• Anonym (Chai77)

    bipolär - ångest

    Hej,

    jag undrar om det är fler här med bipolär sjukdom?
    Slänger ut den frågan, för att se om det är värt att ge sig i kast med sådana diskussioner här, och angående mediciner/mående etc.

    mvh Chai

  • Svar på tråden bipolär - ångest
  • Anonym (Facebook)

    Finns stora grupper stängda för allmänheten/ samt din vänlista på Facebook för bipolära, finns massa grupper där du kan prata med andra

  • Anonym (Chai77)

    jag har kollat runt och det verkar inte finnas så jättemånga forum direkt där det är någon aktivitet. Men tack ändå för tips. Fb-grupper undviker jag.

  • Anonym (Chai77)

    aha ok :) ja det låter ju rimligt med tanke på att 1-3% av Sveriges befolkning har sjukdomen ;)

    Gör ett försök oxå att komma in på terapisnacks forum, jag kan logga in men inte skriva/svara på meddelande. Har skickat mail till dem, men inte fått svar, så får se hur det går.

    -----
    Förövrigt, så jäääääkla trött idag. Tvättat hela dagen, (sov illa inatt), åt pizza fast jag går på diet. Men det var det värt, kände för att bli riktigt mätt och äta nåt gott/slippa laga mat. 
    Men fy vad less jag är på att vara trött så ofta. Har precis slutat med en snri så det hänger väl ihop med det. Läkartid i maj, så får se vad som händer.

  • Anonym (Simone)

    Jag är också bipolär (typ 2) det där med tröttheten har jag enorma problem med jag försöker på min läkare att fatta allvaret. Jag vet inte vad man ska göra åt det. Som det är nu är livet inte mycket att ha jag orkar absolut ingenting och jag är inte deprimerad.

  • PerAhlm
    Anonym (Simone) skrev 2018-04-23 19:32:12 följande:

    Jag är också bipolär (typ 2) det där med tröttheten har jag enorma problem med jag försöker på min läkare att fatta allvaret. Jag vet inte vad man ska göra åt det. Som det är nu är livet inte mycket att ha jag orkar absolut ingenting och jag är inte deprimerad.


    Fint namn du har.
  • Anonym (Chai77)

    simone, vad jobbigt! Trötthet är skit rent ut sagt. Sänker verkligen livskvalitén. Jag ska också trycka hårt på det när jag går till läkaren. Han kan vara så rigid ibland och svårt att tänka utanför ramarna. Inte vågad nog att låta mig pröva någon annan sömnmedicin som kanske passar bättre etc. Men vi får se. När jag är på bättre humör sover jag fortfarande dåligt flera nätter i veckan. Så det är åt helvete. Man blir så instabil och känns som det inte går att planera för nåt för man vet aldrig hur man sover natten innan och vad man kommer orka. Har en bekant som ska gifta sig i sommar, kommer jag orka med det? Jag måste svara snart. Hon ska ha möhippa och det måste jag svara på den här veckan. Sen ångest på det. Skiiiiiit

  • Anonym (Facebook)
    Anonym (Chai77) skrev 2018-04-23 13:58:27 följande:

    jag har kollat runt och det verkar inte finnas så jättemånga forum direkt där det är någon aktivitet. Men tack ändå för tips. Fb-grupper undviker jag.


    Jag är själv med på en bipolär grupp men du kanske har sökt fel namn? Vi är ca 1000 i vår grupp med ett tiotal diskussioner om dagen vilket jag anser är en aktiv grupp. Du kommer knappast finna folk här på familjeliv
  • Anonym (Chai77)

    nej det är det att jag inte vill vara med i FB grupper.

    Jag tror nog det hänger många med bipolär sjukdom här som inte pratar om det öppet. Det är trots allt en vanlig sjukdom som många bär på.

    Jag hade ju inte enbart tänkt använda det här forumet till att skriva om bipolär. Man är ju mer än sin diagnos. Även vi med bipolär har ju "vanliga" problem. 
    tack för svar

  • Anonym (Simone)

    Vad tar du för sömnmedicin? Jag tar Imovane, den är bra men jag sover 1-2 timmar för lite. Jag har egentligen inga problem med sömnen det är en biverkan av medicinerna jag tar. Min trötthet går tyvärr inte att sova bort. Kan du slappna av? Det kan inte jag mina tankar rusar ständigt, jag tror det är en av anledningarna till att jag är så trött jämt. Det är inte så att jag ältar, jag har bara tusen tankar samtidigt.

    Klarar du av att jobba?

    Jag håller tummarna för att du kommer klara av bröllopet.

Svar på tråden bipolär - ångest