• linani

    Överraskningsfest - ska jag köpa present också?

    Jag ska hålla en överraskningsfest för en vän. En babyshower. Den blir inte superstor eller särskilt avancerad, men jag har köpt dekorationer, samt tårta, fika och dryck för tolv personer. Plus tiden då som det tar att planera, bjuda folk och ordna lekar. 

    Övriga gäster kommer att ha med sig presenter. Är det okej om jag skippar att köpa present (festen blir min present), eller är det snålt?

    Tänkte först om jag skulle köpa något litet, typ babymössa eller strumpor. Men det kanske ser torftigt ut om de andra drämmer till med blöjtårtor?

    Överlag i kompiskretsen brukar vi dock inte köpa så dyra presenter till varandra, typ några hundra till någons födelsedag

  • Svar på tråden Överraskningsfest - ska jag köpa present också?
  • enanna

    Några hundra är inte särskilt billigt heller! Men du kunde kanske komma runt "problemet" med att den blivande mannen får ett minne från festen. Till exempel en bok där ni skrivit upp alla gissningar kring förlossningen och hälsningar till barnet. Så kan du ge den i samband med presentutdelning och inkludera den i programmet :)

Svar på tråden Överraskningsfest - ska jag köpa present också?