• Elinmariajosefin

    Solskenshistorier om misstänkta missfall sökes

    I december upptäcktes det efter kraftiga blödningar att min graviditet avstannat l v6. Jag var då i v11 och fick tillslut skrapas. Sen dess har vi haft stenkoll på äl och maxat våra chanser för att bli gravida. Enligt testerna hade jag äl 22-24 mars men mensen kom på bim-3. En helt vanlig mens. 6 dagar innan beräknad äl i april fick jag symptom och tog äl-test som visade positivt 3 dagar i rad. Förra helgen fick jag blodblandade flytningar och i torsdags var det som att sätta på en kran. Blödde igenom förlossningsbindor på 5-10 min från kl 8 till 19. Uppsökte gyn, gjorde ett vul och läkaren kunde inte se nåt fel. Han ville göra ett gravtest för säkerhets skull. Gissa min chock när det var positivt. Enligt bm måste jag ha blivit gravid i mars då det är enda gången vi haft sex fram till förra helgen, borde alltså vara i vecka 5+6 ca. Tog ett hcg som visade 1128.

    Läkaren trodde ju inte att jag var gravid när han undersökte så det kan ju ha påverkat att han inte letade efter en hinnsäck eller foster och därför inte såg nåt, eller så var det för tidigt, eller så hade jag redan blött ut det. Har fått en ny tid för hcg och vul på torsdag, en vecka efter förra undersökningen. Tog ett cb som visade 2-3 och det borde ju ha visat 3+. Dock var ju hcg okej.

    Blöder inte längre och har inte gjort sen i torsdags kväll, men är ändå helt inställd på MF eller i värsta fall ma. Eftersöker nu solskenshistorier från er som varit med om liknande och det slutat lyckligt. Tiden fram till torsdag när jag förhoppningsvis får besked känns olidlig.

Svar på tråden Solskenshistorier om misstänkta missfall sökes