• Anonym (Obefogat)

    Köpt hus. Sambo rädd, tvingas flytta pga fantasier..

    För 6 månader sen flyttade vi till ett hus byggt på ca 40-talet. Vi har en son på 12 år. 

    En dag kom sonen hem och hade hört att en hängt sig i huset och det stämde, men det var 30 årsedan!!

    Efter det har min sambo och barn bilvit paranoida och säger att de hör och ser saker. Jag försökte förklara att äldre hus kan knaka och råttor kan springa mellan väggar m.m. inget att vara rädd för eller konstigt. Dessutom har jag bråkat med sambon då hon skrämt upp vår son med påstådda saker hon sett, alltså helt idiotiskt berättat saker när sonen hört på.

    Självklar finns det inga spöken men det har för mig blivit ohållbart. Vi har nu köpt en lägenhet och hela cirkusen har kostat oss en massa pengar och enormt med energi och stress..

    Har någon annan flyttat pga sjukligt paranoida fantasier?.. Vi försöker nu hitta tillbaka men jag är fortfarande mycket besviken på henne..

  • Svar på tråden Köpt hus. Sambo rädd, tvingas flytta pga fantasier..
  • Anonym (Imla)

    Men... är detta sant? Det är ju bara sjukt. Jag hade bett min man ta samtalsterapi, inte sålt huset.

  • Anonym (Obefogat)
    Anonym (Imla) skrev 2018-04-24 13:43:45 följande:

    Men... är detta sant? Det är ju bara sjukt. Jag hade bett min man ta samtalsterapi, inte sålt huset.


    Nu är det min fru som är paranoid och inte jag. Att tro på spöken som hon är som att vara starkt religiös, mycket tveksam om samtalsterapi hjälpt..
  • Afterlife

    Men gudars. Det låter ju helt vansinnigt.
    Du övervägde aldrig att ta dit en "andeutdrivare" (eller annan kvacksalvare) bara för att spela med? Liksom få till någon slags placeboeffekt hos frun?

  • Anonym (Benny)

    Kan du inte "hyra" in någon kompis (som din sambo inte känner) som andeutdrivare? Om ni driver bort andarna/spökena och bekräftar att de fått ro och gått över till den andra sidan, eller vad hon nu behöver höra, så försvinner nog spökandet lika snabbt som det uppkommit efter att din sambo fått veta om vad som hänt!

  • Anonym (Benny)
    Afterlife skrev 2018-04-24 13:59:49 följande:

    Men gudars. Det låter ju helt vansinnigt.
    Du övervägde aldrig att ta dit en "andeutdrivare" (eller annan kvacksalvare) bara för att spela med? Liksom få till någon slags placeboeffekt hos frun?


    Tror att en professionell andeutdrivare snarare bekräftar och spär på sambons paranoior? Skulle därför använda mig av någon pålitlig bekant som är på min sida i det hela och bara kan bekräfta att NU är spökena borta och allt är lugnt i huset!
  • Anonym (Imla)
    Anonym (Obefogat) skrev 2018-04-24 13:45:37 följande:

    Nu är det min fru som är paranoid och inte jag. Att tro på spöken som hon är som att vara starkt religiös, mycket tveksam om samtalsterapi hjälpt..


    Jag förstod att det var din fru som trodde på spöken (vilket i och för sig inte automatiskt innebär att du är man heller). Jag hade som sagt inte accepterat om min man ville flytta med spöken som anledning.
  • Afterlife
    Anonym (Benny) skrev 2018-04-24 14:02:59 följande:
    Tror att en professionell andeutdrivare snarare bekräftar och spär på sambons paranoior? Skulle därför använda mig av någon pålitlig bekant som är på min sida i det hela och bara kan bekräfta att NU är spökena borta och allt är lugnt i huset!
    Jo, så kan det vara. Men om TS anlitade en "professionell" (i brist på bättre uttryck) så kanske frun skulle lita på att "spökena" inte fanns kvar efteråt. Men ditt förslag är givetvis också bra.
  • Anonym (Obefogat)
    Anonym (Benny) skrev 2018-04-24 14:00:21 följande:

    Kan du inte "hyra" in någon kompis (som din sambo inte känner) som andeutdrivare? Om ni driver bort andarna/spökena och bekräftar att de fått ro och gått över till den andra sidan, eller vad hon nu behöver höra, så försvinner nog spökandet lika snabbt som det uppkommit efter att din sambo fått veta om vad som hänt!


    Hehe vill inte spä på hennes fantasier..
  • Afterlife

    Men varför gick du med på att flytta? Din sambo är ju helt oresonlig. Jag hade aldrig accepterat att flytta med mindre än att min sambo gått i terapi först.

Svar på tråden Köpt hus. Sambo rädd, tvingas flytta pga fantasier..