• Anonym (Kaffedraken)

    Glupskt barn? Hur kan min bebis äta så mycket?

    Mitt barn är nu 10 veckor och äter 250ml(!) modersmjölkersättning var 3/4:e timme. Hur är detta ens möjligt? När jag ger 180ml så blir bebis inte mätt och belåten och gråter efter en stund.

    Tycker det känns väldigt mycket för att vara så pass ?ung?. Nu växer bebis som den ska.

    Senaste besöket hos BVC hade bebi gått upp 1kg och växt 2cm (som de senaste gångerna). Bebis har även ökat sin vikt sen bf med 75% och växt 13cm. (Detta var dock för två veckor sen nu).

    Men till min fråga.

    Hur mycket äter era bebisar?

  • Svar på tråden Glupskt barn? Hur kan min bebis äta så mycket?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej det låter som båda våra barn. När vi fick vårat första barn tänkte jag samma sak och med andra var man van. Vill bara dela med mig att det finns fler i liknande situationer. Man tror det är omöjligt att äta så mycket men tydligen inte. Båda våra barn äter fortfarande mycket och börja med att äta vanlig mat och slippa ersättningen tidigt, vid ca 5 månader båda två.

    / Mvh Madeleine

  • Anonym (Kaffedraken)
    MadeleineHoffman skrev 2018-05-03 23:14:53 följande:

    Hej det låter som båda våra barn. När vi fick vårat första barn tänkte jag samma sak och med andra var man van. Vill bara dela med mig att det finns fler i liknande situationer. Man tror det är omöjligt att äta så mycket men tydligen inte. Båda våra barn äter fortfarande mycket och börja med att äta vanlig mat och slippa ersättningen tidigt, vid ca 5 månader båda två.

    / Mvh Madeleine


    Tack för svar! Hoppas på att min också börjar äta mat tidigt då! :)
Svar på tråden Glupskt barn? Hur kan min bebis äta så mycket?