• Soffie3

    Han älskade inte mig tillräckligt?

    Hej alla på Familjeliv. Jag skriver till er för råd om en sak. Jag träffade en man för några månader sedan via nätet. Vi hade flera mysiga dejter och sov över hos varandra (vi bor i olika städer) och hittade på saker ihop. Vi bestämde oss ganska tidigt för att bara dejta varandra exklusivt och sakta började vi träffa varandras kompisar och ja, började gå mot att bli ett par. Allt kändes bra, vi pratade varje dag via meddelande eller telefon och pratade om allt och inget. Han lade fram planer på vad vi kunde hitta på i sommar tillsammans och bjöd med mig på fester med hans kompisar. Ni vet, sådär som nykära kan vara. Allt detta pågick i några månader tills för ca 10 dagar sedan, då han helt plötslig slutade att höra av sig. Alltså helt. Inga meddelanden via sociala medier, inga telefonsamtal. Inget, helt tyst. Jag tänkte först att det kanske berodde på att han hade mycket på jobbet eller att han hade en kompis som sov hos honom pga separation. Men på den tredje dagen av tystnad fick jag nog, vad höll han på med? Eftersom han hade lagt upp bilder på Instagram så visste jag ju att han levde men annars fick jag inget livstecken... På den fjärde dagen så skrev jag till honom och frågade om allt var ok. Han skrev då att han ville prata och när jag ringde honom så säger han att han har funderat och pratat med sin kompis och kommit på att han inte älskade mig tillräckligt som han borde vid detta laget. Jag var i chock, vadå älskade inte TILLRÄCKLIGT? Han försökte även lägga in att distansen var ett problem och att jag själv hade sagt det en (EN) gång själv. Jag var i chock och visste inte vad jag skulle säga. Det enda som kom fram var "Jaha. Är det så du känner så är det väl så". Varför kunde jag bara inte bli arg? upprörd? Nä, jag var väl för chockad. När jag lade på stirrade jag bara på mobilen och förstod ingenting. Vad hade jag just hört? För några dagar sedan hade vi pratat i flera timmar på telefon och planerat roliga saker vi skulle göra nästa månad (hans och mitt initiativ) och nu vill han inte vara med mig längre? Jag lade mig förvirrad och chockad.

    Någon dag senare hittade jag några kläder till honom i garderoben. Jag skrev och frågade honom vad han ville göra med kläderna. Han såg meddelandet (ni vet, hur man kan se att någon har sett via Messenger) men svarade inte. Dagarna gick och inget svar. Han gick in på mina bilder på instagram och kikade men kunde inte svara på mitt meddelande om kläderna. Tillslut skrev jag till honom att jag tolkade hans tystnad som att han inte ville ha grejerna. DÅ, när jag skrev det, så skrev han direkt och bara, "nä, jag vill inte ha dom. Släng dom du". Det var det sista jag hörde av honom.

    Snälla, Familjeliv, vad har hänt egentligen? Hur kunde han gå från 100 till 0? Han sade på telefon att han hade funderat över oss... vadå, under 3 dagar?! Jag fick ingen förvarning, inga tecken på att något var fel innan liksom. Är det någon som har varit med om likadant? Dvs. att någon helt, från klar himmel, bestämmer sig för att inte ses mer? Visst, vi var inte ihop eller så men jag började gilla killen ganska mycket. Känner mig så sårad och lurad av honom och förstår ingenting.

    Behöver få lite hjälp att förstå vad som har hänt.
  • Svar på tråden Han älskade inte mig tillräckligt?
  • Anonym (Ha det gott)

    Hej! Jag vet att du säkert inte vill höra det här men det kan finnas tusen anledningar. Han var i en relation, han blev inte kär, han har egna issues vadsomhelst. Det spelar ingen roll. Försök lägg ner, det positiva är att du snabbt och innan du är alltför involverad, t ex gravid eller har bostad ihop kan bli fri och kan gå vidare. Du verkar vara sund som vågar öppna dina känslor, jag tror att du vet att du är en fantastisk person som förtjänar mer tillbaka än den här killen ger. Gör kul grejer som du gillar o hör av dig till någon bra kompis sålänge tills du glömmer honom. Kram

  • Soffie3

    Tack för ditt snabba svar! Ja jag försöker just nu göra det: göra annat, prata ur hos kompisar och så. Tyvärr kommer ibland ångesten och tankarna. Kunde jag ha missat något? Gjorde jag något fel? Kunde jag ha gjort något? Men jag tror det är frågor jag aldrig kommer att få svar på... Tyvärr.

  • Anonym (Idiot)

    Jag har varit med om liknande. Som en liten familj spendera vi dagarna med våra barn även. Planer på flytta ihop. Planer över sommaren osv. Presentera mig för hans vänner allt som tillhör. Helt plötsligt håller han sig borta & svarar mig inte. Inget vi planerat blir av. Jag får spel & sms bombar människan att ge mig svar på vad fan han håller på med idiot jävlen. Då visar det sig att han har ihop det med sitt ex igen. Inte vill bo med mig. Han hör av sig senare säger det är ett misstag från oss båda att vi ska pröva igen. Men inget blir någonsin detsamma. Han har aldrig med barnet längre, tar aldrig med mig någonstans än mindre följer med mig. Bara problem & brytna löften. Värsta är att idioten förstår inte hur han sårat oss alla. Både mig & barn. Älskade han innan men nu har jag börjat äckla mig på han. Speciellt när jag förstår att jag inget betyder för han. Han skulle aldrig kämpa för mig. Massa mer som hände. Men ett råd är ge han inte fler chanser efter han gjort så här för du kommer inte må bra.

Svar på tråden Han älskade inte mig tillräckligt?