• Lovisanilsson

    Leasa bil

    Hej! Förstår koll runt lite va de är för krav på att leasa en bil.

    Har försökt daxläget att leasa en med min sambo.

    Han är fastanställd utan skulder har en normal lön, dock deklarerade han inte något förra året. Men han kan redovisa sin lön månader tillbaka.

    Jag deklarerade inte jätte mycket förra året då jag studerade och jobbade vidsidan av.

    Men först bad dom om våra arbetsintyg, då sket de sig på att jag hade en provanställning på 6 mån.

    Så min sambo redovisade sin lön tre månader tillbaka, å de såg super ut.. men han behövde en säkerhet på två månader.. alltså någon annan som kunde stå med,

    Så vi fixade en vän som har allt.. men de gick iaf inte. Så vad behöva egentligen?

  • Svar på tråden Leasa bil
  • Långbenopluto

    Ni behöver fast jobb med fast inkomst i minst 6 månader, svårare än så är det inte. Inkomsterna ska även ses på deklarationen.

  • Danny3025

    Hej,

    Alla finansbolag har olika regler kring leasing och lånevillkor, vissa kan det räcka med lönespeccar om du inte har tillräcklig taxerad inkomst från förra året och ibland finns det regulationer gällande anställnibgsformer som nämnts ovan. Mitt tips om ni känner er osäkra är att leta på hemsidan/prata med finansbolaget innan så ni vet vad som krävs innan ni tar en kreditupplysning.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

Svar på tråden Leasa bil