• Äldre 4 May 22:17
    19967 visningar
    14 svar
    14
    19967

    kan någon tolka könet?

    Hejsan har haft 2 ultraljud under vecka 12/13 och barnmorskan i Sverige sa att det var för tidigt att se och barnmorskan i frankrike gissade pojke men kunde inte heller riktigt se, då det var för tidigt. Jag förstår inget om NUB så någon kanske kan hjälpa mig ? :)

  • Svar på tråden kan någon tolka könet?
  • Äldre 4 May 22:18
    #1
  • Äldre 5 May 09:16
    #2

    Ingen ? ???? tänkte om någon kunde se nubben? Jag en som ett stort frågetecken och skulle vilka veta vad ni tror och sen återkomma i v 18 om vad det blev :)

  • Äldre 5 May 20:03
    #3

    Vet inget om nubben, men tycker det ser ut som en pojke om man tittar på formen på huvudet :)

  • Äldre 5 May 20:32
    #4
    Mellin skrev 2018-05-05 09:16:47 följande:

    Ingen ? ???? tänkte om någon kunde se nubben? Jag en som ett stort frågetecken och skulle vilka veta vad ni tror och sen återkomma i v 18 om vad det blev :)


    Hittade den här bilden på nätet!

    Bf 9 sep
  • Äldre 7 May 18:29
    #5

    Jaha jag visste inte att man kunde se kön beroende på formen på huvudet ?

    Fortfarande svårt men vi får väl se på RUL!

  • Anonym (Pojk)
    Äldre 7 May 18:57
    #6

    En lite gosse ser det ut som. Nubben ät lite tjock, kort och pekar uppåt.

  • Anonym (Mm)
    Äldre 7 May 19:19
    #7

    Skulle också säga pojk!

  • Äldre 7 May 20:12
    #8

    Nä, nu måste jag fråga: vad ÄR nubben?

  • Äldre 8 May 20:24
    #9

    Tack för era gissningar!

    Jag tror starkt på pojke själv!! Trodde inte att jag skulle vara så nyfiken :D säger till om 4 veckor vad barnmorskan säger :)

  • Anonym (Nubbe­n)
    Äldre 8 May 20:27
    #10
    Iowhannah skrev 2018-05-07 20:12:16 följande:

    Nä, nu måste jag fråga: vad ÄR nubben?


    Ser ut som en liten "skelettbit" som syns på tidiga ultraljud (vecka 12-14). Nu lånade jag TS bild för att ringa in den! Står den upp utvecklas nubben sen till en snopp och om den är rak och står rätt ut så utvecklas det till en snippa! Den här nubben indikerar definitivt på en pojke.

  • Äldre 8 May 22:08
    #11
    Anonym (Nubben) skrev 2018-05-08 20:27:50 följande:

    Ser ut som en liten "skelettbit" som syns på tidiga ultraljud (vecka 12-14). Nu lånade jag TS bild för att ringa in den! Står den upp utvecklas nubben sen till en snopp och om den är rak och står rätt ut så utvecklas det till en snippa! Den här nubben indikerar definitivt på en pojke.


    Aha! Tack för svar! Brukar det stämma alltså? Jag ska leta upp mina KUB-bilder nån dag och se hur de ser ut :)
  • Anonym (Nubbe­n)
    Äldre 8 May 22:18
    #12
    Iowhannah skrev 2018-05-08 22:08:50 följande:
    Aha! Tack för svar! Brukar det stämma alltså? Jag ska leta upp mina KUB-bilder nån dag och se hur de ser ut :)
    Det är bevisat att nubben bestämmer resten av utvecklingen utav könet. Men däremot kan nubben gömma sig och vara väldigt otydlig och då kan man ju råka gissa fel! Flört 

    På mina KUB-bilder stod nubben utåt/lite neråt typ och på RUL var det en tjej.
  • Äldre 11 May 13:57
    #13

    Ja jag har misstänkt pojke hela tiden !! Och har redan pojknamn, inga flick namn ????

    Ska bli så kul att bekräfta pojke på RUL så man kan börja handla lite ????

  • Fri 9 Aug 2019 22:16
    #14
    +1

    Hej!!

    Ville bara berätta att det var en pojke!!

    Nu är han redan 9 månader och e alldeles underbar :)

Svar på tråden kan någon tolka könet?