• ellsonelly

    GRAVIDA I KALMAR BF 2018

    Heeej alla glada och gravida! Skrattande Jag hoppas att ni alla mår bra och kämpar på med trötthet, illamående och allt annat som tar luften ur en!


    Jag tänkte att det vore superkul att samla och se om det finns fler som väntar en knodd i eller runt Kalmar iår. Jag väntar min första knodd och är beräknad den 11 December 2018. Jag och sambon (som är från Kalmar) kommer flytta till Kalmar i sommar och jag känner dessvärre ingen där än och det vore kul att lära känna nya som är i samma situation som vi. 

    Jag gick in i v9 idag och ska göra VUL nästa måndag för att se så att hjärtat slår, allt känns så spännande och detta är första barnet! Cool 

  • Svar på tråden GRAVIDA I KALMAR BF 2018
  • IceKitten

    Grattis till bebisen!!


    Är också gravid med första barnet och bor i Kalmar. Ligger lite före dig (v 21) så bebisen är beräknad till den 18/9.


    Hur känner du? Minns hur nytt allting kändes i vecka 9 och hur nervös jag var över minsta sak ^^

  • annikandy

    Hej o grattis :)

    Bor strax utanför kalmar. Jag väntar nr 4 som e beräknad till den 22 december :) e själv 33.


    ¤Familjen är mitt allt¤
  • Blivamde3barnsmor

    Hej hej.. här är en blivande 3 barns mor ifall de går som man hoppas på (har en 4 åring och en 3 åring sedan tidigare) plussade idag och troligtvis är i v 2+3 (väääldigt tidigt) bor i kalmar och träffas gärna på en fika nån gång..

  • ellsonelly

    Vad kul för er alla :) Jag som inte bott i Kalmar innan har inte speciellt stor koll på vad det finns för utbud, som förlossningkurser? Eller mammagrupper?


    Det vore jättekul om ni ville följas åt även fast det kanske inte  är ert första barn. Jag och killen flyttar ner till sommaren och jag längtar så, jag hoppas bara att jag kan hitta lite mamma kompisar att vara med och prata med, mina jämngamla vänner har inte barn. Jag fyller 20 och sambon 25. Kyss

  • Anonym (Sanna)

    Hej

    Vad kul med fler från Kalmar, vi väntar vårt 2:a barn har en dotter på snart 2,5år, vill gärna följas åt, vi ska inte fixa en hemlig fb grupp??

  • Tjejhär

    hej bor utanför kalmar är 23 år gammal o har beräknad födsel den 7/8 så är i vecka 33 idag 32+1 dag idag. just nu så har jag sån fruktansvärt ont i ryggen och molnande värk i magen jag vet inte om det har börjat hända något men känner mig så nervös då det är mitt första barn. Jag väntar en liten dotter o jag hoppas allting kommer gå bra men är ju somsagt jätte nervös inför förlossningen. Är det någon som har tips på vad man kan göra för att slappna av inför förlossningen 

  • Blivamde3barnsmor
    huntress skrev 2018-06-14 07:43:20 följande:

    Bor utanför kalmar och är beräknad till 31/12 alt 1/1 får veta mer exakt på ul 26/6


    Jag fick veta att den lille i magen är beräknad till den 31/12 ???? dock kommer jag bli igångsatt tidigare runt den 14-15-16 dec..

    Vart hamnade du, 31/12 eller 1/1??
  • IceKitten
    Tjejhär skrev 2018-06-14 13:48:27 följande:

    hej bor utanför kalmar är 23 år gammal o har beräknad födsel den 7/8 så är i vecka 33 idag 32+1 dag idag. just nu så har jag sån fruktansvärt ont i ryggen och molnande värk i magen jag vet inte om det har börjat hända något men känner mig så nervös då det är mitt första barn. Jag väntar en liten dotter o jag hoppas allting kommer gå bra men är ju somsagt jätte nervös inför förlossningen. Är det någon som har tips på vad man kan göra för att slappna av inför förlossningen 


    Hej hej :)

    Det finns ju massor med profylaxkurser man kan gå om man är orolig. Din bm bör även kunna fixa lite extra hjälp med förlossningssamtal om hon inte har gjort det ännu.

    Väntar själv mitt första till 18/9 och är i vecka 32 (31+0) undrar lite därför om du kanske skrev fel i ditt inlägg? Om du har bf den 7/8 borde du vara betydligt längre än i vecka 33 :)
  • someone33

    Hej allihopa! Vad kul att vi är fler, jag var på rutinultraljud idag och allting så superbra ut!! :D DET BLIR EN FLICKA och hon är så välkommen i December. Vi flyttades bak några dagar så nytt BF är 20 December men jag slår vad om att det blir julafton. 


    Jag kommer att vara nyinflyttad i Kalmar och inte känna någon alls därifrån, jag träffar gärna någon annan blivande mamma på fika någon dag :) 

  • levisen

    Hejsan!

    Jag är nyinflyttad i Kalmar sedan Juli, 28 år gammal och jag och min sambo har BF November 2018 :)

    Hakar jättegärna på! kanske en facebookgrupp kan startas så man kan se lite ansikten och få mer klart för sig vilka ni är ? :)

    Någon kanske var på förlossningsföreläsningen igår på sjukhuset ni som har BF nu i höst/vinter?

  • IceKitten
    levisen skrev 2018-09-26 14:11:25 följande:

    Hejsan!

    Jag är nyinflyttad i Kalmar sedan Juli, 28 år gammal och jag och min sambo har BF November 2018 :)

    Hakar jättegärna på! kanske en facebookgrupp kan startas så man kan se lite ansikten och få mer klart för sig vilka ni är ? :)

    Någon kanske var på förlossningsföreläsningen igår på sjukhuset ni som har BF nu i höst/vinter?


    Snart dags för er då :) känner du att du kommit in i livet i Kalmar?

    Min lille kom till världen den 24/9, är helt förälskad :) tror dock inte att någon har skapat någon fb-grupp men det borde väl gå att lösa :) är själv 27 år gammal och detta var första barnet.
  • annikandy

    Länge sen jag var här inne och kikade nu. Tycker familjeliv glöms bort lite. :) Kul att se att fler har bf i december. Jag är beräknad till 22/12, håller tummarna för att bebis väljer att kika ut lite tidigare. Vart i Kalmar trakten bor alla? Jag bor strax utanför trekanten.


    ¤Familjen är mitt allt¤
  • someone33

    Hejsan igen :) Nu är jag i v.35 idag och tiden går både så otroligt fort men samtidigt väldigt långsamt. Nu har jag  bara 42 dagar kvar till BF (20 december). :D 

Svar på tråden GRAVIDA I KALMAR BF 2018