• hipste­rpappa­n
    Äldre 24 Apr 20:20
    98176 visningar
    999 svar
    999
    98176

    Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?

    Nu pratar vi om minst 9000 sk ensamkommande som har fått avslag i minst tre instanser och i många fall har en oklar identitet. Kostnaden beräknas till minst tre miljarder och övriga partier i alliansen rasar och även lagrådet har sågat förslaget utmed fotknölarna. Så hur kommer det här att påverka opinionen men själv gissar jag att vinnarna ändå blir sossarna som kan njuta av en allians i upplösning inför valet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?
  • Mon 11 Nov 2019 19:56
    +1
    Kverulant67 skrev 2019-11-10 01:06:01 följande:
    Spelar nog ingen roll vilken källa jag ger dej! Jag har gjort det tidigare men du har bara skämtat bort det med någon korkad mening....
    Vet att du vägrar googla, men försök! Jag hörde det i Brottsjournalen (TV4) förra vintern.
    Skulle inte häller tro att du tror på att 100% av sexöverfallen på förra sommarens musikfestivaler utfördes av icke-svenskar. Källa Polisen.

    Du ger mej alltid anledning att skratta med din teflonpanne-attityd. Och när du inte klarar att ta debatten så kommer bara någon konstig mening....
    Och fortfarande lyser 95,4% eller runt 90% med sin totala frånvaro. Vilken debatt? Du ska bara styrka ditt påstående med en källa. Väntar.

     
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mon 11 Nov 2019 20:09
    +2
    Lånehajen skrev 2019-11-10 11:58:46 följande:
    Att utlandsfödda utgör 58% av samtliga som dömts för våldtäkt eller försök till våldtäkt senaste åren samt över 80% av de som dömts för överfallsvåldtäkter är redan det en väldigt kraftig överrepresentation. Finns ingen anledning att spä på de siffrorna utan tillförlitliga källor.
    Dessa 97 individer med utländska rötter som varje år under 5 år befunnits skyldiga till våldtäkt eller försök till våldtäkt är förstås illa nog och man behöver verkligen inte salta varken procenten eller antalet faktiska personer. Samma med den handfull som varje år dömts för överfallsvåldtäkt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Kverul­ant67
    Tue 12 Nov 2019 10:38
    Missermajser skrev 2019-11-11 12:45:16 följande:
    Kverulant67 skrev 2019-11-11 10:47:56 följande:
    Jo Maria är ju verkligen en objektiv person! Ungefär som att hänvisa till Adolf Hitler för fakta om judar tex...

    Hur tänker du egentligen?
    Ska vi åsiktsregistrera alla så att inga med åsikter du inte gillar får jobb  på några tidningar eller andra medier?


    Ska man lämna fakta så skall det komma från en oberoende källa!
    Tycker du att en församling längst ut på vänsterknaten är så oberoende?
    Som jag sa så vore det att länka till Adolf Hitler ang. judar....
  • Kverul­ant67
    Tue 12 Nov 2019 10:43
    -1 +1
    Padirac skrev 2019-11-11 17:27:21 följande:
    Det har hänt förr, de måste hitta någon att gnälla på för att hålla ihop hatsvansen.

    Som någon skrivit tidigare,

    En dikt av Martin Niemöller

    Först kom de för att hämta judarna

    men jag höjde inte min röst

    för jag var inte jude.

    Sedan kom de för att hämta kommunisterna

    men jag höjde inte min röst

    för jag var inte kommunist.

    Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna

    men jag höjde inte min röst

    för jag var inte socialdemokrat.

    Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket

    men jag höjde inte min röst

    för jag tillhörde inte någon fackförening.

    Sedan kom de för att hämta mig

    och då fanns det ingen kvar

    som kunde tala för mig.
    Vad dillar du om???

    Så man tillhör en hatsvans från SD för att man är kritisk till pk-media och dess försök att dölja obekväm fakta? HAr aldrig röstat på SD och kommer inte att göra det! Men att falla in i vänstern pk-värld vägrar ja!
  • Tue 12 Nov 2019 11:20
    -1
    Kverulant67 skrev 2019-11-12 10:43:10 följande:
    Vad dillar du om???

    Så man tillhör en hatsvans från SD för att man är kritisk till pk-media och dess försök att dölja obekväm fakta? HAr aldrig röstat på SD och kommer inte att göra det! Men att falla in i vänstern pk-värld vägrar ja!
    Haha du får mej att skratta varje gång du säger det! Ändå är du inne i varje tråd och slåss med näbbar och klor där någon vågar kritisera SD....

    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tue 12 Nov 2019 12:09
    +1
    Kverulant67 skrev 2019-11-12 10:38:14 följande:
    Ska man lämna fakta så skall det komma från en oberoende källa!
    Tycker du att en församling längst ut på vänsterknaten är så oberoende?
    Som jag sa så vore det att länka till Adolf Hitler ang. judar....

    Jag läser alla möjliga källor och faktiskt även från sverigedemokrater kan vara sakliga ibland. Jag kollar förstås upp om det finns stöd för vad dom säger eller vad dom grundar det på.


