• zaph

    BIM +17, Negativa test? Blodprov?

    Jag har BIM +17 idag och har aldrig någonsin känt mig så gravid som jag gör just nu.

    Har symptom som jag inte ens visste var tidiga tecken på graviditet förrän jag googlade dem.

    Symtomen är:

    Svullen och gasig mage trots oförändrad kost (ser seriöst redan gravid ut)

    Äter som en häst

    Ömma bröst

    Trött som attans

    Stickningar i livmodern

    Kissar konstant

    ... Med mer

    Jag har tagit flera tester nu, men de alla är negativa.

    Kan tillägga att jag inte försökt bli gravid, utan detta är resultatet av en sprucken kondom, haha

    Funderar på om det är värt att ta blodprov hos gyn, men vet inte huruvida det visar något mer än testerna jag gjort hemma?

    Vad tänker ni? Någon som fått plus hos gyn men inte på prov hemma?

  • Svar på tråden BIM +17, Negativa test? Blodprov?
  • Lunamoon

    Jag tänker rent spontant att det är onödigt att göra ett blodprov. Tycker du kan vänta iaf två veckor och sedan isf ta ett nytt grav test. Ibland är kroppen lite ur balans men kanske snarare någon form av hormonrubbning. Tror inte att du är gravid om alla tester visar neg.

  • zaph
    Lunamoon skrev 2018-04-25 18:24:33 följande:

    Jag tänker rent spontant att det är onödigt att göra ett blodprov. Tycker du kan vänta iaf två veckor och sedan isf ta ett nytt grav test. Ibland är kroppen lite ur balans men kanske snarare någon form av hormonrubbning. Tror inte att du är gravid om alla tester visar neg.


    Jag blir olidligt nyfiken bara, haha! De där "stickningarna" i livmodern gör ju så jag tänker att det kan vara värt att gå till gyn ändå typ. Det kanske bör kollas upp? Har aldrig haft så förut ????
  • Ebo88
    zaph skrev 2018-04-25 18:30:24 följande:

    Jag blir olidligt nyfiken bara, haha! De där "stickningarna" i livmodern gör ju så jag tänker att det kan vara värt att gå till gyn ändå typ. Det kanske bör kollas upp? Har aldrig haft så förut ????


    Skulle det inte kunna vara ägglossning som du känner av dä? Tänker lite att om du är på BIM +17 så är det ju inte helt osannolikt att du skulle ha ägglossning just nu.

    Ibland kan ju en mens utebli av ren natur. När jag har ägglossning kan jag känna det som du beskriver just nu. Likadant när jag ska ha mens. Kan då få ömma bröst, må illa, värk runt äggstockar osv. Tycker du gör som ovan skrivit, att du inväntar nästa mens och ser om den kommer. Annars kan du ju ta ett till test och därefter kontakta bm/gyn.
  • zaph
    Lunamoon skrev 2018-04-25 18:24:33 följande:

    Jag tänker rent spontant att det är onödigt att göra ett blodprov. Tycker du kan vänta iaf två veckor och sedan isf ta ett nytt grav test. Ibland är kroppen lite ur balans men kanske snarare någon form av hormonrubbning. Tror inte att du är gravid om alla tester visar neg.


    Jag blir olidligt nyfiken bara, haha! De där "stickningarna" i livmodern gör ju så jag tänker att det kan vara värt att gå till gyn ändå typ. Det kanske bör kollas upp? Har aldrig haft så förut ????
    Ebo88 skrev 2018-04-25 18:49:49 följande:

    Skulle det inte kunna vara ägglossning som du känner av dä? Tänker lite att om du är på BIM +17 så är det ju inte helt osannolikt att du skulle ha ägglossning just nu.

    Ibland kan ju en mens utebli av ren natur. När jag har ägglossning kan jag känna det som du beskriver just nu. Likadant när jag ska ha mens. Kan då få ömma bröst, må illa, värk runt äggstockar osv. Tycker du gör som ovan skrivit, att du inväntar nästa mens och ser om den kommer. Annars kan du ju ta ett till test och därefter kontakta bm/gyn.


    Ebo88 skrev 2018-04-25 18:49:49 följande:

    Skulle det inte kunna vara ägglossning som du känner av dä? Tänker lite att om du är på BIM +17 så är det ju inte helt osannolikt att du skulle ha ägglossning just nu.

