• BarbaB­eau
    Äldre 24 Apr 10:21
    1125 visningar
    7 svar
    7
    1125

    Relationsinkompetent

    Är 30+ men känner mig i relationssammanhang, i synnerhet med män, som om jag vore tonåring. Vet inte hur jag ska tolka signaler eller hur jag ska bete mig. Vet inte om jag är i fel forum, men behöver nog lite hjälp...

    I början av mars var jag ute med några kompisar. På stället vi var på träffade vi på ett annat gäng som vi hade gemensamma vänner med. En kille i det gänget och jag fann varandra på något sätt direkt. Vi satt och pratade hela kvällen och hade väldigt kul. Min kompis som var med påpekade att hon tyckte att det verkligen "klickade" mellan oss, vilket också kändes på något sätt. När vi skulle gå sa han att "du måste höra av dig", vilket jag gjorde ett par dagar senare. Då skrev jag bara något och refererade till något vi pratat om sist men fick inget svar. Visst tyckte jag att det var lite tråkigt men tänkte inte så mycket mer på det.
    Någon helg senare var vi ute igen. Rätt som det är kommer han fram till mig på dansgolvet, ser väldigt glad ut. Frågar om vi kan gå iväg och prata. När vi satt oss berättar han att han nyligen blivit singel och därför inte svarat men att han blev glad för mitt sms. Sedan satt vi kvar och pratade till stället stängde. Efter det gick vi och käkade nattamat. Hela kvällen var supertrevlig. När vi skulle skiljas åt frågade han om jag ville ha sällskap och sen hamnade vi hos mig... Vi hade sex och det var bra. Han höll om mig nästan hela natten och vi låg och kramades och pratade länge på morgonen innan han var tvungen till att gå. Har inte haft sex på väldigt länge och brukar inte gå hem med killar från krogen. Så dagen efter hade jag råångest.
    Sedan hörde jag ingenting förrän (sent) på fredag kväll. Han skickade sms och frågade vad jag gjorde och ringde även. Jag såg, men valde att inte svara... Skickade istället sms dagen efter och frågade om han haft kul dagen innan. Vi smsade lite fram och tillbaka men kom inte fram till något. Sedan hördes vi sporadiskt veckan efter. På lördag kväll hördes vi igen. Vi smsade fram och tillbaka en lång stund innan vi kom fram till att han skulle komma förbi. När han kom satt vi först och såg på film och pratade en lång stund innan vi hamnade i sängen igen. Hela kvällen, natten och morgonen var hur mysig som helst. När han gick fick jag många pussar och han sa att vi hörs och ses. Nu är det tisdag och det har varit helt tyst... Hur ska jag tolka detta? Är det så att han bara vill ha sex? Ska jag bara lägga ner? Jag vill ju inte vara något rebound eller någon KK.
    Ska jag höra av mig?


    Kan lägga till att både jag och den här killen är ganska blyga...

    Snälla, behöver tips, idéer och råd!


     

  • Svar på tråden Relationsinkompetent
  • Äldre 24 Apr 10:35
    #1

    Alltså, jag förstår inte riktigt varför du låg med honom om du inte vill ha honom som KK?

    Han ser dig nu som en KK och du får hålla både tummar och tår att han trots detta ser dig som en flickvänskandidat (om det är det du vill vara) i framtiden. Ett hett tips är att absolut inte ligga med en kille första kvällen eller ens andra, tredje eller fjärde. Är man intresserad av ett seriöst förhållande ska man vara tydlig med detta så att det inte uppstår några missförstånd och att ha sex är i mitt tycke ett ganska uselt sätt att visa intresse på - i synnerhet som tjej.

  • BarbaB­eau
    Äldre 24 Apr 10:42
    #2

    ...jag vet det. Det är inget jag brukar göra, men nu hände det...


    Hur ska jag göra framöver? Eller ska jag bara låta det vara?

  • Äldre 24 Apr 10:54
    #3
    BarbaBeau skrev 2018-04-24 10:42:18 följande:

    ...jag vet det. Det är inget jag brukar göra, men nu hände det...


    Hur ska jag göra framöver? Eller ska jag bara låta det vara?


    Det är lugnt, alla kan göra misstag! Jag menade inte att trycka ner dig, var lite stressad så jag uttryckte mig kanske klumpigt.

    Jag tycker att du ska spela sval och lite lagom ointresserad nu. SMS:a aldrig först, ring inte honom, osv. Träffas ni igen så gå inte till sängs med honom, självklart ska du vara trevlig som vanligt, men samtidigt vara lite ointresserad så att han får kämpa lite för dig. Då kommer du se om han har ett genuint intresse för dig eller om han bara kommer droppa dig och om han gör det ska du bara vara glad att du fick reda på att han är ett svin innan du är för emotionellt investerad.

    Vet att det inte är roligt, men det är allt du kan göra nu. Lycka till!
  • Kurlie
    Äldre 24 Apr 11:00
    #4

    Tycker det låter som han bara vill ligga.

  • BarbaB­eau
    Äldre 24 Apr 12:08
    #5
    Kurlie skrev 2018-04-24 11:00:42 följande:

    Tycker det låter som han bara vill ligga.


    Ja... Jag är rädd för det också, även om han verkar vara en bra kille...


    Känns som om att jag inte duger.... :(

  • BarbaB­eau
    Äldre 24 Apr 12:09
    #6
    felicityporter skrev 2018-04-24 10:54:36 följande:
    Det är lugnt, alla kan göra misstag! Jag menade inte att trycka ner dig, var lite stressad så jag uttryckte mig kanske klumpigt.

    Jag tycker att du ska spela sval och lite lagom ointresserad nu. SMS:a aldrig först, ring inte honom, osv. Träffas ni igen så gå inte till sängs med honom, självklart ska du vara trevlig som vanligt, men samtidigt vara lite ointresserad så att han får kämpa lite för dig. Då kommer du se om han har ett genuint intresse för dig eller om han bara kommer droppa dig och om han gör det ska du bara vara glad att du fick reda på att han är ett svin innan du är för emotionellt investerad.

    Vet att det inte är roligt, men det är allt du kan göra nu. Lycka till!

    Ja, jag får väl vara det... Men nu när jag läser min egen text förstår jag nog att han inte vill något annat än att bara ses och ligga, tyvärr.... :(

  • Äldre 24 Apr 13:50
    #7

    Jag tycker det verkar oklart vad han vill. Hör av dig till honom och föreslå något mer dejtigt typ gå på bio (och bjud inte hem honom efter). Är han glad för det så är du ju inte kk. Sedan om du är rebound eller ej beror på hans känslor för exet och det vet du ju inte och kanske inte han heller. Bara tiden kan avgöra det.

Svar på tråden Relationsinkompetent