• keasm

    Örebro gymnasium.

    Hej. 
    Nästa år ska jag börja på gymnasiet ekonomi/ekonomi.
    Bästa gymnasieskolan med ekonomi i Örebro??

  • Svar på tråden Örebro gymnasium.
  • Anonym (lärare i Örebro)

    Du menar alltså inte i höst utan HT-19, dvs du har inte sökt nu?  Jag bara undrar eftersom du inte vet vilka skolor som finns. 
    Det är väl enklast att du söker på Örebros sidor om gymnasieutbildningar?

    Den jag känner till bäst själv är Virginska skolan och där startade ekonomiprogrammet detta läsår eftersom här bedrivs idrottsutbildningar och nu kan man läsa ekonomi + idrott, i tillägg till de program som fanns sedan tidigare (den kommunala gymnasieutbildning som gått bäst flera år i rad) 
    www.orebro.se/virginskagymnasiet/studerahososs.4.639484fa14f307c14aeaac3.html 
    Är man ingen idrottare ska man inte söka till den utbildningen Flört

    Sedan finns det på Rudbeck (en skola som inte har lika bra rykte som förr) och på Jensen, som jag inte har superbra koll på. 

  • keasm
    Anonym (lärare i Örebro) skrev 2018-04-27 15:58:55 följande:

    Du menar alltså inte i höst utan HT-19, dvs du har inte sökt nu?  Jag bara undrar eftersom du inte vet vilka skolor som finns. 
    Det är väl enklast att du söker på Örebros sidor om gymnasieutbildningar?

    Den jag känner till bäst själv är Virginska skolan och där startade ekonomiprogrammet detta läsår eftersom här bedrivs idrottsutbildningar och nu kan man läsa ekonomi + idrott, i tillägg till de program som fanns sedan tidigare (den kommunala gymnasieutbildning som gått bäst flera år i rad) 
    www.orebro.se/virginskagymnasiet/studerahososs.4.639484fa14f307c14aeaac3.html 
    Är man ingen idrottare ska man inte söka till den utbildningen Flört

    Sedan finns det på Rudbeck (en skola som inte har lika bra rykte som förr) och på Jensen, som jag inte har superbra koll på. 


    Nej jag ska börja på gymnasiet nu i höst. Jag vet vilka skolor som finns osv. (Virginska är inget för mig för att jag är ingen idrottare)
    Det jag vill veta är vilken skola som ger bäst betyg, har hört att Jensen gör det men är inte säker.
    Vilken skola som ger minst prov och uppgifter.
    Man kan välja om nu så det är därför jag undrar.
Svar på tråden Örebro gymnasium.