• Anonym (långrandigt)

    Någon nagel/hälsoexpert här?

    Är det någon här som är duktig på naglar eller hälsa eller så? Jag behver ett råd eller fem.

    Mina naglar, de flesta, är långrandiga. Det har blivit på senaste två åren ungefär. Särskilt vänster ringfingernagel syns direkt, de andra syns lite grann. På tummarna måste ljust träffa rätt om det ska synas.  Båda ringfingernaglar och tummnaglar känns det om man för ett finger över, men inte de andra.

    Spontant tänker jag att jag har brist på något, men vet inte vad. Jag hittar inget när jag googlar heller, bara saker om tvärrandiga naglar.

    Är det någon som vet något om detta?

  • Svar på tråden Någon nagel/hälsoexpert här?
  • Anonym (F)

    Det kan eventuellt bero på någon sjukdom eller brist men mer troligt är det bara normala åldersförändringar. Googla "vertical ridges on nails" så hittar du lite att läsa!

  • Anonym (långrandigt)
    Anonym (F) skrev 2018-04-25 18:05:10 följande:

    Det kan eventuellt bero på någon sjukdom eller brist men mer troligt är det bara normala åldersförändringar. Googla "vertical ridges on nails" så hittar du lite att läsa!


    Tack för svar, och tack för tipset. Jag hoppas ju att det bara är för att jag blivit gammal, om du säger att det kan bli så.

    Jag får börja dölja det med nagellack.
  • Pope Joan II
    Anonym (långrandigt) skrev 2018-04-25 18:18:06 följande:
    Tack för svar, och tack för tipset. Jag hoppas ju att det bara är för att jag blivit gammal, om du säger att det kan bli så.

    Jag får börja dölja det med nagellack.
    Det brukar öka med stigande ålder och kan ofta ses hos flera i samma familj/släkt.
Svar på tråden Någon nagel/hälsoexpert här?