• Anonym (Ts)
    Äldre 25 Apr 23:23
    6222 visningar
    12 svar
    12
    6222

    Ångra abort.

    För några månader sen gjorde jag en sen abort. Denna gjordes av många anledningar. Jag hade inte kunna fullfölja den graviditeten.

    Nu med distans till allt så vill jag inget hellre än att bli gravid igen.

    Ni som gjort abort, hur kände ni efteråt?

  • Svar på tråden Ångra abort.
  • Anonym (T)
    Äldre 25 Apr 23:38
    #1

    Jag ångrade min abort även fast den var nödvändig. Tog tid att bearbeta.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 26 Apr 00:05
    #2

    T!

    Hur tänker du kring en ny graviditet?

  • Anonym (T)
    Äldre 26 Apr 00:25
    #3

    Jag är gravid nu med rätt man och det är fantastiskt. Jag hade väldigt dåligt samvete i början för barnet jag valde bort men som sagt, det var rätt beslut. Var gift med en narcissist och ytterligare ett barn med honom hade inte funkat. Detta var för 4 år sedan.

  • Anonym (???)
    Äldre 26 Apr 07:20
    #4

    Du kunde inte behålla det barnet men du vill bli gravid igen? Hur kommer det sig att du nu helt plötsligt kan behålla?

  • Anonym (tyra)
    Äldre 26 Apr 14:51
    #5

    Mina föräldrar försökte tvinga mig till en abort en gång i tiden, men jag är så glad att jag stod emot. Nästan alla jag känner ångrar sina aborter.

  • Äldre 27 Apr 20:49
    #6

    Jag känner precis som du och det har snart gått 2år sedan mina bort.

    Min sambo är på vippen nu att vilja börja köra, men det har varit en lång väg it. Jag gjorde aborten pga att han inte ville ha barnet.

    Tror det är jättevanligt att man känner så efter en abort, särskilt om beslutet om aborten inte var helt känslomässigt utan mer rationellt.

    För mig har det hjälpt att prata om det, men kampen som jag och min sambo gått igenom efteråt med olika viljor om barn har nog ökat på min ånger och min å fest.

    Har du någon du kan prata med?

  • Äldre 27 Apr 20:52
    #7
    Mytilio skrev 2018-04-27 20:49:39 följande:

    Jag känner precis som du och det har snart .... har nog ökat på min ånger och min å fest.

    Har du någon du kan prata med?


    Ska ju så klart stå ångest inte ?å fest? haha!
  • Anonym (Jag)
    Äldre 27 Apr 21:56
    #8

    Jag ångrar inte min abort men jag ångrar att jag blev gravid den gången så jag var tvungen att göra abort. Jag var för ung och förhållandet var för nytt. Men jag vet också att hade jag inte gjort den aborten hade jag inte haft de barn jag har idag, så därför är jag såklart tillfreds med att jag ändå gjorde den.

  • Anonym (Ångra­r inte)
    Äldre 9 Dec 14:57
    #9

    Gjorde kirurgisk abort i vecka 12 efter mycket tankar fram och tillbaks. Kom fram till att ett nytt barn inte skulle funka i min nya relation samt med jobb som jag trivs med. Ångrar inte min abort. Har en underbar dotter sedan tidigare. Skaffar gärna barn igen om omständigheterna är mer passande. Min abort var okomplicerad och fick mycket kompetent hjälp ska tilläggas.

  • Anonym (G)
    Äldre 9 Dec 17:12
    #10

    Har gjort en abort, ångrar mig inte.

  • Anonym (5 år senare­)
    Äldre 9 Dec 17:34
    #11

    Ångrar inte heller min abort (5 år sedan). Men som någon skrev så ångrar jag att jag hamnade i den situationen. Dock känner jag att det helt klart var rätt beslut. Det första året fick jag ibland lite tunga tankar ang vilken vecka jag skulle ha varit i mm.

    Ts, jag tycker du skall låta dig själv tänka dessa tankar men fundera både en och två gånger innan du försöler bli gravid igen. Är det av "rätt" anledning som du vill bli gravid igen eller är det en reaktion på det du gått igenom?

    Stor kram till dig!!

  • Anonym (Ångra­r inte)
    Äldre 10 Dec 12:40
    #12

    Ska tillägga att jag gjorde en abort innan jag fick min dotter fyra år senare. Den första aborten skapade en stark längtan hos mig att bli gravid igen, men ångrar i efterhand inte att jag gick igenom den. Skaffade barn när jag var redo, i ett stabilt förhållande med en man som också längtade efter att skaffa barn. Tror det är en fördel att känna sig trygg och redo när man väljer att starta familj eftersom en graviditet i sig är ansträngande och ett barn ett livslångt åtagande.

Svar på tråden Ångra abort.