• Anonym (Fan)
    Äldre 22 Apr 18:58
    3321 visningar
    15 svar
    15
    3321

    psykopatiskt ex vägrar lämna

    Det är såhär att jag träffat en kille i snart 11 månader, allt är fint och vi älskar varann MEN hans ex.. hon vägrar ge upp om honom, de gjorde slut för mer än 1,5 år sen (!!) officiellt, ännu mer inofficiellt. hon har vid upprepade tillfällen kontaktat mig och tom hotat mig med att knivhugga mig. Hon smsar han nästan varje dag, eller kontaktar han på sociala medier. hotar med att ta livet av sig till och från och tom hotat med att anmäla min kille för våldtäkt och misshandel (detta har givetvis inte skett!!) han har upprepade gånger bett henne sansat att sluta höra av sig, då säger hon att hon förstår men hör ändå av sig någon dag efter. Vi har testat ALLT! Och det börjar tära på mina krafter över hur mycket jag orkar stå ut med detta. Hon har tom skickat videos / bilder där hon skär sig för att han inte svarat i telefon. Hon ringer hela tiden, han blockar nummret och sen skaffar hon ett nytt. Hon stalkar mig på alla social medier och låter oss inte vara. Hon skickar alltid jag skriver på sociala medier till min kille, ex i tjejgrupper och ifrågasätter varför jag ens påstår där att jag och killen är ett par... Hon har borderline om det kan vara en bidragande faktor till hennes beteende? Hon lägger ut överallt där jag skrivit, lägger ut pussbilder på dom och påstår att de är ihop fortfarande osv.. jag har väldigt stor ångest och detta hjälper inte alls. Vad ska jag göra? ???? vi har pratat om att anmäla henne, men under vilken kategori kan hon åka dit? Tror ni man kan få ut kontaktförbud för detta? Tar gärna emot tips förövrigt hur jag ska hantera detta..

  • Svar på tråden psykopatiskt ex vägrar lämna
  • Anonym (C)
    Äldre 22 Apr 19:01
    #1

    Oj detta låter extremt. Jag vet inte om man kan få igenom kontaktförbud men det är absolut värt att testa! Anmäl henne för trakasserier och olaga hot, vilket det är om hon har hotat med att knivhöggs dig. Jag tror tyvärr att det är det enda som hjälper mot sådana människor, att det blir allvarliga konsekvenser.

  • Anonym (Fan) Trådstartaren
    Äldre 22 Apr 19:12
    #2

    Ja problemet är att hon sa det i telefon så vet inte om det går att bevisa på något sätt.. ????

  • Anonym (C)
    Äldre 22 Apr 19:18
    #3
    Anonym (Fan) skrev 2018-04-22 19:12:09 följande:

    Ja problemet är att hon sa det i telefon så vet inte om det går att bevisa på något sätt.. ????


    Troligtvis inte men polisen måste ändå ta det på allvar och även fast det blir ord mot ord så kommer det att bli jobbigt för henne.
  • Anonym (Fan) Trådstartaren
    Äldre 22 Apr 19:30
    #4

    Det jag är lite rädd för, att det blir ord mot ord och fallet läggs ned. Då kan hon bli ännu värre än vad hon är nu.. därför vi inte anmält innan.

  • Anonym (sniff­er)
    Äldre 22 Apr 19:44
    #5

    1. Ta skärmdumpar på det hon skriver om dig/er på sociala medier.

    2. Installera appen ACR (active call recording) på din mobil och din killes, då spelas alla samtal in och man väljer med ett knapptryck efter samtalet om det ska sparas eller inte. 

    3. När du eller han har fått ett nytt hotsamtal, ring upp hennes familj och säg till dem att om de inte stoppar henne/ser till att hon tar sin medicin eller vad som nu krävs inom 7 dagar så blir hon polisanmäld.

    4. Om ni inte blir lämnade ifred anmäl hela skiten inlusive filmer och allt vad det är så får hon väl antingen bli tvångsintagen och/eller få kontaktförbud då.

