• Petra Memoi

    Musikklass Haga Norrköping

    Hej!

    Jag undrar om någon har sina barn/bekantas barn i musikklass Haga Norrköping och vet om det funkar bra. Funderar på att vår dotter ska söka dit.

    Tack!!

  • Svar på tråden Musikklass Haga Norrköping
  • Anonym (Lärare)

    Jag jobbade ett tag på Haga förut, jag undervisade då i tre olika musikklasser :) Underbara ungar! Fin stämning! De flesta elever där är mycket drivna, så även föräldrarna som stöttade oss lärare jättemycket <3

    Ett varningens ord dock: det är mycket påfrestande för ungdomarna! Ett år hade vi ganska många tjejer som var så stressade över alla musikåtaganden runt jul att de gick in i väggen och flera av dem hade yrselattacker, panikångest och andra hemska symptom! :s Det gäller alltså att balansera sitt liv av studier och uppträdanden, där måste föräldrarna verkligen hålla ett öga på saker och ting så det inte blir för mycket. De dras så lätt med i den där karusellen av allt som måste göras, samt att de kan känna press från resten av klassen både att prestera bra och dessutom vara med på precis alla musikrelaterade saker.

    Jag antar att det är samma musiklärare där fortfarande, särskilt en av dem (man) är otroligt kunnig och underbar med ungdomarna, lugn och pedagogisk och de får lära sig massor! :) Det fanns också en kvinnlig musiklärare och hon piskade verkligen eleverna med träning och skuldbeläggande om man inte ställde upp =/ I övrigt har skolan generellt jättefin personal, jag saknar de flesta av dem faktiskt :)

    Något annat du undrar?

Svar på tråden Musikklass Haga Norrköping