• Anonym ((ts))
    Äldre 3 May 08:29
    10274 visningar
    14 svar
    14
    10274

    Variera ställningar??

    Alltså... jag har träffat en kille som allt funkar bra med, MEN, det finns liksom ingen variation i sexet... Det följer alltid samma mönster... Kan inte låta bli att undra om detta är vanligt? Att man liksom har ett "program", med samma programpunkter, i samma ordning varje gång?? Tidigare killar har alltid varit väldigt påhittiga/med på nya grejer, men när jag försöker göra nåt annorlunda nu så kommer han liksom av sig... 

  • Svar på tråden Variera ställningar??
  • Anonym (L)
    Äldre 3 May 08:38
    #1

    Knepigt. Tidigt i ett förhållande är man ju lite försiktig med att prata om sånt, även om det är just precis det som antagligen behövs!

  • Anonym (Brude­n)
    Äldre 3 May 09:43
    #2

    Alla är väl olika tänker jag. Jag hatar att tex ha ett yoga pass mitt i en sex akt o göra ställningar som inte alls e bekväma utan bara för saken skull.Jag äääälskar den hederliga missionären eftersom man kommer så nära varandra o man kommer som en galning i den sen alla andra "vanliga" ställningar men så kan man självklart göra en liten twist på dom.

  • Anonym (Q)
    Äldre 3 May 10:22
    #3

    Hm jag tycker ofta att man hittar en eller två ställningar som är väldigt bra och har en tendens att återgå till dem.

    Men vill jag testa nåt nytt så hade jag bara föreslagit att vi testar något annat. Jag tycker det är bra att prata under tiden och hålla sexet lite lättsamt, det är ju ingen big deal om man kommer av sig heller. Poängen är ju ändå bara att ha det trevligt ihop.

    Jag hade inte tagit upp det som ett samtal som kan tolkas som kritik utan bara nämnt det under sexet ... -du, kan vi inte testa det här... kan du göra så här...jag skulle vilja... får jag... vill du... osv...

    Jag har aldrig någonsin varit med om att en kille sagt nej till något jag velat göra... Sen ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt det men det gör ju inget... :)

  • Anonym ((ts)) Trådstartaren
    Äldre 3 May 19:12
    #4
    +1
    Anonym (Q) skrev 2018-05-03 10:22:53 följande:

    Hm jag tycker ofta att man hittar en eller två ställningar som är väldigt bra och har en tendens att återgå till dem.

    Men vill jag testa nåt nytt så hade jag bara föreslagit att vi testar något annat. Jag tycker det är bra att prata under tiden och hålla sexet lite lättsamt, det är ju ingen big deal om man kommer av sig heller. Poängen är ju ändå bara att ha det trevligt ihop.

    Jag hade inte tagit upp det som ett samtal som kan tolkas som kritik utan bara nämnt det under sexet ... -du, kan vi inte testa det här... kan du göra så här...jag skulle vilja... får jag... vill du... osv...

    Jag har aldrig någonsin varit med om att en kille sagt nej till något jag velat göra... Sen ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt det men det gör ju inget... :)


    Nä, att det inte blir som man tänkt sig är ju precis det jag saknar Flört Men det där med att prata under tiden är jag inte så bra på... jag bara GÖR, och känner väl att jag vill att det ska vara likadant med honom. Och jag skulle definitivt inte ta upp det som en grej efteråt (det KAN ju knappast uppfattas som annat än kritik), så nä, kommunikationen är kanske inte så bra som den borde vara. Men jag är liksom van vid att mannen "tackar och tar emot" eller vad man ska säga, men detta är precis som att han låser sig om jag gör nåt annat. Inte bara kommer av sig lite grann och sen är med på noterna igen, utan verkligen KOMMER AV sig... 
  • Anonym (Sedär­ja ..)
    Äldre 3 May 19:25
    #5

    Som man - vill man ju att kvinna ska njuta ... vilket tydligen kan bli fel ..man ligger i sjöstjärnan o gnuggar sprattelknapp o tror man är kung - då känner man ett grepp runt pungen ..... och allt är klart ...
    ZZZZZZZ
    Tjejer kommer inte av knulla - i allmänhet, utan INNAN man knullar.
    Vi killar bara kommer och somnar ... trist men sant.

  • Anonym (Q)
    Äldre 4 May 07:24
    #6
    Anonym ((ts)) skrev 2018-05-03 19:12:34 följande:

    Nä, att det inte blir som man tänkt sig är ju precis det jag saknar  Men det där med att prata under tiden är jag inte så bra på... jag bara GÖR, och känner väl att jag vill att det ska vara likadant med honom. Och jag skulle definitivt inte ta upp det som en grej efteråt (det KAN ju knappast uppfattas som annat än kritik), så nä, kommunikationen är kanske inte så bra som den borde vara. Men jag är liksom van vid att mannen "tackar och tar emot" eller vad man ska säga, men detta är precis som att han låser sig om jag gör nåt annat. Inte bara kommer av sig lite grann och sen är med på noterna igen, utan verkligen KOMMER AV sig... 


