• Anonym (Lisa)

    Gravid trots skydd/undersökning

    Hur många här har blivit gravida trots skydd? Ska göra en undersökning hur lite/mycket preventivmedel verkligen skyddar.

    Behöver veta

    Vad för slags skydd, ålder.

    Ni får gärna lägga till något ifall ni vill.

  • Svar på tråden Gravid trots skydd/undersökning
  • Glinda från Oz

    Vad ska undersökningen vara till? Här får du inget statistiskt säkert underlag, googla istället så får du exakta siffror kom ihåg att vara källkritisk.

  • Mittiprick

    Som ovan säger.

    Vad ska du skriva i rapporten? ?6 tjejer på familjeliv blev faktiskt gravida med spiral, 2 med NC, och 10 blev aldrig gravida med preventivmedel?? inte speciellt konklusivt.


    Tells it the way it is.
  • Anonym (Lisa)

    Jag har kollat andra källor med men vill använda mig av detta också. Mitt val men tack för tipset

  • Anonym (Mamman)

    Åt cilest 28. Jag och min dåvarande hade sex två gånger på en månad och blev gravida med min äldsta. Vi valde att behålla och idag är han 8år.

    Dom slutade producera de pillrena 3år senare. LoL

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5580296

  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Lisa) skrev 2018-05-02 13:24:15 följande:
    Jag har kollat andra källor med men vill använda mig av detta också. Mitt val men tack för tipset
    Det finns inget säkert skydd. Det borde du veta. Det enda skyddet är total avhållsamhet.
  • Anonym (M)

    Problemet med detta "jag blev gravd trots.." är att det oftast förmligen inte är riktigt sant. Illafall vad gäller mini/p-piller. Visserigen är inte FL något bra mått på hur det ser ut överlag, men tycker det verkar vara orimligt många som blivit gravida på p-piller eller minipiller. Med perfekt användning så är det väldigt få som blir gravda trots minipiller/p-piller och därför känns det statististk osannolikt att så många av dessa skulle råkat ha samlats här på FL...

    Mer troligt är att majoriteten av de som påstår sig blivit gravida trots p-piller/minipiller egentligen missat att ta sina piller någon/några dagar eller på annat sätt använt det felaktigt (efter diarre, spya t.ex.), men inte vågar/vill erkänna det eller faktiskt har så dålig koll att de misst att de gjort fel. Så då blir det inte riktigt rätt egentligen att säga att man blivit gravid trots skydd.

Svar på tråden Gravid trots skydd/undersökning