• Corneliass

    Symptom innan + på stickan?

    Hej på er!
    Jag har en liten fråga till er, kan man känna av graviditetssymptom innan man fått ett + på stickan? 
    Jag menar innan hormonerna är tillräckligt höga i urinen att visa ett positivt test? 

    Kram <3 

  • Svar på tråden Symptom innan + på stickan?
  • Anonym (Julia)

    Ja det är klart. Det är så många börjar misstänka en graviditet.

    Det är vanligt att känna i molvärk och stickningar i äggstockar men det kan ju förknippas med mens. Likväl humörsvängningar och ömma bröst och illamående. Alla dessa symtom får jag vid graviditet men också flera eller några dagar innan mens så jag förstod inte att jag var gravid. Men vissa känner ju aldrig av dessa symptom innan mens och börjar då ana graviditet.

    Jag har alltid förstått att jag är gravid vid utebliven mens.

  • Corneliass
    Anonym (Julia) skrev 2018-04-24 09:12:11 följande:

    Ja det är klart. Det är så många börjar misstänka en graviditet.

    Det är vanligt att känna i molvärk och stickningar i äggstockar men det kan ju förknippas med mens. Likväl humörsvängningar och ömma bröst och illamående. Alla dessa symtom får jag vid graviditet men också flera eller några dagar innan mens så jag förstod inte att jag var gravid. Men vissa känner ju aldrig av dessa symptom innan mens och börjar då ana graviditet.

    Jag har alltid förstått att jag är gravid vid utebliven mens.


    För att jag brukar ALDRIG få ömma bröst förutom dagarna innan mens. Men nu har jag ömma bröst och jag ska inte ha mens förrän om ungefär 3 veckor. 
  • EpicNurse
    Corneliass skrev 2018-04-24 09:22:34 följande:

    För att jag brukar ALDRIG få ömma bröst förutom dagarna innan mens. Men nu har jag ömma bröst och jag ska inte ha mens förrän om ungefär 3 veckor. 


    Jo fast man kan inte känna av en graviditet innan man ens haft ägglossning. Så det är något annat du känner!

    Däremot ca 1 vecka innan mens kan vissa känna.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Corneliass
    EpicNurse skrev 2018-04-24 09:23:52 följande:
    Jo fast man kan inte känna av en graviditet innan man ens haft ägglossning. Så det är något annat du känner!

    Däremot ca 1 vecka innan mens kan vissa känna.
    Okej tack så mycket! :) 
  • Anonym (Julia)
    Corneliass skrev 2018-04-24 09:22:34 följande:

    För att jag brukar ALDRIG få ömma bröst förutom dagarna innan mens. Men nu har jag ömma bröst och jag ska inte ha mens förrän om ungefär 3 veckor. 


    Okej, men det är nog något annat precis som EpicNurse (med erfarenhet) säger. Du kan inte vara gravid nu om det är tre veckor kvar till mens. Då kanske det är själva ägglossningen du känner av för då kan man också må lite illa, få ont i bröst och mage etc.
  • Corneliass
    Anonym (Julia) skrev 2018-04-24 09:42:49 följande:
    Okej, men det är nog något annat precis som EpicNurse (med erfarenhet) säger. Du kan inte vara gravid nu om det är tre veckor kvar till mens. Då kanske det är själva ägglossningen du känner av för då kan man också må lite illa, få ont i bröst och mage etc.
    Okej tack :) 
  • EmmyB87

    Ömma bröst, ont i tjejmagen och illamående är ju inte direkta gaviditetssymptom innan bim. Väldigt många kvinnor har de syptomen även innan mens. Detta är min fjärde graviditet, och i alla graviditeter har jag haft väldigt sköra slemhinnor i näsan innan bim, som ett tidigt tecken. Så nog finns det diffusa symptom, men de kommer som sagt ganska många dagar efter ÄL.

  • Anonym (Herregud)

    Barn ska inte ha barn, du är bara 17 år och planerar barn när du fortfarande är ett barn själv. Tänk igenom det noga, det är ingen docka

  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Herregud) skrev 2018-04-25 21:29:06 följande:

    Barn ska inte ha barn, du är bara 17 år och planerar barn när du fortfarande är ett barn själv. Tänk igenom det noga, det är ingen docka


    Är hon 17?! Va fan?!

    Skärpning ts. Man är inte redo för barn när man 17. Eller 18 för den delen.
Svar på tråden Symptom innan + på stickan?