• Tessou

    Vitt hus, färg på altan?

    Hej! Skrev nyss i ett annat forum på denna sida, men testar här också...

    Vi har ett vitt tegelhus med grå panel. Altanen är i trä, lite mörkare än bilden dock eftersom bilden är 2 år gammal, ungefär. Vi funderar på vilken färg man ska måla altanen... Jag tycker den duger som den är, men min sambo tycker att den ska målas om...

    Jag funderar på om det i trä skulle målas vitt, och att altangolvet laseras i någon grå nyans, så att det ser ut lite som gammal trä som är lite gråaktigt.

    Altanen är i två ''etapper'' kan man säga, ena delen är ca 1 dm högre.. där ska det glasas in som ett uterum och troligtvis blir det i vitt. Den 'nedre' delen är som ett soldäck, typ.

    Någon med förslag eller kanske har bilder på ERT vita hus med altan?

    /Therese.


    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • Svar på tråden Vitt hus, färg på altan?
  • Tessou
    MsFry skrev 2018-05-01 10:18:00 följande:

    Är teger vitare i verkligheten eller är det så gult som på bilden?


    Det är inte direkt gult, men smutsigt.. vi ska göra rent med högtryckstvätt så småningom..
    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • SupersurasunkSara

    www.google.se/search&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvpvek_JTbAhWmiqYKHc1sA9UQ_AUICigB&biw=1242&bih=579

    I länken finns en massa bilder på vita hus med altan. Jag tror det kan bli snyggt med järnvitiol på golvet och så vitt staket. Grått, ja det kan funka, har nog inte sett det förut dock. 

Svar på tråden Vitt hus, färg på altan?