    Ibland kan ju en mens utebli av ren natur. När jag har ägglossning kan jag känna det som du beskriver just nu. Likadant när jag ska ha mens. Kan då få ömma bröst, må illa, värk runt äggstockar osv. Tycker du gör som ovan skrivit, att du inväntar nästa mens och ser om den kommer. Annars kan du ju ta ett till test och därefter kontakta bm/gyn.


    Jag har dock aldrig haft utebliven mens tidigare, och aldrig sådana här symptom runt ägglossning! Haha

    Sen har dessa symptomen varit sedan ca 3 veckor tillbaka nu, så känns lite orimligt länge för att vara ägglossning också, hahah :D
  • Sisterofthesun

    Jag är på bim + 1 eller 2 bara och har också massa gravidkänningar med negativa gravtest. Stickningar i livmodern hade jag när jag väntade min flicka..

  • zaph
    Sisterofthesun skrev 2018-04-25 19:18:11 följande:

    Jag är på bim + 1 eller 2 bara och har också massa gravidkänningar med negativa gravtest. Stickningar i livmodern hade jag när jag väntade min flicka..


    Men åh vad spännande!! ???? Hoppas du får plus snart!!
  • Sisterofthesun
    zaph skrev 2018-04-25 20:17:46 följande:

    Men åh vad spännande!! ???? Hoppas du får plus snart!!


    Min dotter är bara 3,5 månad gammal men ett plus hade varit hur välkommet som helst och särkilt nu när jag känner mig supergravid, blir lika förvånad varje gång jag testar negativt (har missbrukat test allt för tidigt, haha!)

    Har i alla fall exakt samma känningar nu som när jag va gravid. Skulle kunna vara att mensen är oregelbundet efter förlossning men har haft mena två gånger efter och aldrig haft dessa symptom innan vid mens. Mina bröstvårtor är så ömma!!!
  • Sisterofthesun
    zaph skrev 2018-04-25 20:17:46 följande:

    Men åh vad spännande!! ???? Hoppas du får plus snart!!


    Hoppas för dig också förresten :)
  • EpicNurse

    När ägglossningen och mensen uteblir kan man få diverse olika symtom som ofta liknar graviditetssymtom. Helt normalt! Avvakta till nästa mens borde komma. Förmodligen har ägglossningen hoppat över denna månaden, vilket sker några gånger om året även om man brukar få en blödning liknande mens ändå.

    Känns onödigt att boka tider för detta för det är så vanligt förekommande. Så vänta på nästa mens och om även den uteblir så kan det vara en idé att kolla upp det.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Sisterofthesun
    EpicNurse skrev 2018-04-25 20:29:25 följande:

    När ägglossningen och mensen uteblir kan man få diverse olika symtom som ofta liknar graviditetssymtom. Helt normalt! Avvakta till nästa mens borde komma. Förmodligen har ägglossningen hoppat över denna månaden, vilket sker några gånger om året även om man brukar få en blödning liknande mens ändå.

    Känns onödigt att boka tider för detta för det är så vanligt förekommande. Så vänta på nästa mens och om även den uteblir så kan det vara en idé att kolla upp det.


    Om ägglosningen inte har skett, får man ändå ägglossningflytningar och förhöjd temp? Min temp är fortfarande höjd och jag har haft en massa flytningar som vid ägglossning.
  • EpicNurse
    Sisterofthesun skrev 2018-04-26 11:23:55 följande:

    Om ägglosningen inte har skett, får man ändå ägglossningflytningar och förhöjd temp? Min temp är fortfarande höjd och jag har haft en massa flytningar som vid ägglossning.


    Det kan man få men det är vanligare att man inte får det.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Sisterofthesun
    EpicNurse skrev 2018-04-26 11:27:50 följande:

    Det kan man få men det är vanligare att man inte får det.


    Förlåt för att jag lånar tråden lite. Men jag är på bim +2 eller 3 och testar negativt. Finns det hopp kvar att plussa om några dagar ändå?
  • EpicNurse
    Sisterofthesun skrev 2018-04-26 19:11:03 följande:

    Förlåt för att jag lånar tråden lite. Men jag är på bim +2 eller 3 och testar negativt. Finns det hopp kvar att plussa om några dagar ändå?


    Absolut. Då var din ägglossning sannolikt senare än du räknat med. Men det kan också vara så att ägglossningen uteblivit helt.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden BIM +17, Negativa test? Blodprov?