• Anonym ((ts))

    Vem kan hjälpa vid minskad lust?

    Hej alla,

    Tänker äntligen ta tag i i problemet med minskad/obefintlig lust... men vem vänder man sig till??? Vem kan hjälpa en med detta? 

    Tack!

  • Svar på tråden Vem kan hjälpa vid minskad lust?
  • Deacon

    Beroende på anledningen till den minskade lusten får du söka hjälp på olika håll. Vet du varför du känner mindre lust? Hur är din livssituation? Relationer? Sjukdomar?

  • Anonym ((ts))
    Deacon skrev 2018-05-02 11:24:43 följande:

    Beroende på anledningen till den minskade lusten får du söka hjälp på olika håll. Vet du varför du känner mindre lust? Hur är din livssituation? Relationer? Sjukdomar?


    Tror det är helt fysiologiskt - allt i övrigt är liksom bra; jag mår bättre psykiskt och trivs mer med livet än någonsin, men så har istället det här kommit?? Aldrig haft problem på sexfronten tidigare - inte ens under de tyngsta perioderna i mitt liv. Så jag tänker kanske nån hormoniell grej? Men vem går man till då? 
  • Deacon

    Är du man eller kvinna? Har själv upplevt avtagande lust under en period för inte så länge sen, men har nu hämtat mig från svackan efter att ha ändrat några viktiga bitar i mitt liv. Är själv man så har bra koll på varför vi ibland tappar lusten och vad vi kan göra åt det. Är du kvinna har jag mindre koll men flera påverkande faktorer är samma.

    Tror du att det är något hormonellt skulle jag spontant säga vårdcentralen... så kommer de lotsa dig vidare, ta blodprov m.m. Hormonella problem är samtidigt väldigt ovanliga (för män)

  • Anonym ((ts))
    Deacon skrev 2018-05-02 13:48:48 följande:

    Är du man eller kvinna? Har själv upplevt avtagande lust under en period för inte så länge sen, men har nu hämtat mig från svackan efter att ha ändrat några viktiga bitar i mitt liv. Är själv man så har bra koll på varför vi ibland tappar lusten och vad vi kan göra åt det. Är du kvinna har jag mindre koll men flera påverkande faktorer är samma.

    Tror du att det är något hormonellt skulle jag spontant säga vårdcentralen... så kommer de lotsa dig vidare, ta blodprov m.m. Hormonella problem är samtidigt väldigt ovanliga (för män)


    Först: TACK för att du tar dig tid att svara :) Sen: jag är kvinna. Men ok - vårdcentralen. Bra! Tack!

    Och grattis till återhämtningen!! :)
  • Anonym (Mr gigolo)

    Det givna svaret på frågan:Vem kan hjälpa vid minskad lust? Är...*trumvirvel* JAG!

    Legitimerad gigolo och självutnämnd sexexpert, 3 sidors cv. Referenser finns!

    Dra iväg ett PM så styr vi upp en arbetsplan.

    Ps. Tillämpar orgasmgaranti, lyckas jag inte på första försöket så kan jag försöka igen... ds

  • Anonym ((ts))
    Anonym (Mr gigolo) skrev 2018-05-02 19:41:04 följande:

    Det givna svaret på frågan:Vem kan hjälpa vid minskad lust? Är...*trumvirvel* JAG!

    Legitimerad gigolo och självutnämnd sexexpert, 3 sidors cv. Referenser finns!

    Dra iväg ett PM så styr vi upp en arbetsplan.

    Ps. Tillämpar orgasmgaranti, lyckas jag inte på första försöket så kan jag försöka igen... ds


    Haha ? tack, men jag har redan min egen gigolo ;)
  • Anonym (Mr gigolo)
    Anonym ((ts)) skrev 2018-05-02 19:43:44 följande:

    Haha ? tack, men jag har redan min egen gigolo ;)


    ...the more the merrier..
  • Anonym ((ts))
    Anonym (Mr gigolo) skrev 2018-05-02 19:47:18 följande:
    ...the more the merrier..
    tror inte min gigolo skulle tycka det dock...
  • Deacon
    Anonym ((ts)) skrev 2018-05-02 17:41:29 följande:

    Först: TACK för att du tar dig tid att svara :) Sen: jag är kvinna. Men ok - vårdcentralen. Bra! Tack!

    Och grattis till återhämtningen!! :)


    Tack ska du ha
Svar på tråden Vem kan hjälpa vid minskad lust?