• Hjarte barns mamma

    Vad ska Baxters lillebror heta?

    Hej alla fina!!

    Vi har ett litet dilemma här hemma.

    Vi eller snarare jag är gravid med son nummer 2 i ordningen som beräknas komma till början av juni. Vi har tänkt på namn ett ganska bra tag men vi hittar inte riktigt något som vi tycker passar med storebror namn. Som då heter Baxter. Storebror själv som idag är fyra tycker lillebror ska hetta Balder. Något som både jag och min man vägrar men som tur är är de ju inte han som bestämmer. Men har ni några fina namn på lager som passar med Baxter och är lite i samma still. Lite coolt, rockigt och ganska så unikt och ovanligt ((gärna något med X i)) så tipsa oss gärna, vi behöver verkligen tips!!

  • Svar på tråden Vad ska Baxters lillebror heta?
  • Nimzay

    Tänkte med ens Balder när jag såg rubriken haha, men det var ju tydligen inte vad ni var ute efter :S

    Men typ Dexter kanske...? Flört

  • Anonym (XYZ)

    "Coolt, rockigt och ovanligt och gärna med X"?? Ja, herregud. När man döper barn så underlättar det att föreställa sig dem som 50+ och att de väljer en karriär som revisor eller liknande. "Baxter Johansson, civilekonom"

    Döp för all del inte ungen till Balder, men ni kan ju passa på att skippa "Jaxson", "Texas" etc också när ni ändå håller på och ge honom ett rimligare namn än storebrorsan. Vill han vara "cool och rockig" som vuxen så kan han antingen skaffa sig ett "coolt" smeknamn eller själv byta sitt riktiga namn.

    Jag tänker på han som är chef för...fjällräddningens helikopterstyrka eller vad det nu är, så han är med i tidningarna ibland efter någon spektakulär händelse. En seriös och kunnig man som tyvärr heter Mowgli. Den stackars karln får mer uppmärksamhet för sitt konstiga namn än för sitt viktiga jobb.

  • Anonym (Tjoho)

    AstraZeneca, Pfizer, Sanofi, Merck? (Baxter är ett läkemedelsföretag)

  • fluu

    Lex, Lennox, Knox, Alexis, Ajax, Daxton, Exton, Fex, Fenix/Phoenix, Fox, Jax, Lynx, Lux, Lexus, Maxim, Maximino, Maddox, Nixon, Paxton, Pollux, Pax, Rex, Saxon, Tex.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Rimmar illa)
    Hjarte barns mamma skrev 2018-04-25 21:13:58 följande:

    Hej alla fina!!

    Vi har ett litet dilemma här hemma.

    Vi eller snarare jag är gravid med son nummer 2 i ordningen som beräknas komma till början av juni. Vi har tänkt på namn ett ganska bra tag men vi hittar inte riktigt något som vi tycker passar med storebror namn. Som då heter Baxter. Storebror själv som idag är fyra tycker lillebror ska hetta Balder. Något som både jag och min man vägrar men som tur är är de ju inte han som bestämmer. Men har ni några fina namn på lager som passar med Baxter och är lite i samma still. Lite coolt, rockigt och ganska så unikt och ovanligt ((gärna något med X i)) så tipsa oss gärna, vi behöver verkligen tips!!


    Vad det är tröttsamt med sådana människor!

    Vad fan ska det rimma för!

    Det är två olika personer!

    De sitter inte ihop!

    Hur kom ni på Baxter?Är ni Britter?
Svar på tråden Vad ska Baxters lillebror heta?