• Äldre 25 Apr 20:10
    11994 visningar
    43 svar
    43
    11994

    Syns nuben? Nån som törs gissa och kanske till och med förklara?



    Bilder från KUB-test i vecka 12+4, ser man ens någon NUB? Om någon ser, vågar ni er på någon gissning? ????
  • Svar på tråden Syns nuben? Nån som törs gissa och kanske till och med förklara?
  • Anonym (F20)
    Äldre 26 Apr 02:31
    #1

    Tjej!

  • Anonym (Går ej att se.)
    Äldre 26 Apr 05:03
    #2

    Nej, det går inte att se från de där bilderna.

    (Gissa kan man ju alltid, det är ju 50% chans att man råkar gissa rätt. Men vad är ens poängen? Det är inte alltid de är 100% säkra ens på RUL när de ändå ser barnet i en rimlig vinkel.)

  • Anonym (Flick­a)
    Äldre 27 Apr 12:00
    #3

    Tjej.

  • Anonym (A)
    Äldre 27 Apr 15:09
    #4

    Tror personen som skrev att det inte går att se inte vet vad nuben är. ;)

    Den syns tydligt och vinkeln tyder på tjej!

  • Anonym (Går ej att se.)
    Äldre 27 Apr 17:38
    #5
    -1
    Anonym (A) skrev 2018-04-27 15:09:54 följande:

    Tror personen som skrev att det inte går att se inte vet vad nuben är. ;)

    Den syns tydligt och vinkeln tyder på tjej!


    Nej, jag menar att det inte går att se kön från den där bilden. NUB-teorin är nonsens. Det är 50% chans att ni gissar rätt, vilket leder till conformation bias och ännu fler desperata gissningstrådar.
  • Anonym (A)
    Äldre 27 Apr 19:33
    #6
    +1
    Anonym (Går ej att se.) skrev 2018-04-27 17:38:13 följande:

    Nej, jag menar att det inte går att se kön från den där bilden. NUB-teorin är nonsens. Det är 50% chans att ni gissar rätt, vilket leder till conformation bias och ännu fler desperata gissningstrådar.


    Den är inte alls nonsens, läs på lite innan du uttalar dig. :)
  • Anonym (Mamma till 3)
    Äldre 27 Apr 19:40
    #7

    Grejen är att så pass tidigt som vecka 12+4 så kan nubben fortfarande resa sig. En kille kan alltså se ut som en tjej fortfarande.

    Det såg ut som en tjej på mina nub-bilder, frågade båfe här på fl och på en amerikansk sida, där de är duktiga på detta med nub.

    Alla gissade på tjej, men när svaret på nipt kom ett par veckor senare, så var det en kille!

  • Anonym (A)
    Äldre 27 Apr 21:39
    #8
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2018-04-27 19:40:27 följande:

    Grejen är att så pass tidigt som vecka 12+4 så kan nubben fortfarande resa sig. En kille kan alltså se ut som en tjej fortfarande.

    Det såg ut som en tjej på mina nub-bilder, frågade båfe här på fl och på en amerikansk sida, där de är duktiga på detta med nub.

    Alla gissade på tjej, men när svaret på nipt kom ett par veckor senare, så var det en kille!


    Åh, kan du inte lägga upp kub-bilden? Intressant att se!

    De säger ju att det är som mest korrekt i v14, så 12+4 har den nog ofta börjat luta åt "rätt" håll. :) Men tydligen kan vinkeln bero på hur ultraljudsstaven ligger också!
  • Anonym (F20)
    Äldre 27 Apr 22:15
    #9


    Det här är min från 12+3! Jag har fått höra både tjej och kille..Drömmer
  • Anonym (Fel)
    Äldre 28 Apr 13:57
    #10
    Anonym (Går ej att se.) skrev 2018-04-27 17:38:13 följande:

    Nej, jag menar att det inte går att se kön från den där bilden. NUB-teorin är nonsens. Det är 50% chans att ni gissar rätt, vilket leder till conformation bias och ännu fler desperata gissningstrådar.


    Här har du länkar till forskning som visar att nub-teorin inte alls är nonsens:

    fetalmedicine.com/synced/fmf/1999_4.pdf

    obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/uog.2674

    biomed.papers.upol.cz/getrevsrc.php&mag=bio&raid=264&type=fin&ver=3

    Är bilden suddig, tagen innan vecka 12 eller i fel vinkel, och man inte vet vad man ska kolla efter är den naturligtvis inte pålitlig.
Svar på tråden Syns nuben? Nån som törs gissa och kanske till och med förklara?