• LFF
    Äldre 2 May 09:58
    8250 visningar
    18 svar
    +1
    18
    8250

    Bra påslakan med hål i hörnen?

    complicit skrev 2018-05-01 22:55:28 följande:

    Tips för att bädda med påslakan utan hål i hörnen: Vänd utochin på påslakanet, kör ner händer/armar i stora hålet och greppa hörnen där hålen "borde" varit, ta tag i täcket och skaka ner påslakandet så att det kommer rättvänt över täcket.
    Jag brukar göra så även med täcken med hål eftersom det är så smidigt.


    Jag gör så och blir ändå tokig på att det inte finns hål i hörnen på påslakanet. I synnerhet när man efter några dagar måste skaka rätt täcket i lakanet igen eftersom det åkt åt ena eller andra hållet eller nedåt mot fötterna (det sistnämnda orkar jag inte ens längre skaka rätt utan vänder bara på täcket i ett par dagar så ligger det "rätt" igen i några dagar).
  • LFF
    Äldre 2 May 14:13
    #14
    complicit skrev 2018-05-02 14:09:33 följande:
    Du skrev iofs "jag bytt klart" och inte "vi." Såklart att det går snabbare när man är två vilken teknik man än har. Mitt tips var annars för när det inte finns hål.  Det är  en teknik man kan lära sig bli snabb på, om man nu inte hittar påslakan med hål i hörnen.
    Fast det sättet fungerar inte om täcket krympt eftersom då blir det ett glapp i den delen som är där man tidigare kunde dra upp täcket via hålen. Det är ett helsike att försöka lösa det på ett täcke utan hål *been there, done that*

    Eller när man behöver skaka rätt täcket efter ett par nätter då det halkat snett eller åkt ner mot fotändan etc.

    Det fungerar helt ok när man har ett nytt påslakan och ett nytt täcke som matchar varandra i storlek och när man bäddar första gången.
Svar på tråden Bra påslakan med hål i hörnen?