• sundancekid90

    Pormaskar? Bild!



    Haft detta väldigt länge. Även på näsan.
    Tips på hur jag får bort det? Testat olika scrubs, AHA-syra, pormaskdödaren, ansiktskrämer osv osv. För smått för att klämma ut. Vad är det ens?
  • Svar på tråden Pormaskar? Bild!
  • Anonym (Josefin)

    Ser ut som pormaskar.

    Har du testat BHA-syra? Det är väldigt effektivt mot dessa.

  • Anonym (E)

    Pormaskar som vill ut.
    Koka upp vatten, flytta kastrullen från spisen till exempelvis middagsbordet, luta ansiktet över så att du får lagom ånga i ansiktet, täck huvud och kastrull med ett badlakan så det blir som en liten bastu. Sitt i ca 5-10 minuter. Detta kommer få porerna att öppna sig vilket gör så att du har en bättre chans att få ut dem ordentligt. 
    Tvätta av och återfukta efteråt, gärna med något som innehåller bha-syra och aloe vera. 

  • sundancekid90

    Tack för tips! Men har testat allt det och inget hjälper.. det är så smått att det finns liksom ingen kraft att pressa ut det trots att jag "bastat" ansiktet innan. Varken jag eller min sambo kan trycka ut...

  • Anonym (W)
    sundancekid90 skrev 2018-04-26 19:04:14 följande:

    Tack för tips! Men har testat allt det och inget hjälper.. det är så smått att det finns liksom ingen kraft att pressa ut det trots att jag "bastat" ansiktet innan. Varken jag eller min sambo kan trycka ut...


    Har du prövat en sån där pormaskklämmare? Ser ut som ett tandläkarredskap typ. En sån tycker jag har varit absolut effektivast.
  • Pope Joan II

    Milier. Gör porrengöring på hudvårdssalong. Milier (små ofarliga keratincystor) går inte att klämma utan måste öppnas med lansett eller kanyl.

Svar på tråden Pormaskar? Bild!