• Anonym (varannanvecka mamma)

    pappan vill flytta 50 mil

    Pappan till sonen vill flytta 50 mil (en större stad) för kärleken, fast jobb har han i nuvarande ort, chansen för jobb inom yrket är stor även på nästa ort.
    Kan ni ösa på punkter/frågeställningar som han skall tänka på innan slutgiltigt val utav flytt förutom dom mest uppenbara (barnet kommer bli ledsen och umgänget kommer inte fungera på samma sätt som nu dvs varannan vecka)
    Han kommer flytta in i kärlekens nuvarande bostad och där kommer inte sonen få något eget krypin (inte största bekymret umgänget är viktigare) dock kommer han flytta oavsett om han får ett jobb där eller inte vilket kommer resultera i att han inte kommer ha pengar för umgänge.
    Jag har en två månaders och kommer jobba deltid när jag väl börjar jobba igen för att jag vill inte vill att ha mina barn på fritids/dagis långa dagar och har inga planer att gå upp i tid bara för att bekosta resor fram och tillbaka (då sonen är 7år får han inte åka själv, endast tåg är möjligt ingen utav oss har bil och han är inte mogen att åka ensam den biten än på några år då måste någon förälder åka med tur/retur)
    känner mig hemsk som hoppas att förhållandet skall fallera (dom känslorna finns endast där för sonens skull han älskar sin far och längtar efter han hela veckan såsom han längtar efter mig under pappa-veckan) Jag missunnar inte han kärleken men borde inte kärleken till sitt barn väga tyngre?

  • Svar på tråden pappan vill flytta 50 mil
  • Anonym (Grabben bredvid)

    Ja, är det inte mamman som vill flytta så är det pappan. Se till att hålla ihop det, säger jag.

  • Anonym (.)

    Nja...
    Det känns mer som att du behöver råd hur du ska tackla situationen än vad du behöver få argument mot pappans beslut.

    Ta inte ut några sorger i förskott.
    Barn klarar mer än vad man tror, en 7-åring kan mycket väl vara mogen och klara en 3-timmars tågresa.
    En annan variant är att ni möts på halva vägen på en tågstation. Det mesta går faktiskt att lösa om man vill.

  • Anonym (varannanvecka mamma)

    hålla ihop det? vi gick isär när sonen var 3 år och har haft en fungerande vänskapsrelation sedan dess.
    Han har tydligen aktivt letat förhållande på annan ort då han vill bo i en större stad. i hans planer finns inte sonen utan han har bara antagit att sonen vill stanna kvar. Nya kärleken är färdig med barn och vill ej ha hem smått.

  • Anonym (varannanvecka mamma)
    Anonym (.) skrev 2018-04-25 19:07:20 följande:

    Nja...
    Det känns mer som att du behöver råd hur du ska tackla situationen än vad du behöver få argument mot pappans beslut.

    Ta inte ut några sorger i förskott.
    Barn klarar mer än vad man tror, en 7-åring kan mycket väl vara mogen och klara en 3-timmars tågresa.
    En annan variant är att ni möts på halva vägen på en tågstation. Det mesta går faktiskt att lösa om man vill.


    Eftersom tågen i regel är försenade denna sträcka samt så vintertid ställs turer in för jämnan och ersättningsbuss sätts ofta in efter halva sträckan anser ingen utav oss han han ensam skall sitta på ett tåg. han är extremt mammig/pappig och blir ledsen att vara ifrån oss skoldagar att lämna på ett tåg är alltså inte aktuellt.

    halva resan skulle funkat på något sätt om han har ekonomi för det.
  • Anonym (.)
    Anonym (varannanvecka mamma) skrev 2018-04-25 19:21:26 följande:
    Eftersom tågen i regel är försenade denna sträcka samt så vintertid ställs turer in för jämnan och ersättningsbuss sätts ofta in efter halva sträckan anser ingen utav oss han han ensam skall sitta på ett tåg. han är extremt mammig/pappig och blir ledsen att vara ifrån oss skoldagar att lämna på ett tåg är alltså inte aktuellt.

    halva resan skulle funkat på något sätt om han har ekonomi för det.
    Jo så sant, jag skrev att allt går att ordna om man vill.
    Du ser hellre hinder vilket inte är någon överraskning då du vill bli öst med argument du kan använda som vapen mot pappan.

    Du borde sätta dig ner och fundera på hur du kan LÖSA situationen och inte på vilka sätt du kan sabotera.
  • Anonym (varannanvecka mamma)
    GGN skrev 2018-04-25 19:23:05 följande:

    Vilket as som flyttar ifrån sitt barn!!


    han är fortfarande världens finaste pappa till sonen men jag ser bara ett hjärtekrossat barn framför mig :(
  • Anonym (varannanvecka mamma)
    Anonym (.) skrev 2018-04-25 19:24:40 följande:
    Jo så sant, jag skrev att allt går att ordna om man vill.
    Du ser hellre hinder vilket inte är någon överraskning då du vill bli öst med argument du kan använda som vapen mot pappan.

    Du borde sätta dig ner och fundera på hur du kan LÖSA situationen och inte på vilka sätt du kan sabotera.
    men varför skall jag vara den som löser situationen, jag har löst vare situation sedan vi gick isär, jag har bekostad allt barnet behövt hittills, nu vill han flytta skall jag återigen kliva in och lösa allt?
    han har ett bra fast jobb här varför inte vara särbo ett par år och stanna kvar på orten med barnet? jag ser hellre argument till att stanna kvar än att jag än en gång skall lösa allt :(
  • Anonym (D)
    Anonym (varannanvecka mamma) skrev 2018-04-25 19:07:48 följande:
    hålla ihop det? vi gick isär när sonen var 3 år och har haft en fungerande vänskapsrelation sedan dess. Han har tydligen aktivt letat förhållande på annan ort då han vill bo i en större stad. i hans planer finns inte sonen utan han har bara antagit att sonen vill stanna kvar. Nya kärleken är färdig med barn och vill ej ha hem smått.

    Anonym (varannanvecka mamma) skrev 2018-04-25 19:24:54 följande:
    han är fortfarande världens finaste pappa till sonen men jag ser bara ett hjärtekrossat barn framför mig :(

    Hur kan han vara världens finaste pappa när han så aktivt söker sig bort ifrån sin son?
  • Anonym (Stella)

    Jag tror att du redan vet argumenten mot att han flyttar. Tyvärr verkar det inte som att han värderar umgänget med sin son högt nog.

Svar på tråden pappan vill flytta 50 mil