan hem.

    Äkta mannen köpte det med hull och hår.

  • Anonym (Op)
    lövet2 skrev 2018-04-21 23:57:36 följande:

    Tja, han är otrogen. Det förstår du kanske redan? Har alltid varit öppen med mobilen och datorn, och så plötsligt vaktar han den och lämnar den inte ur sikte. Varmkör bilen 2 timmar varje kväll? Det låter också välbekant. Jag trodde det bara var jag som råkade ut för det, men efter skilsmässan har jag hört massor av liknande historier från andra som blivit bedragna.


    Ja jag börjar misstänka att han är det... jag förstår väl nu varför jag ALDRIG fått följa med då han ska ?varmköra? bilen.....och att han måste byta kläder och snygga till sig för att köra den varm i 2h är väl också skumt...
  • Anonym (Op)

    Justja, jag sa till han att han ej behövde byta lösenord på snapchat för jag kommer ej logga in igen. Han sa att han aldrig skulle byta lösenord för då döljer man ju något, ändå bytte han 1 timme senare. Jag frågade han om han verkligen inte bytt PW och han sa nej. Så skulle han ha hjälp med något i mailen och då såg jag att, nämen han har ju bytt lösenord. Då sa han ?jag har bytt till samma lösenord? - vilket man inte ens kan göra utan att byta till ett annat emellan. Så gick jag därifrån och la mig och sen lyckades jag se att han bytt lösenord igen och sa att ? ja men jag mena ju att jag bytte nu till gamla lösenordet?.

    Tar jag upp något om hans ex blir han galen. Är det lika bra o acceptera att de har något på gång och gå vidare eller hur ska jag göra. Kan inte bevisa något förutom det jag skrivit här. Är inte speciellt intresserad av att se något mer heller, vill vara höra sanningen.

  • Anonym (Göran)

    Dumpa honom. Lita inte på honom. Han döljer något. Tydligare kan det inte bli. Slösa ingen tid på honom. Livet är för värdefullt för att slösa bort.

  • Anonym (Anna)

    Ta ut hans hemnyckel ur nyckelknippan och när han går hemifrån och sen kommer tillbaka kan han inte komma in genom dörren. Då ska du se att han kryper till korset. Dröjer max 2 dagar innan han erkänner. Är han en envis jäkel kan det ju dröja lite längre.

    Funkar också att lägga in en luten gps i bilen.Som en liten "tag". Men om det ändå är slut kanske man inte vill lägga pengar på det.

  • Anonym (?)
    Anonym (Anna) skrev 2018-04-22 00:47:57 följande:

    Funkar också att lägga in en luten gps i bilen.Som en liten "tag". Men om det ändå är slut kanske man inte vill lägga pengar på det.


    Ts kan väl lägga sin egen telefon i bilen och sedan använda "hitta min telefon" från datorn för att kolla var han "barnkör bilen"?
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2018-04-22 01:11:45 följande:

    Ts kan väl lägga sin egen telefon i bilen och sedan använda "hitta min telefon" från datorn för att kolla var han "barnkör bilen"?


    barnkör = varmkör
  • Anonym (Anna)
    Anonym (?) skrev 2018-04-22 01:11:45 följande:

    Ts kan väl lägga sin egen telefon i bilen och sedan använda "hitta min telefon" från datorn för att kolla var han "barnkör bilen"?


    Och hur hade du tänkt att hon ska få tillbaka mobilen om hon inte släpper in honom genom dörren?
Svar på tråden Sambo beter sig skumt