• Äldre 22 Apr 13:14
    2032 visningar
    15 svar
    15
    2032

    Min bästavän är bästis med mitt ex...

    Hej..

    Jag mår riktigt dåligt över att min bästavän är bästis med mitt ex. Överreagerar jag bara eller ska jag bara släppa det och låta dom vara det? Jag och min bästavän har varit bästisar i hela vårat liv och hon och mitt ex har varit det i kanske 2-3 månader. Jag och mitt ex gjorde slut för ungefär 2 månader sedan. Hon skyddar han mer än mig och jag blir bara så besviken på henne.. hade detta hänt henne hade jag absolut lämnat hennes ex och stöttat min bästavän jag har haft i hela mitt liv, men det kanske bara är jag? Vad ska jag göra!?!?!?! Hjälp!!

  • Svar på tråden Min bästavän är bästis med mitt ex...
  • Anonym (bedra­gare)
    Äldre 22 Apr 13:22
    #1

    Göra slut med din väninna! Hennes beteende är helt oacceptabelt och olojalt. Hon är säkert intresserad av honom...kvinnor kan vara riktigt falska. Ställ ultimatum och vägra ha med henne att göra om hon fortsätter kontakten med ditt ex..

  • Äldre 22 Apr 13:24
    #2

    Du kan inte styra eller bestämma vem hon ska ha som vän men du kan säga till henne att du tycker det är jobbigt att de har kontakt och kanske kommer ha lite mindre kontakt med henne ett tag för du tycker det är jobbigt att bli påmind om exet.

  • Anonym (Eliza­)
    Äldre 22 Apr 13:34
    #3

    Förmodligen har hon haft ögonen på din man ts och ser sin möjlighet till att kunna göra en "rättfärdig" move. Således skyddar hon honom och försöker göra dig till the bad guy, det handlar om en försvarsmekanism så att hon inte ska anklaga sig själv för omoraliskt beteende utan försöker rättfärdiga det. 

  • Anonym (Jobbi­gt)
    Äldre 22 Apr 14:35
    #4

    Jobbigt, min bästa vän är också nära vän med ett ex. Hon säger att vi är bättre vänner men ibland undrar jag.

    Är du och ditt ex osams? Jobbig breakup?

  • Äldre 22 Apr 17:39
    #5

    Vi är inte riktigt osams men vi båda tappade iallafall känslorna för varandra.

  • Anonym (mmm)
    Äldre 22 Apr 17:55
    #6

    jag tror hon vill bli ihop med killen. kan inte komma på någon annan anledning än det till deras plötsliga nya vänskap 

  • Anonym (vg)
    Äldre 22 Apr 18:03
    #7

    Tror tyvärr också hon vill bli i hop med ditt ex. 
    Det finns ingen annan anledning att inleda en vänskap med sin bästis ex annars. Det normal är att man inte när en sån vänskap. Bli inte förvånad om det inom en snar framtid heter att " vår vänskap övergick i kärlek".

  • Äldre 22 Apr 18:29
    #8

    Men enligt henne är hon på G med en annan kille..? Och hon säger bara att hon kommer inte bryta vänskapen med någon!

  • Anonym (mmm)
    Äldre 22 Apr 18:45
    #9
    förvirrad tonårstjej skrev 2018-04-22 18:29:35 följande:

    Men enligt henne är hon på G med en annan kille..? Och hon säger bara att hon kommer inte bryta vänskapen med någon!


    strunta i henne ett tag, tycker jag. Det här tar alldeles för mycket av din energi 
  • Äldre 22 Apr 18:47
    #10

    Jag tycker inte du kan kräva att hon ska "göra slut" med en av sina vänner såvida han inte gjort någonting extremt, oförlåtligt mot dig som människa.

  • Anonym (vg)
    Äldre 22 Apr 18:47
    #11

    Man gör inte så mot sin bästa vän som hon gör mot dej. Alltid, alltid så går bästa vännen före i ett sånt läge. 

    Frågan är varför hon har behov att odla en ny vänskap med ditt ex när du mår dåligt av det. Det finns egentligen bara två svar på det. Hon vill bli ihop med honom och det är lågt när han är ditt ex. Eller så är du inte hennes bästa vän. 

    Tyvärr.

  • Äldre 22 Apr 19:00
    #12

    Jag struntar totalt i henne nu. Eftersom vi har varit bästisar i hela vårat liv så är det väldigt konstigt att hon tar mitt ex före då dom endast varit vänner sen då vi gjorde slut...? Han har direkt inte varit så snäll mot mig, han sket i mig hela tiden jag ville träffas men det ville typ inte han, jag fick ta varje inseativ osv. Han ville heldre vara med sin tjejkompis osv. Då han såg mig så sa han knappt hej?! Och absolut inte hejdå han bara stack ifrån platsen om vi var med varandra och så...

  • Äldre 22 Apr 19:03
    #13

    Men det blir ju ändå att jag tänker på henne väldigt ofta eftersom våran vänskap var verkligen så bra, vi gjorde verkligen allt för varandra, berättade allt och så. Blir bara så besviken men vill inte heller att hon bara kan göra vad hon vill mot mig och så... För jag har förlåtit henne för andra saker hon gjort också. Så nu tycker jag att detta var droppen!

  • Anonym (vg)
    Äldre 22 Apr 19:17
    #14

    Om du ska behålla din värdighet så gör inte så stor grej av det. Gör som någon skrev och säg att du inte vill träffa henne nu då hon umgås med ditt ex. 

    Kräv inget av henne som att hon ska välja någon av er. Börjar hon ifrågasätta varför du inte kan umgås med båda så upprepa bara att du inte vill umgås med henne då hon umgås med ditt ex av den enkla anledningen att det blir för jobbigt för dej. Sätter  hon på sej offerkoftan och börjar prata om att du sätter henne i en jobbig sits så upprepa bara igen och igen. 

    Antingen kommer hon tillbaka till dej, eller så väljer hon ditt ex. Väljer hon exet så kan du med facit i hand vara stolt över dej själv som inte ställde till en jäkla scen, då var hon ändå inte värd det. 

  • Anonym (Ellie­)
    Äldre 22 Apr 20:02
    #15

    Men är det inte lite konstigt detta att tjejer först kräver att deras vänner ska umgås med deras kille, men sedan inte kan ta att vännen kanske trivs bra med killen även efter att relationen tar slut?

    Det FINNS folk som faktiskt bara är vänner också, vet ni.

    Jag är vän med min bästa väninnas ex. Hon är min kära vän men hon var faktiskt taskig mot honom när hon gjorde slut. Han var jättekär och ville gifta sig efter fyra år som särbo och hon bara "njaeee...." och sen gjorde hon slut några månader senare. Han var helt knäckt i närmare två år.

    Jag respekterade hennes önskan att aldrig få höra om när jag träffar honom eller något om hur han har det, men om jag träffar någon hon har dumpat har hon inte med att göra. Jag hittade av en slump en ny kvinna till honom och förra året gifte de sig, det gjorde mig jätteglad. Nu umgås vi som par ibland och jag har alltså fått två nya vänner.

    Hade jag tänkt som TS så hade jag bara haft kvar samma vän som alltid.

    Och oavsett tycker jag inte man kan säga så mycket när man själv är den som har gjort slut. Den du dumpar kan vara någon annans guldklimp och bara elaka människor missunnar den man har lämnat att bli lycklig med någon annan, tycker jag.

Svar på tråden Min bästavän är bästis med mitt ex...