• Anonym (Anony­m)
    Äldre 4 May 12:19
    2510 visningar
    3 svar
    3
    2510

    Blödning efter abort

    Hej!

    Jag gjorde en abort för ungefär tre veckor sedan, medicinskt, var någonstans i vecka 11/12. De första veckorna blödde jag inte så mycket. Det är tydligen vanligt att få en större blödning igen efter 2-3 veckor vilket började i onsdags.

    Samma dag som aborten började jag med p-piller, och jag började med sockerpillerna igår. Om min mens kommer nu, är det okej att använda tampong eller menskopp då? Det står ju överallt att man ska vänta tre veckor eller tills man slutat blöda. Men gäller det mens också? Har någon här koll på om det fortfarande finns infektionsrisk?

  • Svar på tråden Blödning efter abort
  • Anonym (Bodil­)
    Äldre 4 May 13:03
    #1

    Bäst att använda binda, tampong först när riktiga mensen kommit i gång.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 4 May 16:14
    #2

    Men om jag får mens nu när jag börjat med sockerpillerna, men har blött fram tills det, är det okej med tampong då? Hur vet man om det är mens eller bara blödning efter aborten?

  • Anonym (Bodil­)
    Äldre 4 May 20:26
    #3
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-04 16:14:55 följande:

    Men om jag får mens nu när jag börjat med sockerpillerna, men har blött fram tills det, är det okej med tampong då? Hur vet man om det är mens eller bara blödning efter aborten?


    Tror att det bör vara en blödnings-paus på iaf två veckor innan det kan räknas som "riktig" mens. Har själv haft tydlig ägglossning innan mensen kom igång.
Svar på tråden Blödning efter abort