• Smultronbär

    Barnverkstad med start juni 2018

    Hej alla underbara!


    Jag är helt ny i detta forum och har aldrig tidigare skrivit ut tankar och idéer innan men känner att det är dags nu och hoppas på att det finns fler än jag som gärna vill dela med sig här!


    Jag är en 26 årig tjej som lever ihop men min sambo som är lika gammal. Vi har nu bestämt oss för att börja resan efter ett barn tillsammans med start i mitten av juni och vi är supertaggade! 

    Finns det fler som tänker starta upp sin verkstad inom kort? dela gärna med er! kan vi sammanstråla någon annan stans? i någon grupp? eller kanske starta en?
     
    Kyss

  • Svar på tråden Barnverkstad med start juni 2018
  • Nicciz

    Hej! Vi hade tänkt börja i juni men tjuvstartade lite nu i april. Kollar inte ÄL och planerar inte in sexet, blir det så blir det helt enkelt. Har börjat läsa på en del, det är mycket jag inte haft en susning om. Visst kan vi följas åt, kul :)

  • Smultronbär

    Okej, vad spännande! vad har du haft för preventiv innan och när slutade du? jag har använt mig av natural cycels nu i ett halvår och känner verkligen att man har fått en mycket bättre uppfattning av vad som faktiskt händer med och i kroppen under en månad, helt outstanding! I början när jag började med NC mätte jag temperaturen så som man skulle men känner nu den senaste månaden att jag har varit lite extra slarvig.. eller mer känt att jag lärt känna min kropp såpass att jag vet när vi inte ska ha sex för oönskad graviditet osv.

    men självklart finns ju alltid risken.. eller kanske chansen där ändå! vilket jag tror är en bidragande del i att jag slarvar med temperaturmätningen. ;) 

    Ska bli så intressant och kul att få dela denna resan med andra och höra andras oavsett om det är det första barnet eller om man planerar syskon! 

  • Nicciz

    Jag tog ut min kopparspiral efter 5 år i november. Funderade på NC ett tag därefter men vi har struntat i att använda något, bara haft uppehåll en vecka i månaden ungefär. Spännande att höra att det fått dig att lära känna din kropp bättre! Själv har jag egentligen ingen koll på när jag har ÄL, förutom de månaderna då jag känner det. Har använt P tracker i sju år och noterat varje mens, varje månad under hela tiden så jag hoppas att deras indikator för när jag har ÄL är ungefärlig.

    Ska bli roligt att följas och se hur det går. Jag har en massa gravidsymton redan nu, men tror att jag blivit skengravid av allt surfande kring graviditet...

  • Smultronbär

    Okej. Ja kroppen har ju en otrolig förmåga att bli det när man har svårt att tänka på annat???? har du planer på att ta test, eller väntar du in nästa mens nu?

  • Nicciz

    Kroppen spelar nog mig ett spratt! Jag tog ett test idag, BIM -5. Det var negativt. Väntar i några dagar och testar igen.

  • anynom

    Hej!

    Jag och min man har planerat att starta verkstaden nu i maj/juni! Det blir isåfall vårt tredje barn :) men känner mig nästan mer pirrig och nervös denna gången än innan haha. Har inget preventivmedel, vi brukar använda kondom. Så det är ju lätt att sluta med :)

  • anynom

    Hur går det för alla här? :) har ni börjat med några förberedelser eller liknande?

    Jag har börjat äta gravid-vitaminer sen någon vecka tillbaka nu och har beställt hem ägglossningstester. Har väldigt oregelbunden cykel mellan 24-31 dagar så vet inte exakt när jag har ägglossning. Känner mig taggad och nervös :)

  • Nicciz

    Jag har köpt ägglossningstester men det hjälper inte så mycket tycker jag. Svårt att tyda! Vi har sex varannan dag ändå så behöver liksom inte pricka in rätt datum. Jag är nervös och förväntansfull :) Har köpt en massa graviditetstester också, sådana man kan testa med tidigt och vanliga. Tanken att bära ett barn inom några månader känns både läskigt men sjukt roligt!

  • Smultronbär

    Spännande! jag tar folsyra varje dag just nu och vi har faktiskt redan börjat :* vi hade kommit överrens över att vänta till juni men med ÄL i Juli...vi känner nu att det inte finns någon större anledning för oss att vänta och börjar med att satsa på juni månads ÄL.. kände dock igår att det kan uppstå lite prestationskrav från hans sida.. 

    Någon som känner igen det eller som vet något bra sätt att förhindra att han ska känna så? :/

    <3

  • Vinter16

    Hej! 25 år är jag och precis börjat försöka bli gravid. Jag och sambon har skyddat oss med avbrutet samlag i två år och tänkt att ?händer det så händer det? men inget har hänt. I maj började vi aktivt försöka och jag beställde äl test som visade positivt. Mensen kom i förrgår tyvärr så nu satsar vi på juni.

    Känner redan mig nojig att det kommer bli svårt.. läser på forum att folk bli gravida såå lätt, det hade jag ingen aning om innan.. kul iallafall att följa er andra och hoppas vi alla plussar snart :)

Svar på tråden Barnverkstad med start juni 2018