• Anonym (Vardag)

    OK att dammsuga i bostadsrätt strax efter kl 8 en vardag?

    Jag bor en i bostadsrätt i flerfamiljshus och har en dammsugare som är extremt tystlåten och köpt specifikt för att jag ska kunna använda den utan att störa omgivningen. Kan utan problem dammsuga i samma rum som barnen ligger och sover i om jag skulle vilja det.

    Är det då ok att dammsuga strax efter kl 8 på morgonen på en vardag?

  • Svar på tråden OK att dammsuga i bostadsrätt strax efter kl 8 en vardag?
  • T W

    Det tycker jag absolut. Kl 8 känns dessutom inte jättetidigt heller om det är vardag. Du kan ju kolla om det står något i stadgarna.

  • Carambolan

    Där jag bor hade det inte varit något problem. Oväsen undanbedes före 7 och efter 22 i mitt hus.

  • Anonym (Jjk)
    Carambolan skrev 2018-04-24 09:38:49 följande:

    Där jag bor hade det inte varit något problem. Oväsen undanbedes före 7 och efter 22 i mitt hus.


    Känner du grannarna? Det beror ju lite på, en vardag ska det ju inte vara några problem men om du vet att du har en granne vägg i vägg som jobbar natt eller av nån annan anledning sover vid den tiden så kan man ju vara schysst och vänta även om man ?får? föra oväsen.

    Fråga närmsta grannen nästa gång ni ses om de hör din dammsugare så vet du i framtiden om det stör eller du kan suga fritt när som ;)
  • Anonym (Ulle)

    Om du frågar mig som är sjukpensionär pga smärta så kanske jag inte tycker att det är så kul men om den är supertyst så är det väl inga problem. När nån dammsuger här så hör jag inte motorn, bara att det skrapar. Jag behöver min sömn men jag tror faktiskt inte att man vaknar av det om den är så tyst och du är försiktig.

  • Anonym (Ji)

    Det störiga när någon dammsuger är ju inte själva ljudet från dammsugaren utan när man släpar den över strösklar och slår i möbler osv. Så om du är försiktigt är det ju inga problem.

  • Anonym (m)

    Varför kommunicerar du inte med grannarna under? Har du tappat talförmågan?

  • Anonym (Vardag)
    Anonym (m) skrev 2018-04-24 11:34:54 följande:

    Varför kommunicerar du inte med grannarna under? Har du tappat talförmågan?


    Jag är blyg och ingen social person tyvärr
  • Anonym (m)
    Anonym (Vardag) skrev 2018-04-24 11:37:18 följande:
    Jag är blyg och ingen social person tyvärr
    Meh, be någon av dina närstående kommunicera då!

    "Hej du, jag tänkte bara fråga dig en sak ... Är det OK att jag dammsuger klockan 8 vissa dagar i veckan?"

    Möjliga svar:

    Svar 1 : Javisst vi sticker till jobbet kl 7

    Svar 2 : Ja det gör inget vi sover med öronproppar

    Svar 3 : Helst inte måndag och torsdag då jobbar jag kväll

    Svar 4 : Kan du ta det vid klockan 9 istället

    Svar 5 : Skulle du inte kunna ta det på kvällen istället, vi jobbar kväll alla dagar och vill sova ut.

    Tror du de tar fram en machete och hugger dig om du frågar??
  • Anonym (Ulle)

    Fast varför måste du dammsuga just vid 8? Har du inget senare tifälle på hela dagen?

  • Hi5

    Testa och se vad som händer.


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
Svar på tråden OK att dammsuga i bostadsrätt strax efter kl 8 en vardag?