    Vad du missat är att paragraf inte säger emot oberoende forskare som även högerkanten använder. Ibland använder både höger och vänsterkant samma källa men tolkar den olika.

  • Kverul­ant67
    Tue 12 Nov 2019 12:39
    Missermajser skrev 2019-11-12 12:09:15 följande:

    Jag läser alla möjliga källor och faktiskt även från sverigedemokrater kan vara sakliga ibland. Jag kollar förstås upp om det finns stöd för vad dom säger eller vad dom grundar det på.


    Vad du missat är att paragraf inte säger emot oberoende forskare som även högerkanten använder. Ibland använder både höger och vänsterkant samma källa men tolkar den olika.


    Jag har följt paragraf länge! Jag har koll på sidor på ytterkanterna (både höger och vänster).
    Sidan fick ju göra en pudel för någon månad sedan då man gick ut och hotade och hatade Lamotte....
  • Tue 12 Nov 2019 12:59
    nihka skrev 2019-11-11 20:09:15 följande:
    Dessa 97 individer med utländska rötter som varje år under 5 år befunnits skyldiga till våldtäkt eller försök till våldtäkt är förstås illa nog och man behöver verkligen inte salta varken procenten eller antalet faktiska personer. Samma med den handfull som varje år dömts för överfallsvåldtäkt.
    Jag har som Jerzy Sarnecki på BRÅ studerat detta noga.
    Rensat för socioekonomiska faktorer så har inga individer med utländska rötter
    befunnits skyldiga.  Skönt.


  • Tue 12 Nov 2019 13:13
    +1
    felix le chat skrev 2019-11-12 12:59:39 följande:
    Jag har som Jerzy Sarnecki på BRÅ studerat detta noga.
    Rensat för socioekonomiska faktorer så har inga individer med utländska rötter
    befunnits skyldiga.  Skönt.
    Om det här var ett seriöst inlägg får du gärna förklara vad du menar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tue 12 Nov 2019 13:45
    +1
    nihka skrev 2019-11-12 13:13:13 följande:
    Om det här var ett seriöst inlägg får du gärna förklara vad du menar.
    hahah, jag trodde du kunde ett klassiskt " Morgan Johansson" citat;

    "Att minoritetsgrupper ofta är överrepresenterade i kriminalstatistiken, men när man rensar för socioekonomiska faktorer så försvinner det nästan helt och hållet "

    Det är så man löser problem.  Problem med skjutningar ?
    Rensa statistiken på socioekonomiska faktorer så har vi inga skjutningar.
    Skönt !

    just de !  fan !  höll på att glömma den obligatoriska källhänvisningen ( som ju bara gäller inte vänster åsikter )  Hoppas innerligt att SVT duger som källa.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/ministern-blankt-nej-till-att-fora-statistik-over-misstanktas-ursprung

    Jag vill ochså förtydliga att jag älskar Morgan.  Sveriges roligaste komiker,
    slår Özz Nujen, Zoran och gänget med hästlängder.
  • Tue 12 Nov 2019 13:54
    -1 +1
    felix le chat skrev 2019-11-12 13:45:46 följande:
    hahah, jag trodde du kunde ett klassiskt " Morgan Johansson" citat;

    "Att minoritetsgrupper ofta är överrepresenterade i kriminalstatistiken, men när man rensar för socioekonomiska faktorer så försvinner det nästan helt och hållet "

    Det är så man löser problem.  Problem med skjutningar ?
    Rensa statistiken på socioekonomiska faktorer så har vi inga skjutningar.
    Skönt !

    just de !  fan !  höll på att glömma den obligatoriska källhänvisningen ( som ju bara gäller inte vänster åsikter )  Hoppas innerligt att SVT duger som källa.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/ministern-blankt-nej-till-att-fora-statistik-over-misstanktas-ursprung

    Jag vill ochså förtydliga att jag älskar Morgan.  Sveriges roligaste komiker,
    slår Özz Nujen, Zoran och gänget med hästlängder.
    Jaha. Och varför berättar du detta för mig i ljuset av att jag skrev att man inte behöver salta varken procenten eller faktiska antalet personer?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tue 12 Nov 2019 14:27
    -2 +1
    nihka skrev 2019-11-12 13:54:04 följande:
    Jaha. Och varför berättar du detta för mig i ljuset av att jag skrev att man inte behöver salta varken procenten eller faktiska antalet personer?
    Du frågade vad jag menade och jag förklarade. Jag svarade aldrig på om det var seriöst.  Det var snarare humor.
  • Tue 12 Nov 2019 15:17
    +1
    felix le chat skrev 2019-11-12 14:27:55 följande:
    Du frågade vad jag menade och jag förklarade. Jag svarade aldrig på om det var seriöst.  Det var snarare humor.
    Jag frågade inte om det var seriöst utan jag bad dig förklara OM det var ett seriöst inlägg och du förklarade, men det var inget seriöst inlägg. Och inte roligt heller.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Wed 13 Nov 2019 09:39
    +2
    nihka skrev 2019-11-12 15:17:51 följande:
    Jag frågade inte om det var seriöst utan jag bad dig förklara OM det var ett seriöst inlägg och du förklarade, men det var inget seriöst inlägg. Och inte roligt heller.
    Du måste ändå hålla med om att det är ett extremt effektivt sätt att lösa stora
    samhällsproblem på att rensa statistiken på socioekonomiska faktorer.

