• Diamanten91

    Vad är detta?hjälp

    Hej

    Min son på 6 månader har haft så här sedan han va 3-4 månader men ingen hjälper.

    Frågade BVC men hon tyckte de va kanske torrhud men det tror inte jag då det är som "cirklar" typ 5-6 stycken runt om på huvudet ,vore det torrhud så hade de nog varit torr hud utan cirkel liksom .... provade med mildison ,kortymik allt receptfritt

    Någon som vet ?har ditt barn haft så ?

    Han verkar inte lida typ klia eller så utan de ser bara störande ut

  • Svar på tråden Vad är detta?hjälp
  • v i r r a
    Salmiakk skrev 2018-05-02 16:32:07 följande:

    Jag hade bokat tid hos en läkare för info.


    Instämmer. Det där skulle jag söka läkarutlåtande för. Huden är ett klurigt organ och eksem, prickar och fnas kan uppstå av 1000 och åter 1000 olika anledningar.
  • 2barnsmorsan

    Det kan nog vara helt vanliga eksem, utslag, torr hud... De kan vara runda. Någon typ av svampinfektion kan nog också göra runda utslag men det verkar lite skumt för en bebis att få på huvudet?

    Jag hade nog ändå litat på BVC sköterskorna, de ser ju då mycket olika utslag ich bebisar hela dagarna. Antagligen mycket mer erfarna än den genomsnittlige allmänläkaren på VC. Annars kanske jag hade bett att få visa en distriktsköterska eller läkare på vc. På vårt BVC kan man boka in läkare så de kommer dit om det är nåt speciellt.

  • Diamanten91

    Det är som gult/torrhud eller något inuti cirkel

  • AndreaBD

    Eksem. Eller vanligt skorv som många bebisar har. Mina har också haft det, det gick bort av sig självt (om jag minns rätt).

Svar på tråden Vad är detta?hjälp