• Anonym (Kvinnan som vill vara vi)

    Vill ej t steget vidare

    På radio i morse pratade de om att par måste ha projekt ihop. Det måste finnas ett? vi?

    Mitt problem är att min partner sedan två vill inte flytta ihop, han har många egna intressen , tänker mycket vad han vill och ska men uttrycker sällan att han längtar efter att göra eller planera ngt med mig.

    Han är nöjd med att jag kommer hem till honom på vardagskvällar, helger titta på tv, äta gott. Jag vill ha gemensamma projekt och drömmar. När jag säger det till honom svarar han:

    -Du

    R aldrig nöjd. Du bara klagar.

    Jag längtar att slå påasarna ihop och slippa vara i två hem. Han gör sällan ngt för min skull utgår ofta från sina.

    Är jag dum som är kvar....?

  • Svar på tråden Vill ej t steget vidare
  • Anonym (J)
    Anonym (Kvinnan som vill vara vi) skrev 2018-04-26 17:14:05 följande:

    På radio i morse pratade de om att par måste ha projekt ihop. Det måste finnas ett? vi?

    Mitt problem är att min partner sedan två vill inte flytta ihop, han har många egna intressen , tänker mycket vad han vill och ska men uttrycker sällan att han längtar efter att göra eller planera ngt med mig.

    Han är nöjd med att jag kommer hem till honom på vardagskvällar, helger titta på tv, äta gott. Jag vill ha gemensamma projekt och drömmar. När jag säger det till honom svarar han:

    -Du

    R aldrig nöjd. Du bara klagar.

    Jag längtar att slå påasarna ihop och slippa vara i två hem. Han gör sällan ngt för min skull utgår ofta från sina.

    Är jag dum som är kvar....?


    Han är definitivt inte kär han vill ha dig för att det är enkelt och kräver så lite engagemang som möjligt för att få mysa och sexa och få bekräftelse.

    I övrigt är hans liv inte med dig alls.
  • Anonym (J)

    Du är kvar för att fortsätta vara besviken, för det är det du blir. Vill du inte vara glad och känna dig ppsksttad? Någon som vill saker med dig lika mycket som du vill saker med de? Ett VI.

    Tycker du tänker i rätt banor.

    Att göra det man själv behöver är en sak. Men är man i relation då behöver man göra saker den relationen behöver.

  • Anonym (Kvinnan som vill vara vi)

    Usch, ni har säkert rätt...

    Jag tänker att det kanske ändras eller att det är jag som har mer behov än han att vara tillsammans. Men n har rätt, han är fullt nöjd med att ses på vardagar, helst hos honom och att resa ihop. När jag tar upp det säger hanJag orkar inte med dig när du tjatar, då kan du gå. Jag tycker du ska ta en ordentlig funderar på vad du vill. Du kan inte ändra mig?

    Fan.....

  • Anonym (OC)

    Prata allvar med herrn i fråga! Ställ inte ultimatum men förklara hur du känner och att du vill ha ut mer av relationen än vad den ger dig i dagsläget (om jag tolkar dig rätt). Om han fortfarande påstår att du aldrig är nöjd och bara klagar skulle jag, om jag vore du, berätta för honom att er nuvarande situation inte är tillräcklig och att ni verkar stå såpass långt ifrån varandra i detta att det nog är bäst att bryta upp (om du nu känner så - vilket det låter som att du gör). Ett förhållande handlar om att ta gemensamt ansvar för relationen (att ge och ta) och det verkar som att du sätter hans behov framför dina egna. Om dina eftersatta behov inte skulle vara så viktiga skulle väl det kunna fungera men som du beskriver det så verkar det som att det är viktigt för dig att leva ett liv som i högre grad levs "tillsammans" än i dagsläget.

  • Anonym (Zirpa)

    Spontant skulle jag säga att du är en place-holder. Du duger tills något bättre kommer förbi. Tråkigt, men på din beskrivning låter det så.

    Är ni väldigt unga? I så fall kanske mannen ifråga inte är mogen nog för att ha en riktig relation.

  • Anonym (A)
    Anonym (OC) skrev 2018-04-26 20:35:44 följande:
    Prata allvar med herrn i fråga! Ställ inte ultimatum men förklara hur du känner och att du vill ha ut mer av relationen än vad den ger dig i dagsläget (om jag tolkar dig rätt). Om han fortfarande påstår att du aldrig är nöjd och bara klagar skulle jag, om jag vore du, berätta för honom att er nuvarande situation inte är tillräcklig och att ni verkar stå såpass långt ifrån varandra i detta att det nog är bäst att bryta upp (om du nu känner så - vilket det låter som att du gör). Ett förhållande handlar om att ta gemensamt ansvar för relationen (att ge och ta) och det verkar som att du sätter hans behov framför dina egna. Om dina eftersatta behov inte skulle vara så viktiga skulle väl det kunna fungera men som du beskriver det så verkar det som att det är viktigt för dig att leva ett liv som i högre grad levs "tillsammans" än i dagsläget.
    Håller med
  • MrMister82

    Jag är själv särbo sen flera år och det passar bäst för oss just nu. Så tycker inte det behöver vara dåligt i sig eller innebära man har svagare känslor.

    Han har ju rätt i att du kan inte ändra honom. Du kan bara ändra dig själv. Och han är ju nöjd så inget incitament direkt för honom att ändra sig.

    Så, om du inte redan gör det, bygg dig själv lite, träna, köp snygga kläder, häng med kompisar. Fokusera på dig själv. Då bör han märka det efter ett tag och också anstränga sig lite mer i förhållandet.

Svar på tråden Vill ej t steget vidare