    Modellen går ju att använda på många sätt. tex kan vi förklara mängden med EKO brott.

    Människor som växt upp i priviligierade områden och med höga inkomster samt
    att från barndomen fått lära sig att skatt är stöld har beytdligt högre riskt att
    hamna i miljöer där EKO brott förekommer.

    Men rensar vi EKO brotten från socioekonomiska faktorer som uppväxt, inkomst mm så sjunker siffrorna betydligt.
  • Wed 13 Nov 2019 14:12
    -1 +1
    felix le chat skrev 2019-11-13 09:39:07 följande:
    Du måste ändå hålla med om att det är ett extremt effektivt sätt att lösa stora
    samhällsproblem på att rensa statistiken på socioekonomiska faktorer.

    Modellen går ju att använda på många sätt. tex kan vi förklara mängden med EKO brott.

    Människor som växt upp i priviligierade områden och med höga inkomster samt
    att från barndomen fått lära sig att skatt är stöld har beytdligt högre riskt att
    hamna i miljöer där EKO brott förekommer.

    Men rensar vi EKO brotten från socioekonomiska faktorer som uppväxt, inkomst mm så sjunker siffrorna betydligt.
    Man kan också kapa av sig huvudet för att slippa huvudvärk.

    Tack för ett fullständigt meningslöst ordutbyte.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Wed 13 Nov 2019 17:48
    felix le chat skrev 2019-11-12 13:45:46 följande:
    hahah, jag trodde du kunde ett klassiskt " Morgan Johansson" citat;

    "Att minoritetsgrupper ofta är överrepresenterade i kriminalstatistiken, men när man rensar för socioekonomiska faktorer så försvinner det nästan helt och hållet "

    Det är så man löser problem.  Problem med skjutningar ?
    Rensa statistiken på socioekonomiska faktorer så har vi inga skjutningar.
    Skönt !

    just de !  fan !  höll på att glömma den obligatoriska källhänvisningen ( som ju bara gäller inte vänster åsikter )  Hoppas innerligt att SVT duger som källa.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/ministern-blankt-nej-till-att-fora-statistik-over-misstanktas-ursprung

    Jag vill ochså förtydliga att jag älskar Morgan.  Sveriges roligaste komiker,
    slår Özz Nujen, Zoran och gänget med hästlängder.
    felix le chat skrev 2019-11-13 09:39:07 följande:
    Du måste ändå hålla med om att det är ett extremt effektivt sätt att lösa stora
    samhällsproblem på att rensa statistiken på socioekonomiska faktorer.

    Modellen går ju att använda på många sätt. tex kan vi förklara mängden med EKO brott.

    Människor som växt upp i priviligierade områden och med höga inkomster samt
    att från barndomen fått lära sig att skatt är stöld har beytdligt högre riskt att
    hamna i miljöer där EKO brott förekommer.

    Men rensar vi EKO brotten från socioekonomiska faktorer som uppväxt, inkomst mm så sjunker siffrorna betydligt.

    Du tror inte du kan ha missuppfattat intervjun? Vad han säger är ju att vi behöver inte studera något vi redan vet!


    "? Det har gjorts både i Sverige tidigare och det finns otaliga internationella studier som alla visar ungefär samma sak. Att minoritetsgrupper ofta är överrepresenterade i kriminalstatistiken, men när man rensar för socioekonomiska faktorer så försvinner det nästan helt och hållet. Så den politiska slutsatsen som jag ska dra, den kan jag redan dra med de internationella och svenska studier som finns, säger justitieminister Morgan Johansson (S) till SVT Nyheter."


    Vi kommer ju i stort återigen se samma sak som 2005, att kriminaliteten är högre bland utrikes födda.
    Vad skulle poängen med att göra det igen vara?

    Det är väl utmärkt att höja påföljderna, ge polisen mer resurser och arbeta med de socioekonomiska problemen. Vad annat skulle vi göra förutom att upphäva rättsstaten? 
  • Wed 13 Nov 2019 18:02
    +1
    Missermajser skrev 2019-11-13 17:48:59 följande:
    felix le chat skrev 2019-11-13 09:39:07 följande:
    Du måste ändå hålla med om att det är ett extremt effektivt sätt att lösa stora
    samhällsproblem på att rensa statistiken på socioekonomiska faktorer.

    Modellen går ju att använda på många sätt. tex kan vi förklara mängden med EKO brott.

    Människor som växt upp i priviligierade områden och med höga inkomster samt
    att från barndomen fått lära sig att skatt är stöld har beytdligt högre riskt att
    hamna i miljöer där EKO brott förekommer.

    Men rensar vi EKO brotten från socioekonomiska faktorer som uppväxt, inkomst mm så sjunker siffrorna betydligt.

    Du tror inte du kan ha missuppfattat intervjun? Vad han säger är ju att vi behöver inte studera något vi redan vet!


    aka "mörkning"
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?