    Okej, jag förstår. Vi är väl lite olika gällande kommunikation så. En grej skulle ju kunna vara om du bara efteråt tar upp det att han kom av sig. Tex: när jag gjorde så här så kom du av dig, var det för att du inte gillade det eller blev du bara förvånad? Då får du ju också tillfälle att säga att du är jättenöjd med hur ni har det men ibland vill testa något nytt. Det kan ju hända att han kommer av sig för att han är osäker på vad du vill.

    Jag tror ändå mycket på kommunikation. För att skapa trygghet och lära känna varandra...

    Är det en ny relation så kanske han blir lite mer avslappnad och inte kommer av sig helt när ni lär känna varandra bättre? Och du kanske också kan våga säga mer?
  • Anonym ((ts)) Trådstartaren
    Äldre 4 May 09:06
    #7
    Anonym (Q) skrev 2018-05-04 07:24:37 följande:
    Okej, jag förstår. Vi är väl lite olika gällande kommunikation så. En grej skulle ju kunna vara om du bara efteråt tar upp det att han kom av sig. Tex: när jag gjorde så här så kom du av dig, var det för att du inte gillade det eller blev du bara förvånad? Då får du ju också tillfälle att säga att du är jättenöjd med hur ni har det men ibland vill testa något nytt. Det kan ju hända att han kommer av sig för att han är osäker på vad du vill.

    Jag tror ändå mycket på kommunikation. För att skapa trygghet och lära känna varandra...

    Är det en ny relation så kanske han blir lite mer avslappnad och inte kommer av sig helt när ni lär känna varandra bättre? Och du kanske också kan våga säga mer?
    Det är faktiskt smart... tar jag upp det på det sättet så ligger ju fokus mer på att JAG potentiellt har gjort fel, och då blir det ju inte som kritik mot HONOM. Smart! Tack! Och ja, det blir ju så klart lättare ju mer vi lär känna varandra :) TACK för dina tankar!
  • Äldre 4 May 23:59
    #8

    Det kan ju också lätt gå slentrian i sexet om man är på samma ställe hela tiden, kanske i samma säng varje gång.Är ni det? Variationen ger sig lite själv om man knullar i soffan, på hallgolvet, i duschen, på matbordet osv

  • Anonym (Ss)
    Äldre 5 May 02:11
    #9
    Pussan skrev 2018-05-04 23:59:04 följande:

    Det kan ju också lätt gå slentrian i sexet om man är på samma ställe hela tiden, kanske i samma säng varje gång.Är ni det? Variationen ger sig lite själv om man knullar i soffan, på hallgolvet, i duschen, på matbordet osv


    Ja o det finns ju sjukt många ställningar man behöver ju inte ta de man känner till utan komma fram till nya.
  • Äldre 5 May 14:59
    #10

    Men om det känns bra! Det är Väl skönt???

  • Anonym (Ss)
    Äldre 12 May 00:55
    #11
    jsunny skrev 2018-05-05 14:59:08 följande:

    Men om det känns bra! Det är Väl skönt???


    Man kan ju få det ännu bättre. Vem vet? Olika kroppar olika möjligheter . Olika miljöer. Olika humör. Olika stämningar. Man ska aldrig falla in i slentrian. Även om man gjort det mesta har man inte gjort det i alla situationer. Vem vet kanske himlen öppnar sig. Exprementera förfan.
  • Äldre 12 May 23:01
    #12
    jsunny skrev 2018-05-05 14:59:08 följande:

    Men om det känns bra! Det är Väl skönt???


    Det är så klart väldigt bra. Men nu var ju ts problem att det inte känns så himla bra
  • Äldre 26 Aug 12:53
    #13

    Det där är jättevarierande.
    Alla gillar olika saker, en partner jag hade vill mest rida hela tiden en annan ville absolut inte sitta överst någon gång, men bakifrån älskade hon.

    Alla verkar dock gilla missionären och började helst i den, vilket jag också föredrar då man kan olla klittan och leka lite innnan man låter kukhuvet glida in.

  • Äldre 26 Aug 12:53
    #14

    Det där är jättevarierande.
    Alla gillar olika saker, en partner jag hade vill mest rida hela tiden en annan ville absolut inte sitta överst någon gång, men bakifrån älskade hon.

    Alla verkar dock gilla missionären och började helst i den, vilket jag också föredrar då man kan olla klittan och leka lite innnan man låter kukhuvet glida in.

Svar på tråden Variera ställningar??