  • Anonym (Fan) Trådstartaren
    Äldre 22 Apr 21:44
    #6

    har pratat med hennes familj utan respons dessvärre :(

  • Anonym (mmm)
    Äldre 22 Apr 22:12
    #7

    Ring polisen och fråga dem vad du kan anmäla för. Du/ni lär ju ha en massa som hon skrivit som går att använda? Det som hon bara sagt får ni ju ändå notera. Det blir polisens sak att utreda om de tycker det. det viktiga är att markera, det kanske räcker att hon får en anmälan i posten för att hon ska inse allvaret. 

  • Anonym (sniff­er)
    Äldre 23 Apr 19:01
    #8
    Anonym (Fan) skrev 2018-04-22 21:44:23 följande:

    har pratat med hennes familj utan respons dessvärre :(


    Synd, men vad säger de då? Har de klippt kontakten med henne också eller vet de bara inte vad de ska göra för att få stopp på hennes mani?
  • Äldre 23 Apr 19:24
    #9

    Låter jobbigt. Hur länge var han ihop med henne? Bodde dom ihop? Har barn ihop? Är ni väldigt unga?

  • Anonym (Fan) Trådstartaren
    Äldre 23 Apr 21:06
    #10

    Vi har blockat nummer, fb, insta osv. Hon nådde oss nu på mail dock.. men skaffar nya nummer konstant och ringer..

  • Anonym (Fan) Trådstartaren
    Äldre 23 Apr 21:07
    #11

    De var ihop i 2 år, bodde Ihop en månad. Inga barn, 24 samt 28 år gammla.

  • Anonym (Allt)
    Äldre 23 Apr 22:10
    #12

    Byt mail och telefonnummer med.

  • Anonym (,,,,,­,,)
    Äldre 24 Apr 10:20
    #13

    Du eller kanske framför allt killen måste ju polisanmäla, ring o rådfråga dom vad man kan mer göra i såna här situationer. 

    I värsta fall skulle jag göra slut. Skulle iaf inte kunna leva med vetskapen att hon knivhugger mig plötsligt.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 24 Apr 16:21
    #14
    Anonym (sniffer) skrev 2018-04-22 19:44:10 följande:
    1. Ta skärmdumpar på det hon skriver om dig/er på sociala medier.

    2. Installera appen ACR (active call recording) på din mobil och din killes, då spelas alla samtal in och man väljer med ett knapptryck efter samtalet om det ska sparas eller inte. 

    3. När du eller han har fått ett nytt hotsamtal, ring upp hennes familj och säg till dem att om de inte stoppar henne/ser till att hon tar sin medicin eller vad som nu krävs inom 7 dagar så blir hon polisanmäld.

    4. Om ni inte blir lämnade ifred anmäl hela skiten inlusive filmer och allt vad det är så får hon väl antingen bli tvångsintagen och/eller få kontaktförbud då.
    Håller med
  • Anonym (njae)
    Äldre 24 Apr 17:11
    #15
    Anonym (sniffer) skrev 2018-04-22 19:44:10 följande:

    1. Ta skärmdumpar på det hon skriver om dig/er på sociala medier.

    2. Installera appen ACR (active call recording) på din mobil och din killes, då spelas alla samtal in och man väljer med ett knapptryck efter samtalet om det ska sparas eller inte. 

    3. När du eller han har fått ett nytt hotsamtal, ring upp hennes familj och säg till dem att om de inte stoppar henne/ser till att hon tar sin medicin eller vad som nu krävs inom 7 dagar så blir hon polisanmäld.

    4. Om ni inte blir lämnade ifred anmäl hela skiten inlusive filmer och allt vad det är så får hon väl antingen bli tvångsintagen och/eller få kontaktförbud då.


    Vet faktiskt inte om det räcker med inspelade samtal eftersom personen kan hävda att allt vara var ett practical joke och ni bara skojade och då hamnar man ändå i ord mot ord.

    Vi lever i Sverige vet du, här är det ALLTID synd om alla idioter och psykfall tills motsatsen bevisats och just det där med att bevisa är snudd på omöjligt med dagens bevisbörda. Jag tror inte det skulle vara fel att kolla med snuten först vad lagen säger och hur man bäst hanterar situationen.
Svar på tråden psykopatiskt ex vägrar lämna