• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 22 Apr 10:50
    2044 visningar
    1 svar
    1
    2044

    Normalt efter abort?

    Hej!

    Jag gjorde en medicinsk hemabort i v 8 i tisdags och allt gick som förväntat. Det blödde och gjorde sjukt ont, på kvällen var det värsta över. Sedan har jag blött ungefär som en rikligare mens, har avtagit lite varje dag. Mådde väldigt bra de första dagarna eftersom graviditetsillamåendet försvann, men för två dagar sen så fick jag en väldigt stark smärta i livmodern som höll sig i någon timme. Ipren hjälpte inte, det kändes nästan som smärtan under själva aborten. Låg i fosterställning och grät. Sen kom den smärtan vid ytterligare 4 tillfällen under natten och gårdagen, och plötsligt igårkväll kom en ganska stor klump ut. Efter det så försvann den värsta smärtan och sedan dess har jag bara haft som mensvärk och ibland hugg i livmodern. Jag har ingen feber, blödningarna luktar inte illa och jag blöder inte jättemycket.

    Någon som vet om detta är normalt?

  • Svar på tråden Normalt efter abort?
  • Anonym (Bm)
    Äldre 22 Apr 11:38
    #1

    De var nog rester som kom ut vid det tillfället. Va försiktig nu, bada inte, ej tampong ej sex utan kondom för att minska infektionsrisken. Om du får feber ringer du gyn annars kan du avvakta.

Svar på tråden Normalt efter abort?